Bruegel: Γιατί το Grexit δεν θα βοηθούσε την Ελλάδα

«Απομυθοποιώντας τον μύθο των εξαγωγών»
Τετάρτη, 07 Ιανουαρίου 2015 15:03
UPD:16:37
EUROKINISSI/ΖΩΝΤΑΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

O διευθυντής του Bruegel Guntram Wolff, αποδίδει τα αίτια της χαμηλής πτήσης των ελληνικών εξαγωγών, μεταξύ άλλων, «στις άκαμπτες αγορές προϊόντων, στο πολιτικό σύστημα που εμποδίζει την πραγματική αλλαγή και εγγυάται τα προνόμια των λίγων, και στην έλλειψη αξιοκρατίας».

Την άποψη ότι μία έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη θα ωφελούσε την ελληνική οικονομία αποδομεί ο διευθυντής του Bruegel Guntram Wolff, δημοσιεύοντας ανάλυση για την υποτίμηση σε σχέση με τις εξαγωγές.

Ειδικότερα, ο Γερμανός επικεφαλής του ευρωπαϊκού think tank εξετάζει το επιχείρημα ότι μία υποτίμηση θα διασφάλιζε την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας για την ελληνική οικονομία.

Στο πλαίσιο αυτό αναφέρεται στο γεγονός ότι τα ημερομίσθια στην Ελλάδα έχουν μειωθεί δραστικά, με αποτέλεσμα να έχουν καταστεί τα χαμηλότερα στην Ευρωζώνη εξαιρουμένων της Λετονίας και της Λιθουανίας.

AMECO AUTUMN 2014 FORECAST

Εντούτοις, σημειώνει, οι ελληνικές εξαγωγές όχι απλώς δεν αυξήθηκαν όπως στις περιπτώσεις της Ιρλανδίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας, αλλά καθιστούν τη χώρα ουραγό μαζί με τη Λιθουανία και τη Σλοβακία.

AMECO AUTUMN 2014 FORECAT

Με βάση τη συγκεκριμένη παραδοχή, ο κ. Wolff συμπεραίνει ότι η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να ωφεληθεί από μία γρήγορη υποτίμηση.

Αντιθέτως, αποδίδει τα αίτια της χαμηλής πτήσης των ελληνικών εξαγωγών, μεταξύ άλλων, «στις άκαμπτες αγορές προϊόντων, στο πολιτικό σύστημα που εμποδίζει την πραγματική αλλαγή και εγγυάται τα προνόμια των λίγων, και στην έλλειψη αξιοκρατίας».

Σημειώνει δε ότι «στον βαθμό που η τρόικα μπορεί να βοηθήσει στη μεταρρύθμιση της χώρας, μία έξοδος της Ελλάδας από το Ευρώ θα ήταν μάλιστα αντιπαραγωγική».

Πάντως, θεωρεί ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος δεν είναι βιώσιμο και τάσσεται υπέρ παρεμβάσεων προς αυτήν την κατεύθυνση.

newsroom naftemporiki.gr



Σχολιάστε το άρθρο

Απομένουν 3000 χαρακτήρες αποστολή
Τα πιο πρόσφατα σχόλια
Nostradamus[78.87.1xx.xxx]
09/01/2015 19:04

Η εξαγορα των απειλων σιγουρα επιτρεπεται και ειναι λογικη.ΟΜΩΣ υπαρχουν και κανονες που πρεπει να εφαρμοζονται οπως π.χ αντι μονοπωλιου.
Απο εκει και περα ειναι στο χερι της καθε κυβερνησης να αποφασισει εαν και πως τα οποια συμφεροντα της καταπατουνται.
Στην περιπτωση της Σουηδιας η αποφαση ηταν οτι παρα την νομιμη εξαγορα...η εφαρμογη της επληττε καταστροφικα την εξαγωγικη βιομηχανια της χωρας.Και εδρασαν αναλογα.(Αληθεια ειδες καποια μορφη διαμαρτυριας απο την Ε.Ε?)
Στην Ελλαδα αντιθετα τιποτα τετοιο δεν εγινε.Και μην περιμενεις να γινει κατι μεσω μνημονιων.Επενδυσεις απλα ξεχνα τες.

Η παραγωγη της VW ειναι σε πολλες χωρες.Αυτο ομως δεν εμποδιζει την VW να επενδυει σε αναπτυξη μοντελων μονο της VW(μητρικης) και οχι των θυγατρικων Seat,Skoda,e.t.c Με αυτον τον τροπο ουσιατικα κανει οτι εκανε και η HDW με την Kockums.Καταστρεφει την ερευνα και την παραγωγη των ανταγωνιστων μετατρεποντας τους ειτε σε υποκατασκευαστες...ειτε σε απλους μεταπρατες.Και σιγουρα διατηρει το δικαιωμα να κλεισει τις εταιριες δορυφορους οποτε εκεινη κρινει.

Στο περι τυπωματος χρηματος...Το ECB quantitative easing(μια μορφη qe)ειναι κατι αμφιλεγομενο.Το προηγουμενο απετυχε και αυτο που προτεινεται τωρα δεν φενεται οτι εχει την ικανοτητα να προσφερει αυτα τα οποια περιμενουν.
Το μεγαλο προβλημα ειναι η Γερμανια που οπως ο ιδιος λες ειναι fixated με τον πληθωρισμο.Ειναι ομως πραγματικα η ειναι γιατι την συμφερει?

Τα στοιχεια για τις εξαγωγες που παραθετεις ειναι του 2013...Φετος οι εξαγωγες της Γερμανιας παρουσιασαν μειωση με το μεγαλητερο ποσοστο να ειναι στις εξαγωγες εντος Ε.Ε.
Επισης θα πρεπει να λαμβανεις υποψην σου τι ποσοστο επι των εξαγωγων καταλαμβανουν τα διαφορα προιοντα που εξαγει η χωρα.Γιατι εκτος απο βιομηχανικα προιοντα η Γερμανια εξαγει και αγροτικα.Εγω μιλησα για τον κυριο τομεα εξαγωγων που ειναι τα βιομηχανικα και που κυριως κατευθυνονται(πια).

Τελος το δολαριο ανεβαινει οχι μονο λογω πτωσης της τιμης του πετρελαιου.Γενικα οι δεικτες την Αμερικανικης οικονομιας ειναι "ανεβασμενοι" με κυριο δεικτη τον δεικτη της ανεργιας(αλλη σχολη σκεψης εκει) η οποια μειωθηκε και αλλο σε αντιθεση με την Ε.Ε που υπαρχει αυξηση.

Γιαυτο ειπα παλια Harley και παλια Mustung.Ελαχιστο τεκμηριο λογω παλαιοτητος.Τωρα για την βενζινη...ολοι εχουμε μια τρελα και την πληρωνουμε.
Επισης μια πιθανη μεταναστευση προς Αμερικη μερια θα καθιστουσε την πραγματοποιηση του ονειρου πολυ φθηνοτερη και ευκολοτερη.

περισσότερα
Ioannis[94.66.1xx.xxx]
09/01/2015 16:35

Καταρχάς η πρακτική του να εξαγοράζεις τις απειλές συνηθίζεται και είναι λογική. Όλες οι εταιρίες το κάνουν και ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα της εξαγοράς μπορεί η να την δουλέψουν η να την κλείσουν.
Δεν τους υποχρέωσε κανεις να πουλήσουν.

Έχεις δίκιο για το ιδιοκτησιακό καθεστώς,αλλα συνήθως όταν μιλάς για βιομηχανίες, μιλάς για το που έχουν την παραγωγή τους και που πληρώνουν εργάτες και εταιρικούς φόρους. Με αυτή την λογική και η VW δεν είναι αμιγώς γερμανική..είναι και του Qatar μεταξύ άλλων.

Περί τυπώματος χρήματος.. αυτό δεν κάνει ουσιαστικά τώρα η ECB με το ΘΕ?

Τα περί ΠΑΜΕ και βρομώ-σοσιαλισμού τα ξέρουν καλά όλοι οι βιομήχανοι μου εξοντώθηκαν επί αντρέα παπανδρέου για να ξεφυτρώσουν οι δικοί του κρατικοδίαιτοι.

Όσο για το "πάει πέθανε", το 2013 57% τον εξαγωγών ήταν προς τις χώρες τις "ευροζονεσιμφωνα" με το federal statistical office(1). Φυσικά και πέφτει και τη "ασινεχισει" να πέφτει, δεν θα έλεγε κάνει ότι πέθανε κιόλας! Όπως επίσης φυσικά και βολεύει την γερμανία η αποδυνάμωση του euro αλλα η γερμανία πάντοτε ασχολιόνταν με τον πληθωρισμό της.

Τέλος να αναφέρουμε ότι πέρα από τα επιτόκια και το ΘΕ το euro πέφτει διότι αναβαίνει το δολάριο. Το δολάριο τώρα ανεβαίνει διότι πέφτει το πετρέλαιο. Και φυσικά το πετρέλαιο πέφτει κυρίως λόγο την γεωπολιτικής κατάστασης και της απόφασης της σαουδική αραβίας να βάλει πλάτη.

Δεν λέω, καλές επιλογές η mustang και η harley αλλα πρέπει να έχεις και λεφτά για πέταμα για βενζίνη και τεκμήρια.

1. https://www.destatis.de/EN/FactsFigures/NationalEconomyEnvironment/ForeignTrade/TradingPartners/Current.html

περισσότερα
Nostradamus[78.87.1xx.xxx]
09/01/2015 15:42

@Ioannis

Πρωτα απο ολα να ξερεις τι λες.
Γερμανικες εταιριες δεν αγορασαν τις Ελληνικες,Ισπανικες,Ιταλικες...κ.α και μετα τις μετερεψαν σε αποθηκες κλεινοντας την παραγωγη? Για δες και πιο προσφατα απο Τσεχια μερια.Τι κανανε στις εκει βιομηχανιες.
Θες αλλο παραδειγμα? Η Σουηδικη Kockums εξαγοραστηκε απο...πια αλλη...την Γερμανικη HDW(...ναι αυτην με τα δικα μας τα 214)...και....τι εκανε?

The Swedish view was that the technical advancements made in collaboration between Kockums and FMV(Swedish Defence Materiel Administration (Försvarets materielverk, FMV) ought to be used to create a new generation of submarines for lucrative export: the A26 submarine. On the German side, the A26 project was said to be regarded as a high-risk project that could lead to uncontrollably growing costs.
Globally, the conflict also concerned the general business strategy. ThyssenKrupp insisted that Kockums ought to discontinue large submarine construction and to focus on the development of small submarines. Meanwhile, anonymous sources from inside Kockums claimed that ThyssenKrupp's goal in acquiring Kockums was never to reach synergies with HDW, but only to eliminate its main competitor.

Οι Σουηδοι...εστειλαν τον στρατο...κατελαβαν το ναυπηγειο και επεβαλαν στην HDW να πουλησει την Kockums στην SAAB...

Για τα αλλα που λες....Η Γερμανια ηθελε το ευρω ισχυρο και γυρω στο 1,40 οταν οι κυριοι εισαγωγεις ηταν οι αλλες χωρες της Ε.Ε....Αυτο παει...Πεθανε...Τωρα αλλοι ειναι οι εισαγωγεις.Και τις φθηνες πρωτες υλες η Γερμανια τις βρισκει καλλιστα και με ισοτιμια του ευρω στο 1,05...

Τα περι τυπωματος χρηματος δεν τα σχολιαζω....

Τα περι ΚΚΕ,ΠΑΜΕ και σοσιαλισμου εμπιπτουν στην μαλλον ελλειπη γνωση απο μερια σου οτι η Seat οπως και αλλες εταιριες...ειναι μελος του VW Group.

Οσο για το τι θα αγορασω...Προτιμω μια παλια Harley η μια παλια Mustung...

περισσότερα
διαβάστε όλα τα σχόλια (45)

Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα