Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Με το βλέμμα στραμμένο στην αγορά των ΗΠΑ η ελληνική κονσερβοποιία Κύκνος προσβλέπει σε περαιτέρω ενίσχυση των μεγεθών της τη φετινή χρήση, η οποία αναμένεται να επέλθει τόσο από τη διεθνή ανάπτυξη όσο και από το βελτιωμένο κόστος παραγωγής.
Ειδικότερα, έχοντας ήδη εισέλθει στην αγορά των ΗΠΑ την περσινή χρονιά, η ελληνική κονσερβοποιία επικεντρώνει τον σχεδιασμό της στη διεύρυνση της παρουσίας των προϊόντων της σε περισσότερα αμερικανικά ράφια.
Μέχρι στιγμής τα προϊόντα Κύκνος έχουν τοποθετηθεί σε τρεις αλυσίδες και δύο δίκτυα διανομής food service, ενώ προβλέπεται αύξηση των σημείων τοποθέτησης.
Όπως αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας, «οι φορτώσεις σταδιακά γίνονται συχνότερες για ΗΠΑ διότι τα προϊόντα μας έχουν γίνει πλήρως αποδεκτά».
Σε 15 αγορές
Σημειώνεται ότι η διεθνής παρουσία της Κύκνος αριθμεί περί τις 15 αγορές, με την πορεία των εξαγωγών να βαίνει αυξανόμενη κυρίως προς Αγγλία, Κύπρο, Γερμανία, Καναδά, Ολλανδία, Γεωργία και εκτάκτως -πέρυσι- σε Βουλγαρία - Αλβανία.
Όσον αφορά τη συμμετοχή του χαρτοφυλακίου των εξαγωγών κυμαίνεται σε περίπου 6,5% επί του συνολικού τζίρου, ωστόσο, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, «ο βασικός στόχος είναι τα εξαγώγιμα προϊόντα να φέρουν το σήμα Κύκνος» προσβλέποντας σε στοχευμένη «επέκταση» των επώνυμων κωδικών στις διεθνείς αγορές.
Σε εγχώριο επίπεδο, η εταιρεία διατηρεί ηγετικά μερίδια στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται.
Σύμφωνα με την οικονομική έκθεση, ο κύκλος των εργασιών κατά το 2015 σημείωσε μικρή μείωση κατά 4,75% σε σύγκριση με το 2014 στα 19,7 εκατ. ευρώ.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία, «οι μικτές πωλήσεις το 2015 ήταν υψηλότερες των προηγούμενων χρήσεων, παρ’ όλο ότι διακόπηκε η τροφοδοσία στην εσωτερική αγορά δύο αλυσίδων, λόγω προβλημάτων πληρωμών.
Ο κύκλος εργασιών μειώθηκε λόγω των υψηλότερων έκτακτων παροχών προς την αγορά». Πάντως, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου η εταιρεία εκτιμά ότι «οι συνέργειες στον χώρο των αλυσίδων Μετρό - Βερόπουλος και Σκλαβενίτης - Μαρινόπουλος θα βοηθήσουν στην επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων».
Οι εξαγωγές
Σχετικά με τις εξαγωγές, οι οποίες διαμορφώθηκαν πέρυσι σε 1,24 εκατ. ευρώ έναντι 1,39 εκατ. ευρώ το 2014, η διοίκηση της Κύκνος αναφέρει ότι «εμφανίζονται μικρότερες, πλην όμως στην ουσία είναι μεγαλύτερες διότι στις εξαγωγές του 2014 περιλαμβάνονται πωλήσεις τοματοπολτού σε ασηπτικούς σάκους αξίας 437 χιλ. ευρώ, οι οποίες θεωρούνται έκτακτες».
Όσον αφορά τη φετινή χρονιά, πέρα από τις «αποδόσεις» επί αμερικανικού εδάφους, αναμένεται ότι η χρήση θα εμφανίσει θετικότερη εικόνα, καθώς, όπως επισημαίνει η διοίκηση, «το κόστος παραγωγής το 2015 των προϊόντων κρατήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα και με βιομηχανοποιηθείσα τομάτα κατά 35% περισσότερη του 2014. Ποσότητα που έχουμε προγραμματίσει και για το 2016.
Η διαφορά αυτή του κόστους των προϊόντων το 2015 θα συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων, διότι η διάθεσή τους άρχισε το 2016 οπότε με μικρότερο κόστος και ίδιες τιμές το κόστος πωληθέντων θα είναι χαμηλότερο επιδρώντας θετικά στο αποτέλεσμα».
Ένας αιώνας ιστορία
Η Κύκνος, που μετρά έναν αιώνα ιστορίας, διαθέτει μια πρότυπη μονάδα παραγωγής στην Ηλεία, με δυνατότητα επεξεργασίας 2.100 τόνων νωπής τομάτας ημερησίως, απασχολεί 70 μόνιμους και περί τους 340 εποχιακά απασχολούμενους, ενώ αποτελεί την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που εφάρμοσε -το 2005- σύστημα «ολοκληρωμένης διαχείρισης» στην καλλιέργεια της τομάτας που επεξεργάζεται.