Σχεδόν ένα εκατομμύριο καινούργια οχήματα έλαβαν άδεια κυκλοφορίας στην Ε.Ε. τον Ιανουάριο του 2015. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καταγράφεται αύξηση του τζίρου κατά 6,7%, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA).
Ως εκ τούτου, η ανοδική τάση που είχε καταγραφεί πέρυσι στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζεται και φέτος, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ACEA, Κάρλος Γκοσν. Όπως δήλωσε ο ίδιος, «αυτό έχει μεγάλη σημασία, καθώς πρόκειται για το πρώτο θετικό αποτέλεσμα σε ετήσια βάση από το ξεκίνημα της χρηματοοικονομικής κρίσης το 2007».
Μεγαλύτερες αυξήσεις σε Ιταλία και Ισπανία
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν αισθητά κυρίως σε Ιταλία και Ισπανία. Με μία αύξηση της τάξης του 2,6%, η Γερμανία κινήθηκε κάτω από τον μέσο όρο. Ο Κάρλος Γκοσν αναμένει για φέτος σε επίπεδο Ε.Ε. αύξηση κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες. Όπως ανέφερε, «είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι, δεδομένων των οικονομικών αβεβαιοτήτων που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες».
Πάντως, οι πωλήσεις εξακολουθούν να υστερούν συγκριτικά με τις κορυφαίες τιμές της περιόδου πριν από την κρίση. Ενδεικτικό είναι ότι ενώ πέρυσι έλαβαν άδεια κυκλοφορίας 12,6 εκατομμύρια νέα οχήματα ιδιωτικής χρήσης, ο αντίστοιχος αριθμός προ κρίσης ξεπερνούσε τα 15 εκατομμύρια, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Η Volkswagen εξακολουθεί να διατηρεί τα πρωτεία μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ε.Ε., με το μερίδιό της να ξεπερνά το ένα τέταρτο του συνόλου της αγοράς. Τους τζίρους τους αύξησαν όμως αισθητά και οι BMW και Daimler. Μοναδικός εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που κατέγραψε μείωση τζίρου σχεδόν κατά 3% ήταν η Opel.
Έμφαση στην καινοτομία
Ζητούμενο για τον Κάρλος Γκοσν είναι να ενισχύσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες την καινοτομία τους. Όπως διευκρίνισε, «ο βιομηχανικός μας κλάδος έχει καθήκον να σχεδιάσει πιο καθαρά, ασφαλή και “έξυπνα” αυτοκίνητα. Θα επενδύσουμε σε εναλλακτικούς κινητήρες, όπως ηλεκτρικούς, υβριδικούς, κύτταρα καυσίμων και κινητήρες φυσικού αερίου».
Αυτές οι κατηγορίες κινητήρων καταλαμβάνουν σήμερα πολύ μικρό μερίδιο της αγοράς. Για παράδειγμα, το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2014 δεν ξεπέρασε το 0,6% του συνόλου των πωλήσεων.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν από τους πολιτικούς να μειώσουν τους τελωνειακούς περιορισμούς και να εναρμονίσουν περαιτέρω τις εμπορικές προδιαγραφές. Σε αυτό το πλαίσιο τάσσονται ανοικτά υπέρ της σχεδιαζόμενης Διατλαντικής Συνεργασίας στο Εμπόριο και τις Επενδύσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. (TTIP), χωρίς όμως να υπονομεύονται οι σημερινές προδιαγραφές ασφαλείας.
Πηγή: Deutsche Welle