Η Coca Cola «φέρνει» γάλα στην Ευρώπη

Ενδεχόμενη επέκταση σε νέες αγορές μετά την καλή πορεία του Fairlife στις ΗΠΑ
Κυριακή, 03 Απριλίου 2016 21:03
UPD:21:03

Coca Cola HBC: Η στρατηγική μας απόφαση για το λανσάρισμα μιας συγκεκριμένης προϊοντικής κατηγορίας ή μάρκας βασίζεται στα ευρήματα της εκάστοτε έρευνας, τις ευκαιρίες ανάπτυξης των εσόδων μας, το ανταγωνιστικό περιβάλλον και την ωριμότητα της αγοράς.

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Υπό εξέταση φέρεται να βρίσκεται η αγορά του γάλακτος από την Coca Cola HBC, μετά και τις ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις που κατέγραψε το εγχείρημα της The Coca-Cola Company, η οποία μέσω του σήματος Fairlife εισήλθε στη συγκεκριμένη κατηγορία κερδίζοντας το στοίχημα με τους Αμερικανούς καταναλωτές.

Με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις των στελεχών της αμερικανικής εταιρείας στο πρακτορείο Bloomberg, αναφορικά με την πορεία του πρώτου χρόνου λανσαρίσματος της premium σειράς γάλακτος Fairlife στις ΗΠΑ, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι το επόμενο βήμα αναπόφευκτα θα αφορά μια αντίστοιχη κίνηση για την ευρωπαϊκή αγορά, μέσω της Coca Cola HBC.

Η απάντηση της Coca Cola HBC σε σχετικό ερώτημα που απέστειλε η «Ν» αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά. Συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρει τα εξής: «Στην Coca-Cola HBC συνεργαζόμαστε στενά με την The Coca-Cola Company, με στόχο, μέσα από έρευνα που σχετίζεται με τις προϊοντικές κατηγορίες στις αγορές μας, να κατανοήσουμε πλήρως τις ανάγκες των καταναλωτών. Η στρατηγική μας απόφαση για το λανσάρισμα μιας συγκεκριμένης προϊοντικής κατηγορίας ή μάρκας βασίζεται στα ευρήματα της εκάστοτε έρευνας, τις ευκαιρίες ανάπτυξης των εσόδων μας, το ανταγωνιστικό περιβάλλον και την ωριμότητα της αγοράς. Βάσει εταιρικής πολιτικής, περαιτέρω πληροφορίες που αφορούν τον σχεδιασμό marketing δεν μπορούν να κοινοποιηθούν».

Πάντως, με δεδομένη την παρουσία του ομίλου της Coca-Cola HBC σε πολλές χώρες-παραγωγούς γάλακτος, τη δυνατότητα αξιοποίησης των υφιστάμενων γραμμών παραγωγής και του εκτεταμένου δικτύου διανομής που διαθέτει σε 28 χώρες, το εγχείρημα φαντάζει υλοποιήσιμο.

Ευνοϊκή η διεθνής συγκυρία

Ακόμα και η χρονική συγκυρία μπορεί να χαρακτηριστεί ευνοϊκή για μια τέτοια κίνηση, δεδομένου ότι: καταργείται το καθεστώς της ποσόστωσης γάλακτος στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δεν έχει αρθεί το ρωσικό εμπάργκο, καταγράφεται αύξηση του ζωικού κεφαλαίου της αγοράς γάλακτος στην Ε.Ε. και η υπερπροσφορά από τις χώρες-παραγωγούς πιέζει τις τιμές παραγωγού.

Εξάλλου, ο αμερικανικός κολοσσός της The Coca Cola Company αντιμετωπίζει το γάλα ως το απόλυτο «superfood της φύσης», το οποίο κρύβει κέρδη δισεκατομμυρίων. Και με αυτή την προσέγγιση «μπήκε» στην αμερικανική αγορά λανσάροντας μια νέα επιλογή για το πλέον παραδοσιακό είδος πρώτης ανάγκης. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι πολύ πιθανόν να «στηρίξει» μια αντίστοιχη προσπάθεια και επί ευρωπαϊκού εδάφους.

4 δολάρια ανά φιάλη

Σημειώνεται ότι το γάλα Fairlife είναι φιλτραρισμένο, με υψηλά ποσοστά πρωτεΐνης, χαμηλά ποσοστά ζάχαρης, δεν περιέχει λακτόζη και κυκλοφορεί σε ειδικά σχεδιασμένο μπουκάλι. Το Fairlife κοστίζει περίπου 4 δολάρια ανά φιάλη, ποσό διπλάσιο από το συμβατικό γάλα και είναι αρκετά πιο ακριβό από το γάλα βιολογικής παραγωγής.

Ωστόσο, την πρώτη χρονιά κυκλοφορίας του το Fairlife εμφάνισε έσοδα 90 εκατ. δολάρια, επίδοση η οποία -όπως αναφέρει το αμερικανικό πρακτορείο- «διαψεύδει τους ισχυρισμούς ότι η βιομηχανία γάλακτος δεν είναι επικερδής».



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΕΕΕ



Σχολιασμένα