Σταθεροποιητικές τάσεις το 2003 στη χρήση Internet στην Ελλάδα

Ερευνα της GfK Market Analysis
Τετάρτη, 04 Φεβρουαρίου 2004 16:45

Από τον Ιούλιο του 2000 και κάθε τέσσερις μήνες, η GfK Market Analysis διεξάγει τηλεφωνική έρευνα σε αστικές περιοχές με δείγμα 1000 ατόμων, ενώ από τον Ιούλιο του 2002, η κάλυψη είναι πανελλαδική σε δείγμα 1250 ατόμων.

Πρόκειται για μία έρευνα που στόχο έχει να εξετάσει τη διείσδυση του Internet στην ελληνική κοινωνία, τους λόγους που χρησιμοποιείται καθώς και τους τρόπους σύνδεσης. Επιπλέον, γίνεται μία συγκριτική αναφορά στην εξελικτική πορεία της χρήσης του Internet από το 2000 μέχρι σήμερα.

H εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων με την μέθοδο CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), από τις 11 έως τις 24 Νοεμβρίου σε αντιπροσωπευτικό πανελλαδικό δείγμα 1250 ατόμων (ανδρών και γυναικών ηλικίας από 18 έως 64 ετών). Το μέγιστο στατιστικό σφάλμα υπολογίζεται σε ποσοστό ±2,8%. Η επιλογή των ερωτώμενων βασίζεται σε quota (ποσοστώσεις) κατά φύλο, ομάδα ηλικίας και αστικότητα. Οι αριθμοί τηλεφώνου των νοικοκυριών επιλέγονται τυχαία από του ηλεκτρονικούς καταλόγους του Ο.Τ.Ε. Το ερωτηματολόγιο αποτέλεσε μέρος της Πολυσσυμετοχικής Πανελλαδικής Έρευνας CATIBUS, που διεξάγει η GfK Market Analysis από το 1996.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Market Analysis, η χρήση του Internet στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις αστικές περιοχές παρουσίασε έντονους ρυθμούς αύξησης το έτος 2002, σε σύγκριση με το 2001 ενώ την περίοδο Μαρτίου 2003, φαίνεται να επικρατούν σταθεροποιητικές τάσεις. Το σημαντικό συμπέρασμα από την έρευνα του Ιουλίου και Νοεμβρίου 2003 είναι ότι δεν παρατηρείται καμία αύξηση στην χρήση του Internet από τους Έλληνες, εξακολουθούν να επικρατούν σταθεροποιητικές τάσεις (ποσοστό 26% για την περίοδο Μαρτίου 2003 ποσοστό 28% για την περίοδο Ιουλίου και Νοεμβρίου 2003) αντίθετα με την αυξητική τάση που παρατηρήθηκε το 2002.

Α. ΠΡΟΦΙΛ ΧΡΗΣΤΩΝ INTERNET

Πιο συγκεκριμένα, για την περίοδο Οκτωβρίου 2003 πανελλαδικά, (συμπεριλαμβανομένων και των ημι-αστικών και αγροτικών περιοχών) αυτοί που χρησιμοποιούν το Internet περισσότερο είναι οι άνδρες (35%), οι νέοι ηλικίας 18-24 χρονών (50%), όσοι έχουν ανώτερη /ανώτατη μόρφωση (50%) ή ανήκουν στην ανώτερη κοινωνική τάξη (53%). Τέλος, όπως είναι αναμενόμενο Αθήνα (38%) και Θεσσαλονίκη (42%) έχουν υψηλότερα ποσοστά χρήσης σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ελλάδα.

Β. ΤΟΠΟΣ ΧΡΗΣΗΣ INTERNET

Όσον αφορά τον τόπο χρήσης του Internet, το 59% των χρηστών έχει πρόσβαση από το σπίτι του, το 30% επισκέπτεται το Internet από τον εργασιακό του χώρο ενώ ακολουθούν τα Internet cafe και τα πανεπιστήμια με ποσοστά 5% και 7% αντίστοιχα. Τέλος ένα ποσοστό 2% “σερφάρει” στο Internet από συγγενικά ή φιλικά σπίτια.

Οι νέοι ηλικίας 18-24 και 25-29 χρονών προτιμούν το σπίτι σε ποσοστό 69% και 62% αντίστοιχα, όσοι έχουν ανώτερη /ανώτατη και μέση εκπαίδευση το χρησιμοποιούν περισσότερο στο σπίτι σε ποσοστό 60% και 62%, ενώ όπως είναι φυσικό τα μεγαλύτερα ποσοστά χρήσης στα Internet cafe και τα πανεπιστήμια έχουν οι νέοι ηλικίας 18-24 χρονών με 7% και 16% αντίστοιχα. Τέλος στις αγροτικές περιοχές 6% των χρηστών επισκέπτεται το Internet από συγγενικά ή φιλικά σπίτια.

Στις πέντε πρώτες εταιρίες που προμηθεύονται οι χρήστες την σύνδεση τους για το Internet συμπεριλαμβάνονται οι εξής εταιρίες: Otenet, Forthnet, Hellas On Line(HOL),Panafon Net/ Vodafone, ACN.

Γ. ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ INTERNET

Ομόφωνα το 86% των χρηστών απάντησε ότι ο πιο σημαντικός λόγος που χρησιμοποιούν το Internet είναι η ενημέρωση και η πλειάδα πληροφοριών που μπορεί κανείς να εντοπίσει για οποιοδήποτε θέμα χρειαστεί. Ο δεύτερος πιο σημαντικός λόγος (40%) είναι η ψυχαγωγία ιδιαίτερα για τους νέους ηλικίας 18-24 χρονών οπού το ποσοστό φτάνει το 55%. Ακολουθεί το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) με ποσοστό 34% ενώ φαίνεται ότι ο λόγος αυτός αφορά περισσότερο τους νέους ηλικίας 25-29 χρονών αφού το ποσοστό φτάνει το 40%. Σε χαμηλότερα επίπεδα κυμαίνονται οι επαγγελματικοί λόγοι σύνδεσης (2%), η αναζήτηση προϊόντων (10%), ποσοστό που έχει αυξηθεί κατά 3% από τον Μάρτιο 2003 που ήταν μόλις 7%, καθώς και το “κατέβασμα” αρχείων (5%). Όσον αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce) η πιο ενεργητική ομάδα είναι άτομα ηλικίας 45-54 χρονών με ποσοστό 16%.

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ INTERNET

Σύμφωνα με την έρευνα της GfK Market Analysis, ένα 8% του δείγματος δήλωσε ότι προτίθεται να κάνει σύνδεση μέσα στον επόμενο χρόνο. Πάντως υψηλότερη τάση σύνδεσης έχουν οι νέοι ηλικίας 18-24 και 25-29 χρονών με ποσοστό 16% για κάθε ηλικιακή ομάδα καθώς και όσοι ανήκουν στην ανώτερη και μεσαία κοινωνική τάξη, με ίδιο ποσοστό 9% ή έχουν μεσαία και ανώτερη /ανώτατη μόρφωση με ποσοστό 11% για κάθε περίπτωση.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα