Συζήτηση για την ευρωπαϊκή πολιτική εμπορικής ναυτιλίας

Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2005 14:07

Συζήτηση για την ευρωπαϊκή πολιτική εμπορικής ναυτιλίας και κυρίως για την ασφάλεια στη ναυσιπλοΐα και την πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης από τα πλοία διεξήχθη χθες, Πέμπτη 9 Μαρτίου 2005, ανάμεσα σε Βουλευτές - μέλη της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων και της Επιτροπής Μεταφορών του Φινλανδικού Κοινοβουλίου.

Από ελληνικής πλευράς συμμετείχαν οι Βουλευτές κ.κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ως επικεφαλής, Ιωάννης Πίττας, Ιωάννης Πλακιωτάκης, Γιώργος Ανωμερίτης και Ελπίδα Παντελάκη.

Οι Φινλανδοί Βουλευτές, μέσω του Προέδρου της Επιτροπής κ. Laukkanen, υπογράμμισαν το έντονο ενδιαφέρον της χώρας τους για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, λόγω της μεγάλης αύξησης των πετρελαιοφόρων πλοίων που διέρχονται από τη Βαλτική, για την εξυπηρέτηση των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου, μέσα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι κάθε νομοθετική ρύθμιση που υιοθετείται θα πρέπει να είναι παγκοσμίου εμβελείας και όχι περιφερειακή – δηλαδή μόνο σε επίπεδο Ε.Ε.- λόγω του ανταγωνιστικού χαρακτήρα της ναυτιλίας.

Ο κ. Ανωμερίτης αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όταν προήδρευε του Συμβουλίου Υπουργών Ναυτιλίας και οι οποίες έχουν αρχίσει να υλοποιούνται (απόσυρση πλοίων με μονό κύτος, καθεστώς αποζημιώσεων σε θύματα ναυτικών ατυχημάτων και πληγέντων), ενώ η τρίτη προτεραιότητα, που αφορά στη θέσπιση ποινικών κυρώσεων για πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης, δρομολογήθηκε τις τελευταίες ημέρες μετά τη θετική ψήφο του Ευρωκοινοβουλίου στη σχετική πρόταση οδηγίας. Πρόσθεσε ακόμα ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη επαρκών νομοθετικών μέτρων, όσο οι ελλιπείς προδιαγραφές των πλοίων με σημαία ευκαιρίας και οι πλημμελείς έλεγχοι και επιθεωρήσεις.

Ειδικότερα για το τελευταίο θέμα ο κ. Βαρβιτσιώτης διευκρίνισε ότι η Ελλάδα παρέχει κίνητρα, προκειμένου να νηολογούνται στη χώρα μας τα πλοία ελληνικών συμφερόντων, ωστόσο αυτό που αποτρέπει τους πλοιοκτήτες είναι η υποχρέωση πρόσληψης ελληνικών ή ευρωπαϊκών πληρωμάτων, γεγονός που συνεπάγεται αυξημένες ασφαλιστικές και μισθολογικές δαπάνες.

Η κυρία Παντελάκη αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο ζήτημα της απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας, στην οποία το κόμμα της είναι αντίθετο, όπως είπε χαρακτηριστικά, καθώς όταν κανείς λειτουργεί με μοναδικό κριτήριο το κέρδος δημιουργούνται πολλαπλά προβλήματα.

Τέλος, ο κ. Πίττας εξέθεσε στατιστικά στοιχεία, που αποδεικνύουν ότι οι ρίψεις πετρελαιοειδών στη θάλασσα έχουν μειωθεί δραστικά, ενώ η μεταφορά πετρελαίου έχει σχεδόν διπλασιασθεί τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι διεθνείς συμβάσεις και η εκπαίδευση των ναυτικών έχουν αρχίσει να αποδίδουν.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα