«17 μονοπύθμενα ελληνικά πλοία δραστηριοποιούνται εκτός των λιμένων της Ε.Ε.»

Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου 2006 18:05

Εγκρίθηκε σήμερα από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο η τροποποίηση του Κανονισμού 417/2002, με την οποία η απαγόρευση μεταφοράς βαρέων κλασμάτων πετρελαίου επεκτείνεται στα μονοπύθμενα πλοία κοινοτικής σημαίας που δραστηριοποιούνται εκτός Ε.Ε. http://www.naftemporiki.gr/news/static/06/12/14/1278455.htm .

Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νίκος Σηφουνάκης εξέφρασε τη λύπη του «που το ΥΕΝ με σημείωμα του Γενικού Γραμματέα κ. Τζωάννου, προσπάθησε να ασκήσει πίεση προς τους Έλληνες ευρωβουλευτές προκειμένου να καταψηφίσουν μία νομοθετική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχει ως στόχο την πρόληψη οικολογικών καταστροφών.

Σε ό,τι αφορά στις δηλώσεις του Γ.Γ. του ΥΕΝ για ενδεχόμενη απώλεια θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών, θα ήθελα να ζητήσω για μια ακόμη φορά από το ΥΕΝ να δημοσιοποιήσει τα ονόματα των 17 μονοπύθμενων ελληνικών πλοίων (αριθμός που προκύπτει από το σημείωμα του Γ.Γ. του ΥΕΝ) που δραστηριοποιούνται εκτός των λιμένων της Ε.Ε. Είναι προσβλητικό η Ελλάδα να είναι η μόνη χώρα στο Συμβούλιο Υπουργών της Ε.Ε, η οποία αντιτίθεται στην έγκριση ενός κανονισμού που προάγει την περιβαλλοντική προστασία, μιλώντας αυθαίρετα για την απώλεια 250 θέσεων εργασίας λόγω της ενδεχόμενης αλλαγής σημαίας των πλοίων αυτών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στην πρόταση τροποποίησης του Κανονισμού 417/2002 εξαντλώντας πρώτα κάθε δυνατότητα διαπραγμάτευσης με την ελληνική κυβέρνηση η οποία απέφυγε συστηματικά να δώσει λεπτομερή στοιχεία για αυτά τα πλοία καθώς και τον πραγματικό αριθμό των Ελλήνων ναυτικών που εργάζονται σε αυτά.

Μόνο με τη γνωστοποίηση από το ΥΕΝ προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή των στοιχείων των πλοίων αυτών, μπορεί να διασφαλιστεί ότι θα σταματήσουν να μεταφέρουν βαρεά κλάσματα πετρελαίου... Με την τροποποίηση του Κανονισμού, οι Ελληνες πλοιοκτήτες δεν υποχρεούνται ούτε να παροπλίσουν τα μονοπύθμενα πλοία τους ούτε να αφαιρέσουν την ελληνική σημαία. Μπορούν να εξακολουθήσουν να πλέουν υπό ελληνική σημαία μεταφέροντας "ελαφρά πετρελαιοειδή"».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα