Αλλαγή ρότας από τις Μινωικές με έμφαση στην εσωτερική αγορά

Αντ. Μανιαδάκης: Η εταιρεία αποχωρεί από τις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής έπειτα από 36 χρόνια παρουσίας
Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017 08:08
UPD:08:49
Eurokinissi/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Από την έντυπη έκδοση 

Του Λάμπρου Καραγεώργου
 [email protected]

Αλλαγή ρότας και στροφή στην ελληνική ακτοπλοΐα για τις Μινωικές Γραμμές προαναγγέλλει ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών Αντώνης Μανιαδάκης. Με δήλωσή του χθες ο κ. Μανιαδάκης καθόρισε το νέο πλαίσιο στρατηγικής των Μινωικών Γραμμών και εξήγησε παράλληλα γιατί ελήφθη η απόφαση για αποχώρηση της εταιρείας από τις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής έπειτα από 36 χρόνια παρουσίας.

Η στροφή των Μινωικών Γραμμών προς την εσωτερική αγορά και η ενδεχόμενη ανάπτυξή της είτε αυτόνομα είτε μέσω της Hellenic Seaways, εφόσον αποκτήσουν τελικά την εν λόγω εταιρεία, είναι σίγουρο ότι όχι μόνο θα ενδυναμώσουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο, αλλά θα συμβάλουν και στην περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου των προσφερόμενων υπηρεσιών. Σημειώνεται ότι από την ίδρυσή τους οι Μινωικές Γραμμές στο εσωτερικό δραστηριοποιούνταν κυρίως στις γραμμές της Κρήτης και ελάχιστες φορές είχαν επεκταθεί σε κάποια άλλη εσωτερική γραμμή.

Η νέα στρατηγική

Στόχος μας παραμένει η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways, σχεδιάζοντας επιπλέον την επέκτασή μας σε νέες γραμμές, δηλώνει ο δ/νων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών Αντώνης Μανιαδάκης.

Ο κ. Μανιαδάκης αποδίδει την αλλαγή ρότας των Μινωικών στις εξελίξεις που έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια στις γραμμές της Αδριατικής. Ειδικότερα, όπως αναφέρει στη δήλωσή του, «οι Μινωικές Γραμμές, κατά τους τελευταίους μήνες, έχοντας εκτιμήσει τη μεταβολή των λειτουργικών συνθηκών, αποφάσισαν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και αναβάθμιση των ελληνικών θαλάσσιων δρόμων». Όπως εξηγεί ο κ. Μανιαδάκης, «η σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης στις γραμμές της Αδριατικής, κυρίως λόγω των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, το άνοιγμα των βαλκάνιων αυτοκινητόδρομων και η πρόσφατη αύξηση των τιμών των καυσίμων σε συνδυασμό με τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας ευρώ/δολαρίου, θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της κερδοφορίας μας».

Ο κ. Μανιαδάκης προσθέτει ότι «υπό από αυτές τις συνθήκες, στόχος των Μινωικών Γραμμών παραμένει η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways, όπου η εταιρεία μας κατέχει το 48,4%, σχεδιάζοντας επιπλέον την επέκτασή μας σε νέες γραμμές, μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τη δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, αντίστοιχων με εκείνες που προσφέρουμε στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς».

Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Μανιαδάκη, «οι Μινωικές Γραμμές, με την υφιστάμενη εταιρική υποδομή και στελέχωσή τους σε έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό, θα εξυπηρετήσουν παράλληλα και ως General Sales Agent όλα τα πλοία του κορυφαίου ομίλου Grimaldi και κύριου μετόχου μας, τα οποία προερχόμενα από όλο τον κόσμο προσεγγίζουν την Ελλάδα».

Όσον αφορά τον κλάδο της ελληνικής Ε/Γ-Ο/Γ ναυτιλίας, οι Μινωικές Γραμμές πιστεύουν ότι είναι απαραίτητη η αναδιάρθρωσή του για αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, αύξηση του επιπέδου αξιοπιστίας με καλύτερους όρους τραπεζικού δανεισμού επιτυγχάνοντας την υγιή οικονομική λειτουργία του, καταλήγει στη δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της Minoan Lines.

Η αλλαγή πορείας των Μινωικών άρχισε να γίνεται γνωστή στον ακτοπλοϊκό κλάδο από το τέλος του προηγούμενου έτους όταν ο όμιλος Grimaldi ανακοίνωσε μία νέα γραμμή που θα συνδέει τη Βενετία και την Ανκόνα με την Ηγουμενίτσα και την Πάτρα από τις 3 Ιανουαρίου με τα πλοία «Cruise Europa» και «Cruise Olympia». Τα πλοία, όπως ανακοινώθηκε τότε, θα τα διαχειρίζεται η ναυτιλιακή εταιρεία Grimaldi Euromed SpA, θυγατρική του Grimaldi Group, στην οποία ανήκουν. Στην ανακοίνωση προστέθηκε ότι γενικός αντιπρόσωπός τους στην Ελλάδα και συνεργάτης σε ορισμένες υπηρεσίες on board θα είναι η θυγατρική του ιταλικού ομίλου Minoan Lines. Τα δυο αυτά πλοία ο ιταλικός όμιλος τα είχε ναυλώσει από τότε που τα παρέλαβε στις Μινωικές Γραμμές. Όπως, όμως, ανακοίνωσαν την προηγούμενη εβδομάδα οι Μινωικές Γραμμές, η ναύλωση των πλοίων αυτών ολοκληρώθηκε στο τέλος του έτους.

Η εξέλιξη αυτή στερεί από τη Minoan Lines έσοδα ύψους περίπου 105 εκατ. ευρώ (έσοδα από την Αδριατική το 2015) σε ένα σύνολο τζίρου περί τα 150 εκατ. ευρώ. Επίσης, η εταιρεία ουσιαστικά θα διαχειρίζεται δυο πλοία στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο («Knossos Palace» και «Festos Palace»), αφού τα άλλα δυο που έχει στον στόλο της, τα «Europa Palace» και «Olympia Palace», είναι ναυλωμένα σε άλλες εταιρείες του ομίλου Grimaldi, προς το παρόν τουλάχιστον. Επίσης, οι Μινωικές Γραμμές πούλησαν στις αρχές του 2016 στην Grimaldi Euromed SpA το πλοίο «Ίκαρος Παλάς» αντί 55 εκατ. ευρώ.

Η υπόθεση της HSW

Πολλά για τη μελλοντική πορεία της Minoan Lines θα εξαρτηθούν από την έκβαση της υπόθεσης της Hellenic Seaways. Αν οι Μινωικές αποκτήσουν το πλειοψηφικό πακέτο της HSW τότε θα έχουν αυξημένο ρόλο στην ελληνική ακτοπλοΐα και παράλληλα, σε ό,τι αφορά τα έσοδα, θα αναπληρώσουν πλήρως το «κενό» από την αποχώρηση από την Αδριατική. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Τράπεζα Πειραιώς έχει ήδη αρχίσει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού πώλησης του 40% των μετοχών που κατέχει στην HSW και ίσως έως το τέλος του μήνα να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα, όπως εκτιμάται από τους ενδιαφερόμενους.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΠΕΙΡ



Σχολιασμένα