Το ένα στα τρία τραπεζικά υποκαταστήματα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο δεν έδωσε εξατομικευμένες πληροφορίες προς ενημέρωση του καταναλωτή και το ένα στα δύο δεν έδωσε τις απαιτούμενες γενικές πληροφορίες. Αυτό προκύπτει από έρευνα την οποία διενήργησε το Ινστιτούτο Χρηματοπιστωτικών Υπηρεσιών της Γερμανίας, κατ εντολή της Ε.Ε.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 722 υποκαταστήματα τραπεζών σε 11 κράτη μέλη της Ε.Ε. και, σε ό,τι αφορά στη χώρα μας, διενεργήθηκε σε συνεργασία με την ΕΚΠΟΙΖΩ σε 34 τυχαία επιλεγμένα υποκαταστήματα.
Στην Ελλάδα το 73,5% των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων έδωσε τις απαιτούμενες πληροφορίες. Ωστόσο, παρά το αρκετά υψηλότερο από το μέσο ευρωπαϊκό όρο ποσοστό των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που παρείχαν γενικές πληροφορίες, αυτές ήταν ελλιπείς.
Μόνο το 50% των υποκαταστημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο έδωσε στον καταναλωτή το Ευρωπαϊκό Εντυπο Τυποποιημένων Πληροφοριών, ενώ στη χώρα μας το ποσοστό είναι μόλις 35,7%. Σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ η μεγαλύτερη απόκλιση της χώρας μας από το μέσο κοινοτικό όρο σε ό,τι αφορά στην τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας που έχουν συνυπογράψει οι τράπεζες, αφορά το κόστος ενός στεγαστικού δανείου. Η Ελλάδα εμφανίζεται να μην τηρεί τις διατάξεις του κώδικα κατά 96%, όταν ο μέσος όρος στην κοινότητα είναι 32,6%.