ΣΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ, προκειμένου να αποφύγει τη δικαστική διαμάχη, που θα τραβήξει σε μάκρος και θα κάνει κακό και στις δύο εταιρείες, θα προχωρήσει η General Motors Corp., με την Fiat SpA, καθώς η πρώτη ενδέχεται να πιεστεί να αγοράσει το 90% της δεύτερης, που δεν κατέχει, σύμφωνα με επενδυτές, όπως τον Dan Poole, της National City Corp.
H Fiat, έχει πει ότι θα περιμένει τουλάχιστον μέχρι και αύριο, πριν αποφασίσει εάν θα κάνει τη χρήση του δικαιώματος, που στην ουσία πιέζει την General Motors, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, να αγοράσει την Fiat Auto. Ο επικεφαλής της General Motors, Rick Wagoner και της Fiat, Sergio Μarchionne, είπαν στις 24 Ιανουαρίου ότι θα προσπαθήσουν να επιτύχουν μια συμφωνία μέχρι σήμερα στη διαφορά τους.
«Νομίζω ότι και οι δύο πλευρές θα παίξουν σκληρό παιχνίδι, αλλά στο τέλος της ημέρας περιμένουμε μια συμφωνία που θα κρατήσει μακρυά την General Motors από την αγορά και θα δώσει στη Fiat την απαιτούμενη ρευστότητα», ανέφερε ο Poole, αντιπρόεδρος της National City, που διαχειρίζεται 23 δισ. δολ. σε μετοχές, συμπεριλαμβανομένων και μετοχών της General Motors.
«Η πιο πιθανή έκβαση, είναι ότι η General Motors θα πληρώσει στη Fiat 1,8 δισ. ευρώ (2,4 δισ. δολ. ΗΠΑ) για περιουσιακό στοιχείο αξίας ενός δισ. ευρώ και η Fiat θα κρατήσει το στοιχείο αυτό», ανέφερε ο Fabrizio Barini, αναλυτής της Websim SpA, στο Μιλάνο, συμπληρώνοντας: «Εάν αυτό δεν είναι συμφωνία, τότε τι είναι»;
«Το μερίδιο 90% της Fiat στην Fiat Auto, είναι αξίας ενός δισ. ευρώ, σύμφωνα με την αξία της εταιρείας, αν πουληθεί σε κομμάτια», είπε ο Barini.
Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου και του πρακτορείου ειδήσεων Radicor, χθες, μετέδιδαν τις τελευταίες εβδομάδες ότι η General Motors θα καταβάλλει στη Fiat, το ποσόν των δύο δισ. δολ. ΗΠΑ, προκειμένου να ακυρώσει το προνόμιο της επιλογής. Ο εκπρόσωπος της General Motors, Jerry Dubrowski, δεν σχολίασε το ποσόν ούτε αναφέρθηκε εάν το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, θα συζητήσει ένα σχέδιο συμφωνίας, κατά τη σημερινή προγραμματισμένη συνεδρίαση του.