ΣΥΜΦΩΝΙΑ για την απόκτηση μεριδίου στην Brazil's Cia. de Bebidas das Americas μέσω ανταλλαγής μετοχών, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη ζυθοποιΐα στον κόσμο με εισοδήματα ύψους 11,9 δισ. δολ., επέτυχε η βελγική ζυθοποιΐα Interbrew SA, που παράγει τις μπύρες Rolling Rock και Beck's.
H Interbrew θα καταβάλλει 3,26 δισ. ευρώ (4 δισ. δολ.) για το 22% της Ambev-όπως είναι γνωστή η εταιρεία στη Βραζιλία- σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση. Η Ambev που εδρεύει στο Σάο Πάολο και είναι ευρύτερα γνωστή για της μπύρες της με το σήμα Brahma και Skol θα εκδώσει 9,5 δισ. κοινές μετοχές και 13,8 δισ. προνομιούχες.
Σημειώνεται ότι Interbrew, όπως οι ευρωπαϊκές ανταγωνίστριές της Heineken NV και SABMiller Plc, επεκτείνεται εκτός περιφέρειας προκειμένου να ωφεληθεί από την αύξηση της ζήτησης μπύρας στο εξωτερικό τη στιγμή που η κατανάλωσή της μειώνεται στην Ευρώπη. Η βελγική εταιρεία θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το δίκτυο διανομής της Ambev προκειμένου να διακινήσει μπύρες όπως τη Stella Artois στη Βραζιλία όπου οι καταναλωτές μπύρας είναι περίπου 172 εκατ. άνθρωποι, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Η Ambev δημιουργήθηκε όταν η Cia. Antarctica Paulista συγχωνεύθηκε με τη Cia. Cervejaria Brahma, μια συνεργασία ύψους 3,9 δισ. δολ. η οποία ανακοινώθηκε το 1999.
Η Interbrew, η οποία ακολουθεί τις ζυθοποιΐες Anheuser-Busch Cos., SABMiller και Heineken σε μέγεθος, έχει μεγάλη ιστορία στις εξαγορές και δαπάνησε περισσότερα από 13,5 δισ. δολ. για 42 εξαγορές και joint ventures από το 1995, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg News.
Μέχρι τον Αύγουστο που πέρασε η Interbrew επέτυχε συμφωνίες για την εξαγορά όλων των εταιρειών παραγωγής μπύρας στην Κίνα, τη Ρωσία και τη Σερβία για να ενισχύσει την ανάπτυξή της, καθώς οι καταναλωτές στις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη προτιμούν το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά.
Το 2002 οι πωλήσεις της Interbrew ανήλθαν σε 6,99 δισ. ευρώ, την τελευταία χρονιά που ανακοίνωσε αποτελέσματα για το σύνολο της χρήσης. Η Ambev το 2003 είχε πωλήσεις ύψους 2,5 δισ. δολαρίων.
Η ζυθοποιΐα της Βραζιλίας είχε ανακοινώσει νωρίτερα ότι θέλει να αυξήσει τις πωλήσεις της στο εξωτερικό, καθώς ήδη ελέγχει τα 2/3 της εσωτερικής αγοράς.