Αυτοδέσμευση των επιχειρήσεων πώλησης από απόσταση

Τρίτη, 06 Δεκεμβρίου 2005 21:27

Κατά 25% αυξάνεται ετησίως τα τελευταία πέντε χρόνια στην Ελλάδα ο τζίρος των επιχειρήσεων πώλησης από απόσταση και άμεσου μάρκετινγκ. Προκειμένου να προστατευτεί ο καταναλωτής, δημιουργήθηκε η Ελληνική Ενωση Επιχειρήσεων Πωλήσεων από Απόσταση και Αμεσου Μάρκετινγκ (ΕΠΑΜ), η οποία σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ανακοίνωσε ότι προχώρησε στη δημιουργία δεσμευτικού Κώδικα Δεοντολογίας και αυτοδέσμευσης των μελών της για να προαχθεί η συγκεκριμένη αγορά και να αναπτυχθεί με σωστούς κανόνες εμπορίου.

Με βάση όσα αναφέρονται στον Κώδικα, οι επιχειρήσεις που τον αποδέχονται -θα έχουν διακριτικό σήμα για να μπορεί να τις αναγνωρίσει και ο καταναλωτής- πρέπει να υποστηρίζουν την απόλυτη διαφάνεια στην επικοινωνία τους με τους καταναλωτές, ενώ υποχρεούνται να προσφέρουν όσα υπόσχονται γραπτά στους καταναλωτές. Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει τον προμηθευτή του, γι' αυτό και θα πρέπει ο τελευταίος να είναι καταχωρημένος στο μητρώο του υπουργείου Ανάπτυξης και να γράφει καθαρά όλα τα στοιχεία του στην επικοινωνία του με τους καταναλωτές.

Ο καταναλωτής έχει επίσης δικαίωμα αναιτιολόγητης επιστροφής προϊόντος ή υπηρεσίας που έχει λάβει, καθώς και δικαίωμα εγγραφής σε μητρώα που απαγορεύουν τη χρήση του ονόματός του. Οι προσφορές, η τιμή, οι διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής και τα έξοδα αποστολής θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα και το προϊόν θα πρέπει να αντιστοιχεί σε αυτό που έχει δει στον κατάλογο ο καταναλωτής. Ο τελευταίος ενημερώνεται για τον χρόνο που απαιτείται για την παράδοση του προϊόντος και πρέπει να απολαμβάνει τις υπηρεσίες που απαιτούνται για την καλή λειτουργία του προϊόντος και μετά την πώλησή του.

Πηγή: ΑΠΕ



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα