Από την έντυπη έκδοση
Σταθερά αυξητικές τάσεις σε επίπεδο χωρητικότητας καταγράφει τα τελευταία χρόνια ο υπό ελληνική σημαία στόλος.
Η εικόνα αυτή επιβεβαιώνεται και τον Ιανουάριο κατά τη διάρκεια του οποίου το tonnage του στόλου έφτασε τα 44,83 εκατ. κοχ από 44,38 εκατ. κοχ τον αντίστοιχο μήνα του 2014 και 43,6 εκατ. κοχ το 2013.
Αντίθετα όμως μειώνεται ο αριθμός των πλοίων, αφού οι Ελληνες πλοιοκτήτες επενδύουν συνεχώς σε νέες μεγάλης χωρητικότητας μονάδες και ταυτόχρονα «αποσύρουν» τα παλαιότερα πλοία που έχουν και το μικρότερο tonnage.
Πιο συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο ο στόλος διαμορφώθηκε στα 1.851 πλοία ενώ τον Ιανουάριο του 2014 ήταν στα 1.901 πλοία και τον αντίστοιχο μήνα του 2013 είχε ανέλθει στα 1.935 πλοία. Η διαρκής προσπάθεια της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για ανανέωση και εκσυγχρονισμό αποτυπώνεται στα στοιχεία για τα πλοία άνω των 30.000 κοχ, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
Πιο συγκεκριμένα στο τέλος Ιανουαρίου 2015 στο ελληνικό νηολόγιο ήταν εγγεγραμμένα 569 πλοία άνω των 30.000 κοχ, συνολικού tonnage 40,61 εκατ. κοχ ή το 90% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου.
Υποχωρούν οι μικρές κατηγορίες
Αντίθετα, μικρή υποχώρηση καταγράφηκε στα πλοία από 20.000 μέχρι 30.000 κοχ. Φέτος στον ελληνικό στόλο υπάρχουν 93 με 2,5 εκατ. κοχ, έναντι 96 τον Ιανουάριο του 2014 με 2,6 εκατ. κοχ.
Αλλά και στις μικρότερες κατηγορίες η «υποχώρηση» τόσο σε επίπεδο χωρητικότητας όσο και σε επίπεδο αριθμού πλοίων είναι ξεκάθαρη.
Στα πλοία με χωρητικότητα από 10.000 μέχρι 20.000 κοχ υπάρχει μείωση τριών πλοίων και 60.000 κοχ, ενώ στα πλοία από 7.000 μέχρι 10.000 καταγράφεται έλλειμμα δύο πλοίων και 15.000 κοχ.
Επίσης στις χωρητικότητες από 100 μέχρι 7.000 κοχ. πέρσι τον Ιανουάριο αριθμούσαν 1.171 με 938.000 κοχ ενώ τον φετινό Γενάρη ήταν 1.126 με 906.000 κοχ.