Αισιοδοξία για την ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους, αλλά και για τις προοπτικές της οικονομίας μέσα στην επόμενη τριετία, δηλώνει το 80% των διευθυνόντων συμβούλων, όπως προκύπτει από τη νέα παγκόσμια έρευνα της KPMG «CEO Study Outlook».
Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 1.200 CEOs από 10 μεγάλες αγορές, διεθνώς και εννέα βασικούς τομείς της βιομηχανίας.
Συγκρίνοντας τα δεδομένα των επιχειρήσεων, διαφαίνεται ότι υπάρχει πιο θετική και σίγουρη διάθεση στην Ευρώπη (70%) και στην Ασία (68%) σε σχέση με τις ΗΠΑ (19%).
Οι διευθύνοντες σύμβουλοι δηλώνουν πιο σίγουροι για την εξέλιξη και την πορεία των επιχείρησεών τους απ' ό,τι ήταν πριν από έναν χρόνο. Μάλιστα, το 78% προβλέπει ανάκαμψη της οικονομίας και πολλές προσλήψεις μέχρι το 2018.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι αυτό που απασχολεί περισσότερο τους διευθύνοντες συμβούλους είναι ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στην αγορά. Αναλυτικότερα, το 86% ανησυχεί για την αφοσίωση των πελατών του, το 74% προβληματίζεται για τους νέους παίκτες στην αγορά, το 72% ανησυχεί για την προσαρμογή της επιχείρησης στις νέες τεχνολογίες, ενώ το 66% σκέφτεται ποια θα πρέπει να είναι τα προϊόντα της εταιρείας τα επόμενα τρία χρόνια.
Ένας στους δύο CEOs δηλώνει ότι νιώθει «σχετική ασφάλεια» με το παρόν επιχειρηματικό μοντέλο του οργανισμού του, ενώ το υπόλοιπο 5% φαίνεται να είναι στην απέναντι όχθη.
Από τους επικεφαλής των επιχειρήσεων, το 29% προβλέπει μεταμόρφωση των οργανισμών σε διαφορετικές νομικές οντότητες τα επόμενα τρία χρόνια. Παρά το γεγονός ότι φαίνεται να κατανοούν αυτή την ανάγκη αλλαγής, προκειμένου οι επιχειρήσεις τους να επιβιώσουν και να ευημερήσουν, σχεδόν το 1/3 των στελεχών αναγνωρίζει ότι η επιχείρησή του δεν ρισκάρει αρκετά και περισσότεροι από τους μισούς παραδέχονται ότι δεν έχουν εφαρμόσει πλήρως καινοτόμες εταιρικές διαδικασίες.
Στρατηγικές προτεραιότητες κατά τα επόμενα τρία χρόνια
Το 94% των ερωτηθέντων επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και στη λειτουργική αποδοτικότητα. Προτεραιότητα των στελεχών, παγκοσμίως, φαίνεται ότι είναι η ανάπτυξη σε νέες αγορές, η μεγαλύτερη εστίαση στους πελάτες, η γεωγραφική διεύρυνση, η μείωση του κόστους διάρθρωσης των επιχειρήσεων, η αύξηση της ταχύτητας στην αγορά και η προώθηση της καινοτομίας.
Αναφορικά με τις προτεραιότητες σε επενδυτικό επίπεδο, διαφαίνεται έντονα η τάση οι επιχειρήσεις να θέλουν να επεκταθούν εκτός των δικών τους γεωγραφικών ορίων. Οι CEOs στις εταιρείες των ΗΠΑ επικεντρώνονται στην Κεντρική Ευρώπη, στην Κίνα και στη Νότιο Αμερική, ενώ οι CEOs της Κίνας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ιαπωνίας, έχουν το ενδιαφέρον τους στραμμένο στις ΗΠΑ.