Από την έντυπη έκδοση
Συναγερμό σημαίνει, για τη μεγάλη συσσώρευση κινδύνων στα λιμάνια και γενικότερα στη ναυτιλία, για μία ακόμη φορά η Διεθνής Ενωση Ναυτασφαλίσεων (International Union Marine Insurance-IUMI) με αφορμή το τραγικό γεγονός των συνεχών εκρήξεων στο κινεζικό λιμάνι Tianjin, στις 12 Αυγούστου, οι οποίες προκάλεσαν τον θάνατο τουλάχιστον 114 ατόμων και καταστροφές υποδομών και περιουσιακών στοιχείων αξίας εκατοντάδων εκατ. δολαρίων.
Η προειδοποίηση από το IUMI έρχεται μετά την αναφορά των Lloyd’s Agency Network ότι περίπου 10.000 σταθμευμένα στο car terminal του λιμανιού καταστράφηκαν και ενώ αναμενόταν η εισαγωγή τους στην τοπική κινεζική αγορά.
Σε παρέμβασή του ο ασφαλιστικός οργανισμός, αφού αρχικά επισημαίνει ότι είναι πολύ νωρίς να γίνει οποιαδήποτε εκτίμηση για την αιτία που προκάλεσε τις εκρήξεις, θέτει άμεσα το φλέγον θέμα της «συσσώρευσης κινδύνων».
Οι «συσσωρευμένοι κίνδυνοι» συνεχίζουν να αυξάνονται δηλώνει ο πρόεδρος του IUMI, Dieter Berg.
Εκτός από τα λιμάνια και τους αποθηκευτικούς χώρους, προβληματισμό προκαλεί η εμφιλοχώρηση της τάσης αυτής και στη ναυτιλία, η οποία είναι εμφανής με την επιμονή κατασκευής πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όλο και μεγαλύτερης χωρητικότητας, τονίζει ο πρόεδρος του IUMI.
Τα πολύ μεγάλα πλοία αυξάνουν την έκθεση των ασφαλιστών σε ανάλογα μεγάλους κινδύνους. Ανάλογο πρόβλημα εντόπισε στην ομιλία του τότε ο πρόεδρος του IUMΙ και στα πλοία μεταφοράς οχημάτων (car carriers).
Αναφερόμενος ο IUMI στο τραγικό περιστατικό της Tianjin ο Nick Derrick, ο πρόεδρος της επιτροπής Cargo IUMI, δήλωσε ότι με μέση τιμή πώλησης στη λιανική αγορά τα 30.000 δολάρια οι απώλειες για τον στόλο των αυτοκινήτων που καταστράφηκε (10.000 όπως προαναφέρθηκε) υπολογίζεται στα 300 εκατ. δολ.
Οι ζημιές για τα containers θα διαμοιραστούν μεταξύ πολλών ασφαλιστών, σε ό,τι αφορά όμως τα αυτοκίνητα, δεδομένου ότι είναι ένας ειδικός τομέας, είναι πιθανό η ασφαλιστική αγορά να υποστεί σημαντικό πλήγμα.
Πάντως, η Credit Suisse υπολογίζει τη ζημιά σύμφωνα με το Reuters στο 1-1,5 δισ. δολ.
Ασφαλιστικές στις οποίες περιλαμβάνονται η Allianz SE και η Zurich Insurance Group AG ανέφεραν ότι έχουν λάβει ήδη από πελάτες τους απαιτήσεις για ζημιές που υπέστησαν από την έκρηξη, αλλά δεν μπορούσαν να προχωρήσουν σε εκτιμήσεις για το ύψος των ζημιών.