Από την έντυπη έκδοση
Τη διατήρηση της θετικής πορείας της επιδιώκει να πετύχει και το 2015 η εισηγμένη Πλαίσιο. Οπως τονίζει ο Κωνσταντίνος Γεράρδος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, «φέτος η αλυσίδα θα ακολουθήσει συγκρατημένη πολιτική έως ότου σταθεροποιηθεί η πολιτική κατάσταση.
Ο όμιλος έχει θέσει τρεις στρατηγικές προτεραιότητες: την ενίσχυση της θέσης στα private label προϊόντα του ομίλου, τη βελτίωση σε κατηγορίες προϊόντων και την επένδυση σε υποδομές (ERP, CRM). Στις παρούσες συνθήκες είμαστε “μαζεμένοι” ως προς τα έξοδα και το δίκτυο των καταστημάτων και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι οι δικές μας επωνυμίες προϊόντων που αναπτύσσουμε από το 1986».
Στόχος της διοίκησης είναι η διατήρηση της πρωτιάς στα προϊόντα τεχνολογίας (υπολογιστές και tablets) και ταυτόχρονα η βελτίωση της θέσης της στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, καθώς και των λεγόμενων καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων (consumer electronics), που περιλαμβάνει κινητά τηλέφωνα και προϊόντα οικιακής ψυχαγωγίας επίσης.
Εκτός των πολυεθνικών brands που διακινεί, η Πλαίσιο το 2014 κατάφερε να ξεχωρίσει στην κατηγορία των tablets με το δικό της brand Turbo X. Στην κατηγορία των consumer electronics οι τηλεοράσεις Turbo X πέτυχαν τριψήφιο ποσοστό ανάπτυξης καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση μεταξύ των επωνυμιών με τη μεγαλύτερη ζήτηση. Αντίστοιχο ποσοστό ανάπτυξης πέτυχαν και στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας οι συσκευές Turbo X.
Τα μεγέθη
Σύμφωνα με την παρουσίαση της εταιρείας στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών, η οικονομική χρήση του 2014 ολοκληρώθηκε με αύξηση τζίρου, κερδών και μεριδίου αγοράς.
Ειδικότερα η εταιρεία πέτυχε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 5,2%, EBT κατά 14,5%, φτάνοντας τα ταμειακά της διαθέσιμα στα 45,1 εκατ. ευρώ.
Το σύνολο του ενεργητικού της διαμορφώθηκε στα 141,8 εκατ. ευρώ, τα ίδια κεφάλαια στα 88,5 εκατ. ευρώ, τα ταμειακά της διαθέσιμα διαμορφώθηκαν στα 45,1 εκατ. ευρώ, ενώ ο δανεισμός της περιορίστηκε σημαντικά στα 10 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία κατά τη διάρκεια της ύφεσης από το 2008 μέχρι το 2014 σημείωσε απώλειες τζίρου, τις οποίες κατάφερε να ισορροπήσει το 2014 και ταυτόχρονα διατήρησε υψηλά τις αποδόσεις της κερδοφορίας της.
Τα προϊόντα
Σε επίπεδο προϊόντων, το 55% του τζίρου πραγματοποιείται στην κατηγορία των ηλεκτρονικών υπολογιστών και τα ψηφιακά προϊόντα, το 32% προέρχεται από τα προϊόντα γραφείου, το 12% από την τηλεφωνία και ένα μικρό ποσοστό από άλλες κατηγορίες.
Επίσης σημαντικές είναι οι επιδόσεις της Πλαίσιο και στην κατηγορία των σχολικών αγαθών, που διπλασίασαν τις πωλήσεις τους το 2014, φέρνοντας στο δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας περισσότερες από 200.000 οικογένειες. Αποτέλεσμα ήταν το 2014 να αυξηθεί και το ποσοστό αναγνωρισιμότητας και αποδοχής των καταστημάτων της Πλαίσιο στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό από 49% το 2013 σε 52% το 2014, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας. Αντίστοιχα υψηλό είναι και το ποσοστό γνώσης των private label προϊόντων της εταιρείας.
Η ανάπτυξη
Σχετικά με την ανάπτυξη του δικτύου, όπως τονίζει ο Κ. Γεράρδος, «πάγια φιλοσοφία μας είναι να αναπτύξουμε και φέτος το πολυκαναλικό δίκτυο πωλήσεων που διαθέτουμε με την προσθήκη ενός ή δύο επιπλέον καταστημάτων.
Σχετικά με την αγορά του εξωτερικού, προς το παρόν εξακολουθούμε να τηρούμε στάση αναμονής. Παραμένουμε στη Βουλγαρία, όπου ξεκινήσαμε το 2005. Είναι ένα κατάστημα μαζεμένο και κερδοφόρο.
Στόχος μας όμως είναι, προτού προχωρήσουμε παραπέρα, να εντάξουμε πλήρως το κατάστημα της Βουλγαρίας στο υπόλοιπο σώμα της εταιρείας στην Ελλάδα, όσον αφορά τη λειτουργία του, τις επιδόσεις του, τον τρόπο εξυπηρέτησης των πελατών του».
ΛΕΤΤΑ ΚΑΛΑΜΑΡΑ - [email protected]