Toyota : Αδυνατεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση στην Ευρώπη

Το 2005 θα λειτουργήσει το εργοστάσιό της στην Πολωνία
Τρίτη, 02 Μαρτίου 2004 10:13

Το υβριδικό μοντέλο Prius της Toyota το οποίο γνωρίζει μεγάλη ζήτηση παγκοσμίως

ΑΝΕΚΟΠΗΣΑΝ οι πωλήσεις της μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Toyota Motor Corp. στην Ευρώπη, αποτέλεσμα της έλλειψης κινητήρων ντήζελ και του μοντέλου Prius, σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας, Tadashi Arashima.

«Εχουμε μερικά προβλήματα στις προμήθειες», ανέφερε ο Arashima σε συνέντευξή του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, συμπληρώνοντας : «Δεν υπάρχουν αρκετοί κινητήρες ντήζελ και θα θέλαμε να έχουμε περισσότερα Prius, αλλά η ζήτηση είναι τόσο υψηλή στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία και πρέπει να κάνουμε υπεράνθρωπες προσπάθειες για να τα αποκτήσουμε».

Η παραγωγή της Toyota στην Ευρώπη θα αυξηθεί φέτος σε ποσοστό 21%, φθάνοντας τα 565.000 οχήματα, τη στιγμή που η παραγωγή κινητήρων αναμένεται να αυξηθεί σε ποσοστό 8%, φθάνοντας τους 466.000 κινητήρες, ανέφερε ο Τάκης Αθανασόπουλος, ο υπ'αριθμόν δύο στην ιεραρχία του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας στην Ευρώπη. Προκειμένου να μειώσει το έλλειμμα σε κινητήρες στην Ευρώπη η αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει εργοστάσιο κινητήρων ντήζελ στην Πολωνία, το οποίο αναμένεται να αρχίσει την παραγωγή του το επόμενο έτος.

Οι κινητήρες ντήζελ χρησιμοποιούνται τουλάχιστον στο ήμισυ των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη, σύμφωνα με την Ενωση Αυτοκινητοβιομηχανιών της Γαλλίας. Οι πωλήσεις των οχημάτων που χρησιμοποιούν ντήζελ αυξάνεται στην Ευρώπη, καθώς η αποδοτικότητά τους βελτιώνεται, αλλά και επειδή οι χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Γαλλίας έχουν χαμηλότερους φόρους για την εισαγωγή ντήζελ από ό,τι για βενζίνη.

Περίπου το 40% των αυτοκινήτων που πουλά η Toyota στην Ευρώπη, εισάγονται. Στόχος της εταιρείας είναι η κατασκευή των τριών κυριότερων μοντέλων που πουλά στην περιφέρεια, του Yaris, του Avensis και του Corolla. Μερικά από τα μοντέλα Corolla εισάγονται από την Ιαπωνία, καθώς το εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Βρετανία δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη μεγάλη ζήτηση των δύο τελευταίων μοντέλων.

Ετσι, η Toyota άρχισε να παράγει το μοντέλο Corolla van, το Verso, στο εργοστάσιό της στην Τουρκία τον Φεβρουάριο και εκτιμά ότι θα αυξήσει την παραγωγή του τουλάχιστον στα 70.000 οχήματα φέτος από

43.000 οχήματα που είχε κατασκευάσει το 2003. Επίσης αυξάνει τη δυναμικότητα του εργοστασίου αυτού από 100.000 οχήματα στα 150.000 οχήματα.

Τον Ιανουάριο το μερίδιο αγοράς της Toyota στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκε στο 5,9% από 4,5% που ήταν πέρυσι. Στα σχέδιά της περιλαμβάνεται επένδυση ύψους 75 εκατ. ευρώ (93,5 εκατ. δολ.) την ερχόμενη πενταετία στην έρευνα και την ανάπτυξη.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα