Κίνδυνος απώλειας πόρων από τα προγράμματα για τους σιδηροδρόμους

Δευτέρα, 12 Δεκεμβρίου 2005 13:13

Κίνδυνος απώλειας σημαντικών πόρων στα κοινοτικά συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα των ελληνικών σιδηροδρόμων προκύπτει από την απάντηση της αρμόδιας για την περιφερειακή ανάπτυξη Επιτρόπου της Ε.Ε., Ντανούτα Χούμπνερ, σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΝ Δημήτρη Παπαδημούλη.

Από την απάντηση της Commission προκύπτει ότι:

α)Δεν υπάρχει στρατηγική για τον σιδηροδρομικό τομέα, ούτε συγκεκριμένοι στόχοι στο επιχειρηματικό σχέδιο

β)Μειώθηκαν οι χρηματοδοτήσεις της Ε.Ε. για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, «προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος να χαθούν οι κοινοτικές πιστώσεις εξ αιτίας σημαντικών καθυστερήσεων στην εκτέλεση των σιδηροδρομικών έργων»

γ)Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες κοινοτικών χρηματοδοτήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ αντιμετωπίζουν ακόμα δυσκολίες που «σχετίζονται με τη διαχείριση των ίδιων των σιδηροδρομικών έργων και ιδιαιτέρως με την ικανότητα παραγωγής κατάλληλων τεχνικών μελετών, την ικανότητα εφαρμογής διαδικασιών υποβολής προσφορών αλλά και της αποτελεσματικής εκτέλεσης των όρων των συμβάσεων δηλ. την ολοκλήρωση των έργων μέσα στο πλαίσιο του προϋπολογισμού και του αρχικού χρονοδιαγράμματος».

Όσον αφορά στο μέλλον των ελληνικών σιδηροδρόμων στα πλαίσια του Δ’ ΚΠΣ όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά αφού «η Επιτροπή θα αξιολογήσει τις προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης για την επόμενη περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη τη βιωσιμότητα των προτεινόμενων επενδύσεων και τη συμμετοχή τους στην ανάπτυξη και την απασχόληση».

Το πλήρες κείμενο της απάντησης της κ. Χούμπνερ έχει ως εξής:

«Οι δυσχέρειες, οι οποίες παρατηρούνται στον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών στην Ελλάδα, ενδέχεται να οφείλονται σε ποικίλες αιτίες. Μερικές σχετίζονται με τα οικονομικά του σιδηροδρομικού τομέα και επομένως με τη δυσκολία καθορισμού κατάλληλης στρατηγικής για τους σιδηρόδρομους, καθώς και τη δυσκολία εύρεσης συγκεκριμένων στόχων στο επιχειρηματικό σχέδιο. Κάποιες δυσκολίες σχετίζονται με τη διαχείριση των ίδιων των σιδηροδρομικών έργων και ιδιαιτέρως με την ικανότητα παραγωγής κατάλληλων τεχνικών μελετών, την ικανότητα εφαρμογής διαδικασιών υποβολής προσφορών αλλά και της αποτελεσματικής εκτέλεσης των όρων των συμβάσεων δηλ. την ολοκλήρωση των έργων μέσα στο πλαίσιο του προϋπολογισμού και του αρχικού χρονοδιαγράμματος.

Η Επιτροπή συνεχίζει τις συζητήσεις με τις διαχειριστικές αρχές, την εταιρεία σιδηροδρόμων ΟΣΕ και τη θυγατρική της ΕΡΓΟΣΕ, ως προς την ολοκλήρωση καλύτερου προγραμματισμού και ταχύτερης εκτέλεσης των σιδηροδρομικών έργων. Η προθεσμία της τρέχουσας περιόδου προγραμματισμού είναι το 2008 και η παράταση της προθεσμίας αυτής δεν είναι δυνατή. Προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος να χαθούν οι κοινοτικές πιστώσεις εξ αιτίας σημαντικών καθυστερήσεων στην εκτέλεση των σιδηροδρομικών έργων, οι ελληνικές αρχές πρότειναν μείωση των χορηγούμενων πιστώσεων στα σιδηροδρομικά έργα, συμπεριλαμβανομένου του επιχειρησιακού προγράμματος Σιδηρόδρομοι, αερολιμένες και αστικές μεταφορές.

Δεν τίθεται ζήτημα αποκλεισμού του προγράμματος από τη χρηματοδότηση κατά τη διάρκεια της περιόδου προγραμματισμού 2007-2013. Η συζήτηση σχετικά με το περιεχόμενο των προγραμμάτων τα οποία θα συγχρηματοδοτηθούν από το 2007 και έπειτα δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Η Επιτροπή θα αξιολογήσει τις προτάσεις της ελληνικής κυβέρνησης για την επόμενη περίοδο, λαμβάνοντας υπόψη τη βιωσιμότητα των προτεινόμενων επενδύσεων και τη συμμετοχή τους στην ανάπτυξη και την απασχόληση».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα