Υπολογισμό των φόρων στο αυτοκίνητο, όχι με βάση τον κυβισμό όπως ισχύει σήμερα, αλλά με βάση την τιμή λιανικής εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών, φέρνοντας τα πάνω-κάτω στην αγορά του αυτοκίνητου.
Η κυβέρνηση βάζει επίσης στο τραπέζι την αλλαγή του συστήματος των τεκμηρίων, την επιβολή φόρου περιβάλλοντος με τη λογική ότι θα λειτουργήσει ως αντικίνητρο για την κυκλοφορία παλαιών αυτοκινήτων ηλικίας άνω των 20 ετών αλλά και τη διενέργεια ηλεκτρονικών διασταυρώσεων για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων ή των Ι.Χ. που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ.
Όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο από το υπουργείο Οικονομικών, η κυβέρνηση ξεκινάει άμεσα διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς με στόχο να προχωρήσει στην θέσπιση των ακόλουθων αλλαγών:
-
Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
-
Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
-
Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
-
Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
-
Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
-
Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).