Shanghai Auto, China Car: Πτωτικά κινούνται οι μετοχές

Καθώς πολλαπλασιάζεται η προσφορά τους
Παρασκευή, 02 Δεκεμβρίου 2005 08:08

ΥΠΟΧΩΡΕΙ η αύξηση των πωλήσεων για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως την Shanghai Automotive Co. και την Dongfeng Automobile Co. Τα περιθώρια κέρδους μειώνονται καθώς τα απούλητα αυτοκίνητα όλο και αυξάνονται. Η λύση: Πουλάνε μερίδια σε διεθνείς επενδυτές.

Ο Chris Ruffle, διαχειριστής κεφαλαίων σε μία από τις 32 ξένες φίρμες που επέτρεψε η κυβέρνηση της Κίνας να επενδύσουν στη χώρα σε μετοχές και ομόλογα, δεν κάνει αγορές σε μία βιομηχανία της οποίας η χρηματιστηριακή αξία είναι 12,2 δισ. και η οποία αποτελεί περίπου το 3,95 της κινεζικής χρηματιστηριακής αγοράς.

«Δεν έχουμε τοποθετήσεις στον τομέα των αυτοκινήτων, για τον οποίο πιστεύουμε ότι θα υποφέρει κάποια στιγμή από την μεγάλη χωρητικότητα για αρκετό καιρό», είπε ο Ruffle που εργάζεται με την Martin Currie Investment Management Ltd. στη Σαγκάη. Ο ίδιος είπε ότι οι πωλήσεις μετοχών είναι ένα σημάδι ότι οι μετοχές των αυτοκινητοβιομηχανιών θα υποχωρήσουν κι άλλο, καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζουν τη μείωση τη ζήτησης και μειώνουν τις τιμές πώλησης.

Οι μετοχές της FAW Car Co., η οποία παράγει αυτοκίνητα μαζί με την Volkswagen AG, την Mazda Motor Co. και την Toyota Motor Corp., έχουν υποχωρήσει 23% φέτος. Οι μετοχές της Shanghai Automotive, συνεργάτιδας της Volkswagen και της General Motors Corp., σημείωσαν απώλειες 35% και της Dongfeng Automobile, υποχώρησαν 22%. Οι δείκτες στην Σαγκάη και στην Σενζέν βρίσκονται 13% και 16% χαμηλότερα αντιστοίχως.

Η μείωση των τιμών των μετοχών και η προοπτική για την αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, κατέστησαν τις νέες μετοχές δύσκολες προς πώληση. Η Dongfeng Motor Group Co., η μητρική εταιρεία της Dongfeng Automobile, πούλησε αυτήν την εβδομάδα 512 εκατ. δολ. σε μετοχές στο Χονγκ Κονγκ, λιγότερες του 1 δισ. δολ. που αρχικά προγραμμάτισε. Οι μετοχές θα αρχίσουν να διαπραγματεύονται στις 7 Δεκεμβρίου.

Η πτώση των μετοχών ενδέχεται να αναγκάσουν την μητρική εταιρεία της Shanghai Automotive, την SAIC Motor Co., να περιμένει περισσότερο για τη δημόσια εγγραφή της ύψους 1 δισ. δολ. στο Χονγκ Κονγκ, εκτιμούν αναλυτές και επενδυτές.

Το μέσο περιθώριο κέρδους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας και τις εταιρείες παραγωγής μερών αυτοκινήτων, υποχώρησε πέρυσι κατά το ήμισυ στο 5%, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Ο κορεσμός των απούλητων αυτοκινήτων ανάγκασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen να μειώσουν τις τιμές και να θυσιάσουν την κερδοφορία για μερίδιο αγοράς.

Η ανάπτυξη των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων ενδέχεται να υποχωρήσει 15% το επόμενο έτος, από 76% το 2003 και 50% το 2002, σύμφωνα τον Jerry Lou, αναλυτής της Morgan Stanley στο Χονγκ Κονγκ, αποτρέποντας τους επενδυτές από την κατοχή μετοχών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα ενδέχεται να αυξηθούν στα 9,4 εκατ. οχήματα το 2010 από 5,1 εκατ. που ήταν πέρυσι, σύμφωνα με τις προβλέψεις της κυβέρνηση. Η χώρα αριθμεί 24 αυτοκίνητα ανά 1.000 ανθρώπους, έναντι του μέσου όρου παγκοσμίως των 135 αυτοκινήτων ανά 1.000 ανθρώπους.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα