Εκτίναξη των ναύλων στα πλοία capes σημειώνεται τις τελευταίες ημέρες, καθώς από 5.467 δολ. την ημέρα, που ήταν την προηγούμενη Παρασκευή ο μέσος ημερήσιος ναύλος, έφθασε χθες στα 8.607 δολ., σημειώνοντας άνοδο 57,43%.
Παράλληλα, ο δείκτης των capes, ο BCI, κινήθηκε έντονα ανοδικά (+50,28%) από την προηγούμενη Παρασκευή, που ήταν στις 820 μονάδες, μέχρι και χθες Πέμπτη που έκλεισε στις 1.234 μονάδες.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι μόνο χθες ο BCI κατέγραψε άνοδο 18,08%. Συνολικά όλοι οι δείκτες της ναυλαγοράς έχουν μία θετική ρότα τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα ο βασικός δείκτης, ο BDI, να «ξεκολλήσει» από τις 600 μονάδες και να κλείσει χθες στις 773 μονάδες. Δεν σημαίνει, βέβαια, ότι οι ναύλοι κινούνται όλοι σε υγιή κερδοφόρα επίπεδα, αλλά οπωσδήποτε είναι μία θετική εξέλιξη για τα πλοία ξηρού χύδην φορτίου.
Η αλλαγή «ρότας», σύμφωνα με την εβδομαδιαία ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas, οφείλεται στο ότι μέχρι και τα τέλη Απριλίου η καθαρή αύξηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έκλεισε κάτω από το 1%, με σχεδόν μηδενική αύξηση στα handysize και μείωση στα capes. Παράλληλα, περίπου 120 με 130 capes είναι αδρανοποιημένα, εκτός αγοράς, αλλά προσωρινά, καθώς μόλις τα πρώτα σημάδια βελτίωσης κάνουν την εμφάνισή τους τα πλοία αυτά θα επιστρέψουν στη «δράση».