Εlectrolux: Εντονος ανταγωνισμός τιμών, χαμηλότερα 3,5% κέρδη

Τρίτη, 19 Ιουλίου 2005 10:11

ΜΕΙΩΣΗ, σε ποσοστό 3,5%, εξ αιτίας της χαμηλότερης ζήτησης και του έντονου ανταγωνισμού, από τις εταιρείες χαμηλότερου κόστους, που την απέτρεψαν να προχωρήσει στην αύξηση των τιμών, εμφάνισε το δεύτερο τρίμηνο, η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικών οικιακών συσκευών στον κόσμο, Electrolux AG.

Τα καθαρά κέρδη, το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, υποχώρησαν στο 1,2 δισ. κορώνες (150 εκατ. δολ. ΗΠΑ) ή 4,09 κορώνες ανά μετοχή, από 1,24 δισ. κορώνες ή 4,06 κορώνες ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας. Τα έσοδα, αυξήθηκαν κατά 6,3%, φθάνοντας στα 34 δισ. κορώνες, σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Ο εκτελεστικός της διευθυντής, Hans Straaberg, 48 ετών, επιδιώκει να αναζωογονήσει τα κέρδη και να μεταφέρει την παραγωγή σε χώρες, όπως η Ουγγαρία, όπου οι μισθοί είναι χαμηλότεροι, σε συνδυασμό με την παρουσίαση νέων προϊόντων – ηλεκτρικές σκούπες και θερμάστρες - για τα οποία οι καταναλωτές προτίθενται να δαπανήσουν περισσότερα. Η Electrolux, παραγωγός των ψυγείων Frigidaire, είχε πει τον Φεβρουάριο ότι σχεδιάζει να διαχωρίσει ή να πουλήσει το τμήμα της, που παράγει προϊόντα εξωτερικών χώρων, όπως μηχανές κουρέματος γρασιδιού.

Η Electrolux ιδρύθηκε το 1910, όταν ένας Σουηδός πωλητής, ο Axel Wenner-Gren είδε μια αμερικάνικη ηλεκτρική σκούπα στο παράθυρο ενός βιεννέζικου καταστήματος και είχε την ιδέα να πουλήσει ηλεκτρικές σκούπες από πόρτα σε πόρτα, χρησιμοποιώντας την τεχνική που είχε μάθει στις ΗΠΑ. Στη δεκαετία του 1920, πήρε την ευλογία του Πάπα Πίου ΧΙ, να σκουπίζει το Βατικανό, για ένα χρόνο. Τώρα η εταιρεία κατασκευάζει προϊόντα από διαμάντια κοπής, μέχρι πλυντήρια ρούχων.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα