Bruegel: Γιατί το Grexit δεν θα βοηθούσε την Ελλάδα

«Απομυθοποιώντας τον μύθο των εξαγωγών»
Τετάρτη, 07 Ιανουαρίου 2015 15:03
UPD:07/01 16:37

Την άποψη ότι μία έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη θα ωφελούσε την ελληνική οικονομία αποδομεί ο διευθυντής του Bruegel Guntram Wolff, δημοσιεύοντας ανάλυση για την υποτίμηση σε σχέση με τις εξαγωγές.

45 σχόλια
Ταξινόμηση:
Επιστροφή στο άρθρο
Nostradamus[78.87.1xx.xxx]
09/01/2015 19:04

Η εξαγορα των απειλων σιγουρα επιτρεπεται και ειναι λογικη.ΟΜΩΣ υπαρχουν και κανονες που πρεπει να εφαρμοζονται οπως π.χ αντι μονοπωλιου.
Απο εκει και περα ειναι στο χερι της καθε κυβερνησης να αποφασισει εαν και πως τα οποια συμφεροντα της καταπατουνται.
Στην περιπτωση της Σουηδιας η αποφαση ηταν οτι παρα την νομιμη εξαγορα...η εφαρμογη της επληττε καταστροφικα την εξαγωγικη βιομηχανια της χωρας.Και εδρασαν αναλογα.(Αληθεια ειδες καποια μορφη διαμαρτυριας απο την Ε.Ε?)
Στην Ελλαδα αντιθετα τιποτα τετοιο δεν εγινε.Και μην περιμενεις να γινει κατι μεσω μνημονιων.Επενδυσεις απλα ξεχνα τες.

Η παραγωγη της VW ειναι σε πολλες χωρες.Αυτο ομως δεν εμποδιζει την VW να επενδυει σε αναπτυξη μοντελων μονο της VW(μητρικης) και οχι των θυγατρικων Seat,Skoda,e.t.c Με αυτον τον τροπο ουσιατικα κανει οτι εκανε και η HDW με την Kockums.Καταστρεφει την ερευνα και την παραγωγη των ανταγωνιστων μετατρεποντας τους ειτε σε υποκατασκευαστες...ειτε σε απλους μεταπρατες.Και σιγουρα διατηρει το δικαιωμα να κλεισει τις εταιριες δορυφορους οποτε εκεινη κρινει.

Στο περι τυπωματος χρηματος...Το ECB quantitative easing(μια μορφη qe)ειναι κατι αμφιλεγομενο.Το προηγουμενο απετυχε και αυτο που προτεινεται τωρα δεν φενεται οτι εχει την ικανοτητα να προσφερει αυτα τα οποια περιμενουν.
Το μεγαλο προβλημα ειναι η Γερμανια που οπως ο ιδιος λες ειναι fixated με τον πληθωρισμο.Ειναι ομως πραγματικα η ειναι γιατι την συμφερει?

Τα στοιχεια για τις εξαγωγες που παραθετεις ειναι του 2013...Φετος οι εξαγωγες της Γερμανιας παρουσιασαν μειωση με το μεγαλητερο ποσοστο να ειναι στις εξαγωγες εντος Ε.Ε.
Επισης θα πρεπει να λαμβανεις υποψην σου τι ποσοστο επι των εξαγωγων καταλαμβανουν τα διαφορα προιοντα που εξαγει η χωρα.Γιατι εκτος απο βιομηχανικα προιοντα η Γερμανια εξαγει και αγροτικα.Εγω μιλησα για τον κυριο τομεα εξαγωγων που ειναι τα βιομηχανικα και που κυριως κατευθυνονται(πια).

Τελος το δολαριο ανεβαινει οχι μονο λογω πτωσης της τιμης του πετρελαιου.Γενικα οι δεικτες την Αμερικανικης οικονομιας ειναι "ανεβασμενοι" με κυριο δεικτη τον δεικτη της ανεργιας(αλλη σχολη σκεψης εκει) η οποια μειωθηκε και αλλο σε αντιθεση με την Ε.Ε που υπαρχει αυξηση.

Γιαυτο ειπα παλια Harley και παλια Mustung.Ελαχιστο τεκμηριο λογω παλαιοτητος.Τωρα για την βενζινη...ολοι εχουμε μια τρελα και την πληρωνουμε.
Επισης μια πιθανη μεταναστευση προς Αμερικη μερια θα καθιστουσε την πραγματοποιηση του ονειρου πολυ φθηνοτερη και ευκολοτερη.

Υπερψηφίστηκε από 0 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Ioannis[94.66.1xx.xxx]
09/01/2015 16:35

Καταρχάς η πρακτική του να εξαγοράζεις τις απειλές συνηθίζεται και είναι λογική. Όλες οι εταιρίες το κάνουν και ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα της εξαγοράς μπορεί η να την δουλέψουν η να την κλείσουν.
Δεν τους υποχρέωσε κανεις να πουλήσουν.

Έχεις δίκιο για το ιδιοκτησιακό καθεστώς,αλλα συνήθως όταν μιλάς για βιομηχανίες, μιλάς για το που έχουν την παραγωγή τους και που πληρώνουν εργάτες και εταιρικούς φόρους. Με αυτή την λογική και η VW δεν είναι αμιγώς γερμανική..είναι και του Qatar μεταξύ άλλων.

Περί τυπώματος χρήματος.. αυτό δεν κάνει ουσιαστικά τώρα η ECB με το ΘΕ?

Τα περί ΠΑΜΕ και βρομώ-σοσιαλισμού τα ξέρουν καλά όλοι οι βιομήχανοι μου εξοντώθηκαν επί αντρέα παπανδρέου για να ξεφυτρώσουν οι δικοί του κρατικοδίαιτοι.

Όσο για το "πάει πέθανε", το 2013 57% τον εξαγωγών ήταν προς τις χώρες τις "ευροζονεσιμφωνα" με το federal statistical office(1). Φυσικά και πέφτει και τη "ασινεχισει" να πέφτει, δεν θα έλεγε κάνει ότι πέθανε κιόλας! Όπως επίσης φυσικά και βολεύει την γερμανία η αποδυνάμωση του euro αλλα η γερμανία πάντοτε ασχολιόνταν με τον πληθωρισμό της.

Τέλος να αναφέρουμε ότι πέρα από τα επιτόκια και το ΘΕ το euro πέφτει διότι αναβαίνει το δολάριο. Το δολάριο τώρα ανεβαίνει διότι πέφτει το πετρέλαιο. Και φυσικά το πετρέλαιο πέφτει κυρίως λόγο την γεωπολιτικής κατάστασης και της απόφασης της σαουδική αραβίας να βάλει πλάτη.

Δεν λέω, καλές επιλογές η mustang και η harley αλλα πρέπει να έχεις και λεφτά για πέταμα για βενζίνη και τεκμήρια.

1. https://www.destatis.de/EN/FactsFigures/NationalEconomyEnvironment/ForeignTrade/TradingPartners/Current.html

Aυτόματη μετατροπή από greeklish σε ελληνικά μέσω του http://services.innoetics.com/greeklish
Υπερψηφίστηκε από 0 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 1 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Nostradamus[78.87.1xx.xxx]
09/01/2015 15:42

@Ioannis

Πρωτα απο ολα να ξερεις τι λες.
Γερμανικες εταιριες δεν αγορασαν τις Ελληνικες,Ισπανικες,Ιταλικες...κ.α και μετα τις μετερεψαν σε αποθηκες κλεινοντας την παραγωγη? Για δες και πιο προσφατα απο Τσεχια μερια.Τι κανανε στις εκει βιομηχανιες.
Θες αλλο παραδειγμα? Η Σουηδικη Kockums εξαγοραστηκε απο...πια αλλη...την Γερμανικη HDW(...ναι αυτην με τα δικα μας τα 214)...και....τι εκανε?

The Swedish view was that the technical advancements made in collaboration between Kockums and FMV(Swedish Defence Materiel Administration (Försvarets materielverk, FMV) ought to be used to create a new generation of submarines for lucrative export: the A26 submarine. On the German side, the A26 project was said to be regarded as a high-risk project that could lead to uncontrollably growing costs.
Globally, the conflict also concerned the general business strategy. ThyssenKrupp insisted that Kockums ought to discontinue large submarine construction and to focus on the development of small submarines. Meanwhile, anonymous sources from inside Kockums claimed that ThyssenKrupp's goal in acquiring Kockums was never to reach synergies with HDW, but only to eliminate its main competitor.

Οι Σουηδοι...εστειλαν τον στρατο...κατελαβαν το ναυπηγειο και επεβαλαν στην HDW να πουλησει την Kockums στην SAAB...

Για τα αλλα που λες....Η Γερμανια ηθελε το ευρω ισχυρο και γυρω στο 1,40 οταν οι κυριοι εισαγωγεις ηταν οι αλλες χωρες της Ε.Ε....Αυτο παει...Πεθανε...Τωρα αλλοι ειναι οι εισαγωγεις.Και τις φθηνες πρωτες υλες η Γερμανια τις βρισκει καλλιστα και με ισοτιμια του ευρω στο 1,05...

Τα περι τυπωματος χρηματος δεν τα σχολιαζω....

Τα περι ΚΚΕ,ΠΑΜΕ και σοσιαλισμου εμπιπτουν στην μαλλον ελλειπη γνωση απο μερια σου οτι η Seat οπως και αλλες εταιριες...ειναι μελος του VW Group.

Οσο για το τι θα αγορασω...Προτιμω μια παλια Harley η μια παλια Mustung...

Υπερψηφίστηκε από 0 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Ioannis[94.66.1xx.xxx]
09/01/2015 15:05

@Nostradamus Η Γερμανία πάντως παραδοσιακά ήθελε το euro ισχυρό όχι αδύναμο.

Αυτό ήταν και το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην Ευρώπη. Δυνατό euro ίσον πτίνη ενέργεια και πρώτες ύλες εκτος ευρώπης και φθηνότερα ανταγωνιστικά προϊόντα μέσα στην Ευρώπη (λόγο χαμηλού κόστους πρώτων υλών). Βεβαια και στην αντίθετη περίπτωση απλά βελτιώνει τις εξαγωγές εκτος ευρώπης αλλα με κίνδυνο πληθωρισμού. Εάν θυμάσαι πριν 2-3 χρονια έλεγε ότι το euro είναι μια χαρά στο 1.40+

Επίσης θα μπορούσε εάν το ήθελε χαμηλά να τυπώσει χρήμα όπως και κάνει τώρα. Δεν έριξε η Ελλάδα το euro αλλα το ΘΑ και τα επιτόκια. Δεν το έκανε πιο παλιά διότι όπως είπα έτρεπε τον πληθωρισμό, αλλα τώρα που πάμε σε αποπληθωρισμό το κάνει.

Τέλος, για να ξέρουμε τι λέμε, το Euro έκανε κακό στην βιομηχανία (της Ισπανίας, τις Γαλλίας και της Ιταλίας) την οποια εμείς καταστρέψανε από 80 με σοσιαλισμό, ΚΚΕ, ΠΑΜΕ, κεκτημένα και συνδικαλισμό! Ότι θέλουν δηλαδή να επαναφέρουν.

Αμάν μια που για όλα φταίνε οι Γερμανοί που περνούν μισθούς ίσους με τους μισθούς του 12 και με πολλαπλάσια παραγωγικότητα. Άμα δεν σας αρέσει, αγοράστε Fiat και Seat - αλλα όχι Porsche, Mercedes και VW θέλουμε!

Aυτόματη μετατροπή από greeklish σε ελληνικά μέσω του http://services.innoetics.com/greeklish
Υπερψηφίστηκε από 2 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Ioannis[94.66.1xx.xxx]
09/01/2015 13:22

Μπορούμε να συμφωνήσουμε σε κάτι? Δεν χρωστάμε χάρι σε κανέναν και δεν μας χρωστάει κανένας.
Συνεπώς η καλή διαπραγμάτευση είναι αυτή που είναι η πιο συμφέρουσα και για τις πλευρές.

Ακούμε καθημερινά την μονόπλευρη βλακεία του καθενός την οποια συνοψίζουν σε μια πρόταση. Γιατί το κάνουν αυτό? Διότι ο μέσος ψηφοφόρος μπορεί να καταλάβει μια πρόταση την φορα και να την ταιριάξει με αυτό που τον συμφέρει. Εάν ήταν τόσο απλά τα οικονομικά και τα δημοσιονομικά θα έπρεπε να είμαι επίτιμος διδάκτωρ στο Harvard όπως άλλωστε οι περισσότεροι δημοσιογράφοι και Έλληνες πολίτες.

Σας συμβουλεύω όταν πάτε να ψηφίσετε να έχετε στο μυαλό σας ότι από κανένα απόλυτος κόμμα δεν έχετε ακούσει ούτε την μιση "πραγαματικοτητα". Από εκεί και ύστερα τουλάχιστον να κρίνετε λογικά όπως πχ. Ποιοι μας έφεραν εδώ? (Νδ/Πασοκ), Είναι δυνατόν να είναι τόσο απλά τα πράγματα? (Σύρριζα), μπορούμε να πάμε κόντρα στον πλανήτη? (ΚΚΕ) λεφτά υπάρχουν? (Παπανδρέου/Σύρριζα)

Ορίσεις καλο είναι να ξέρουμε ότι είμαστε σε μια κατάσταση τύπου μη χείρον βέλτιστον, άρα κανεις δεν μπορεί να σας βρει δουλειά άμεσα, η Ελλάδα θα πάει "κιαλο" κάτω και οι βουλή είναι γεμάτη διεφθαρμένους. Επίσης εφόσον οι αγορές είναι γεμάτες λύκους καλο είναι πρώτου αρχίσουμε να τους απειλούμε να φτάσουμε στο σημείο να έχουμε μερικά όπλα διαφορετικά θα μας φάνε για πρωινό.

Τέλος καλο θα ήταν να ξέρει ο καθένας γιατί ψηφίζει αλλιώς ας πάει για καφέ. Πχ. εγώ λέω να ψηφίσω Σύρριζα και ας είμαι άκρο-νεοφιλελεύθερος, διότι και λεφτά έχω έξω και η δουλειά μου είναι έξω άρα πολύ με βολεύει να βγει. Είτε θα μας πάει στην δραχμή, είτε θα δεσμεύσει καταθέσεις είτε θα κάνει ότι του πει η τρόικα. Οποτε ότι και να γίνει βασιλιάς θα είμαι. Το ίδιο προτείνω και στους λοιπούς Έλληνες τους εξωτερικού μιας και θα είμαστε η νέα άρχουσα ταξί.

Aυτόματη μετατροπή από greeklish σε ελληνικά μέσω του http://services.innoetics.com/greeklish
Υπερψηφίστηκε από 5 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 2 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
success story[94.66.1xx.xxx]
09/01/2015 11:00

Ηθικό δεοντολογικού και αισθητικο χαρακτήρισε το θέμα της ένταξης της Γκερέκου στα ψηφοδέλτια της ΝΔ. ΑΡΑΓΕ πως χαρακτηρίζει τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ? Ηθική δεοντολογική και αισθητική????Ο κος Οικονόμου καταψήφισε μνημόνιο και προϋπολογισμό. Για τη συνέπεια του αυτή προτιμήθηκε απο τη ΝΔ στο ψηφοδέλτιο Επικράτειας. Θαυμαστές ποιοι μας κυβερνούν και πως γίνονται οι συναλλαγές στο χρηματιστήριο πολιτικών αξιών!!!

Υπερψηφίστηκε από 6 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
ιoannis[78.87.2xx.xxx]
08/01/2015 19:39

Σα στιμένες λεμονόκουπες πέταξε στα σκουπίδια ΔΗΜΑΡ,ΡΑΧΗΛ ,ΓΙΑΤΑΓΑΝΑ κλπ οΤσίπρας .Φυσικά και δε λυπάμαι .Ομως η κίνηση δείχνει αδίστακτο και χωρίς αξίες χαρακτήρα στο κυνήγι της εξουσίας.Ιδια τύχη θα έχουν και αυτοί που πιστεύουν τις υποσχέσεις που αφειδώς μοιράζει

Υπερψηφίστηκε από 26 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 16 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
panos[78.87.2xx.xxx]
08/01/2015 19:24

Η επιχειρηματολογία των αυτοαποκαλούμενων αντιμνημονιακών συνοψίζεται στη φράση:Ναι είμαστε μη ανταγωνιστικοί ,αλλά δεν θέλουμε να αλλάξουμε .Χαρίστε μας λοιπόν όσα σας χρωστάμε αφού δεν μπορούμε να τα ξεπληρώσουμε και δώστε μας νέα δάνεια αφού πρέπει να περνάμε καλά.Αν σας τάλεγε αυτά κάποιος θα σας έπειθε?

Υπερψηφίστηκε από 32 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 15 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Διονύσης[92.18.1xx.xxx]
08/01/2015 19:10

Αφού σε πειράζει η λέξη "βλακείες" Άγγελε θα χρησιμοποιήσω πιο εύστοχες εκφράσεις όπως π.χ. ότι η μισή αλήθεια είναι το μεγαλύτερο ψέμα και γι αυτό κι εσύ είσαι ο μεγαλύτερος ψεύτης.

Έγραψες για παράδειγμα ότι η Γερμανία μας δανείζει με επιτόκιο μεγαλύτερο από αυτό με το οποίο δανείζεται η ίδια (το 1/3 της αλήθειας) και δεν έγραψες τα άλλα 2/3 που είναι ότι:

α) Κάποιες χώρες της ευρωζώνης δανείζονται με επιτόκιο μεγαλύτερο από αυτό που μας δανείζουν μέσω του μηχανισμού στήριξης

β) Το ελληνικό ομόλογο είναι στο 10% πράγμα που σημαίνει ότι ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΖΟΥΝ ΧΑΤΙΡΙΚΩΣ. Τα είπε και η Κύπρος αυτά περί τοκογλύφων αλλά γύρισε με την ουρά στα σκέλια από τη Ρωσσία

Προσθέτουμε ένα σωρό αυθαίρετα συμπεράσματα όπως π.χ. ότι μείωση των μισθών και των εισαγωγών σημαίνει ότι το ένα προκάλεσε το άλλο, εσκεμμένες διαστρεβλώσεις κάποιων απόψεων μου και θρασύτατα ψέματα όπως ότι δεν έχω επιχειρήματα. Ελπίζω λοιπόν ότι θα συμφωνήσεις κι εσύ με τον χαρακτηρισμό και δεν θα ασχοληθούμε άλλο με το ποιος χαρακτηρισμός σου ταιριάζει καλύτερα. Και τώρα που κλείσαμε αυτό το θέμα να σου δώσω μία συμβουλή, όχι βέβαια ότι θα την ακούσεις γιατί είσαι ΕΛΛΗΝΑΣ αλλά έτσι για τον διάλογο.

ΔΕΝ ΣΕ ΑΦΟΡΑ ΤΙ ΚΑΝΕΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΥ.

Και ξέρεις τι κάνεις εσύ Έλληνα; αντί να δουλεύεις έχεις κεκτημένα. Σου είπαν να δουλεύουν τα μαγαζιά την Κυριακή κι αντί να πετάξεις από χαρά γκρίνιασες επειδή εδώ ο κόσμος χάνεται κι εσύ θέλεις την Κυριακή αργία.Καλύτερα λουκέτο και κορόιδα να μας τα ακουμπάνε και να τους βρίζουμε κι από πάνω. Αν δεν έρθει ο σοσιαλισμός στην Ελλάδα τότε που θα έρθει;

Υπερψηφίστηκε από 27 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 14 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Nostradamus[78.87.1xx.xxx]
08/01/2015 18:09

Φιλε Αγγελε

Το γνωριζω πως δεν ειναι δικες σου αποψεις.Απλα διαβαζοντας την παραπομπη στο αρθρο του Καζακη περι χρεοκοπιων της χωρας..το συγκεκριμενο σημειο μου...εκατσε λιγο...βαρυ.Και επειδη εκτιμω πολυ τις αποψεις σου που οπως γνωριζεις κινουνται στο ιδιο επιπεδο με τις δικες μου...απλα το ανεφερα γιατι προσωπικα θελω η οποιες παραπομπες κανω να ειναι απολυτα ορθολογικα ανεπτυγμενες ετσι ωστε να μην αφηνουν κανενα περιθωριο ειτε παρερμηνειας ειτε διακομοδησης...Και οπως γνωριζεις καλα...υπαρχουν πολλοι που θα ξεσκονισουν και την πιο μικρη λεπτομερεια προκειμενου να δυσφημισουν η να κατηγορησουν μια ιδεα η ενα προσωπο.

Υπερψηφίστηκε από 4 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 2 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
success story[94.66.1xx.xxx]
08/01/2015 17:58

Άγγελε
το μειράκιον στο οποίο αναφέρεσαι, ηλικιακά και πολιτικά εκπροσωπεί τις δυνάμεις εκείνες που στην Οδύσσεια εκφράζονται από τον ΑΝΤΙΝΟΟ- την Αντι-νόηση δηλαδή που θολώνει τις καταστάσεις έτσι ώστε να ελέγχει τη χειμαζόμενη κοινωνία. Εκφράζονται από τον ΕΥΡΥΜΑΧΟ- τον αδίστακτο μνηστήρα της εξουσίας που χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να την σφετεριστεί. Τον ΑΓΕΛΑΟ, που άγει το λαό που τον μετατρέπει σε κατευθυνόμενη αγέλη. Τον ΑΜΦΙΝΟΜΟ που διαστρεβλώνει το νόμο και τη τάξη των πραγμάτων. Όλοι οι μνηστήρες είναι γνωστό τι τέλος είχαν

Υπερψηφίστηκε από 11 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 3 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
success story[94.66.1xx.xxx]
08/01/2015 17:53

Άγγελε
το μειράκιον στο οποίο αναφέρεσαι, ηλικιακά και πολιτικά εκπροσωπεί τις δυνάμεις εκείνες που στην Οδύσσεια εκφράζονται από τον ΑΝΤΙΝΟΟ- την Αντι-νόηση δηλαδή που θολώνει τις καταστάσεις έτσι ώστε να ελέγχει τη χειμαζόμενη κοινωνία. Εκφράζονται από τον ΕΥΡΥΜΑΧΟ- τον αδίστακτο μνηστήρα της εξουσίας που χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να την σφετεριστεί. Τον ΑΓΕΛΑΟ, που άγει το λαό που τον μετατρέπει σε κατευθυνόμενη αγέλη. Τον ΑΜΦΙΝΟΜΟ που

Υπερψηφίστηκε από 7 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 2 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
08/01/2015 16:58

Από μένα δεν νομίζω ότι έχεις διαβάσει, είτε σαν άποψη είτε σαν παραπομπή, κάτι σχετικό με Mitsubishi Funds, αυτοκίνητα κλπ αγαπητέ Nostradmaus, συνεπώς επιφυλάσσομαι να δω σε τι ακριβώς αναφέρεσαι (δεν το γνωρίζω) και να κρίνω. Σε κάθε περίπτωση, απλώς παρέθεσα ένα κείμενο τρίτου που αφορά το θέμα του άρθρου που συζητάμε, και το οποίο εμένα προσωπικά με πείθει. Ο καθένας το διαβάζει και βγάζει τις προσωπικές του εκτιμήσεις. Πάντως η δική σου ερμηνεία για τα κέρδη της Γερμανίας από την παραμονή τρης Ελλάδας και άλλων χωρών στο ευρώ δεν απέχει νομίζω και πολύ από τα όσα παρέθεσα, έτσι δεν είναι?

Υπερψηφίστηκε από 5 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 4 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Nostradamus[78.87.1xx.xxx]
08/01/2015 16:31

Ας αφησουμε στην ακρη τις οποιες θεωριες του Καζακη...Με καποιο μερος τους συμφωνω..με καποια αλλα διαφωνω...π.χ Mitsubishi Funds και Pokemοn,Digimon(Αγγελε προσεχε λιγο περισσοτερο καποια πραγματα τα οποια δεν εχουν καμμια λογικη βαση.Γιατι να εισαγουμε Pokemοn και οχι Mitsubishi αυτοκινητα,κλιματιστικα και οτιδηποτε αλλο π.χ? Που αυτα εισαγουμε στο κατω-κατω)
Απο την αλλη ας σκεφτουμε λιγο λογικα.Την Γερμανια την συμφερει η παραμονη χωρων οπως η Ελλαδα,η Πορτογαλια,η Ισπανια,η Ιταλια...με μεγαλα ελλειματα και χρεος οχι γιατι θα αποτελουν μερη λεηλασιας απο την Γερμανια.Η Γερμανια μπορει να λεηλατησει αλλες χωρες πολυ πιο ευκολα και κυριως πολυ πιο φθηνα.
Εμεις και οι "συντροφοι" Νοτιοι ομως παρεχουμε ενα τεραστιο εργο στην Γερμανια μεσω των ελλειματων και του χρεους μας.
ΚΡΑΤΑΜΕ ΤΟ ΕΥΡΩ ΧΑΜΗΛΑ!!! Και κανοντας αυτο αυτοματα οι εξαγωγες της Γερμανιας και των λοιπων Βορειων χωρων γινονται ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΕΡΕΣ.
Αν σκεφτει κανεις πως πια οι κυριοι εισαγωγεις Γερμανικων προιοντων ειναι οι φιλοι μας Αμερικανοι αλλα ΚΥΡΙΩΣ οι Κινα και οι αναπτυσομενες ασιατικες οικονομιες..μια υποτιθεμενη αποπομπη της Ελλαδας και των Νοτιων "συντροφων" θα αφηνε την Γερμανια και τους Βορειους με ενα εξαιρετικα σκληρο νομισμα...και φυσικα την μη ικανοτητα υποτιμησης του για να γινει πιο ανταγωνιστικο.Οποτε..οι εξαγωγες τους θα πιανανε πατο.
Οι Γερμανοι λοιπον μας θελουν μεσα.Χρεομενους και με ΚΑΜΜΙΑ παραγωγικη ικανοτητα(το μνημονιο αυτο ακριβως κανει) για να συνεχισουμε να καταναλωνουμε και να δημιουργουμε χρεος..το οποιο και θα ρυθμιζει την αξια του ευρω.
Αν οι Γερμανοι μας ηθελαν πλεονασματικους...το μνημονιο θα κινουνταν σε μια βαση προσελκυσης επενδυσεων και βιομηχανοποιησης.Αυτο ομως σημαινει οτι θα δημιουργουσαν και ανταγωνισμο για τις δικες τους εταιριες η κινητρα για να μεταφερθουν αυτες απο τις Βορειες χωρες στις Νοτιες...Ας μην γελιομαστε.Κατι τετοιο δεν συμβαινει και ουτε προκειτε να συμβει.
Αυτο που πραγματικα θελουν οι Γερμανοι για εμας(ολους) ειναι μια "επιστροφη στο 2006-7.Να ειμαστε εις τον αιωνα τον απαντα στο οριο της χρεοκοπιας...αλλα ταυτοχρονα να μπορουμε να καταναλωνουμε οσο μας επιτρεπει αυτο το οριο(η αυτοι)...

Υπερψηφίστηκε από 19 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 3 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
08/01/2015 15:51

Φίλτατε Διονύση Η συμφωνία ή διαφωνία οποιουδήποτε με το οποιονδήποτε είναι θεμιτή και στα πλαίσια του δημοκρατικού διαλόγου, στην βάση επιχειρημάτων, ιδεολογίας κλπ. Όμως το να λες στον άλλο ότι γράφει βλακείες (ιδίως δε όταν πρόκειται για τεκμηριωμένα στοιχεία) δεν έχει να κάνει ούτε με ιδεολογίες ούτε με δημοκρατία ούτε με τεκμηρίωση στοιχείων, είναι απλώς δείγμα ανθρώπου με ανύπαρκτη αγωγή και αδυναμία διατύπωσης πειστικών επιχειρημάτων, την οποία έλλειψη αγωγής επίδεικνύει συστηματικά σε αυτό το site. Προσωπικά δεν σε παρεξηγώ, ευελπιστώ ότι όταν μεγαλώσεις και ξεπεράσεις το μεταλυκειακό στάδιο μόρφωσης και συμπεριφοράς, μπορεί να αλλάξεις προς το καλύτερο. Ίσως τότε μπορέσεις και εσύ να κάνεις ένα πραγματικό διάλογο και να ανακαλύψεις πειστικότερα επιχειρήματα από το "γράφεις βλακείες". Σου το εύχομαι ολόθερμα.

Υπερψηφίστηκε από 14 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 6 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Διονύσης[84.92.2xx.xxx]
08/01/2015 15:26

Τι σε νοιάζει τι λέω εγώ success story αφού εσύ τα ξέρεις όλα; Ακούς εκεί μειώσεις μισθών! θα σηκωθούν τα εργοστάσια να πάνε στη Βουλγαρία; πρόβλημα τους! εμείς είμαστε έλληνες και σοσιαλιστές και απαιτούμε. Θέλουμε υψηλούς μισθούς και θέλουμε όλον τον κόσμο να μας ταΐζει για να τους έχουμε.

Εδώ ρε ο άλλος εκφράζει τη ύψιστη αρλούμπα ότι τα δανεικά της Γερμανίας θα πληρωθούν με τριπλάσιο επιτόκιο από αυτό που δανείζεται η ίδια και δεν αναφέρει ότι είναι το 1/3 του επιτοκίου που θα πλήρωνε η Ελλάδα χωρίς το μηχανισμό ή το 1/30 του επιτοκίου αν δεν υπήρχε το Ευρώ. Κι εσείς πάτε και λέτε ότι ο Τσίπρας θα τα διαλύσει όλα;! εμείς δε μασάμε, οι αγορές είναι του σατανά και θα τις βάλουμε να χορεύουν, τι μου λέτε ότι ακόμα κι οι ΗΠΑ πολλές φορές δοκιμάζονται από τις αγορές, εμείς έχουμε το δίκιο με το μέρος μας: "Αξιοπρεπείς" μισθούς και από την πλευρά μας να μην δίνουμε τίποτα. Συγχαρητήρια Άγγελε και success story. Εκρφάζετε τον γνήσιο Έλληνα, αυτόν που αξίζει να τον κυβερνάνε αλήτες που κάνουν καταλήψεις και του αξίζει να κλείσει η τρόικα την στρόφιγγα μπας και κάποτε ακόμα κι εσείς μάθετε τα στοιχειώδη.

Υγ. Μην αραδιάζεις κατεβατά Άγγελε γιατί έτσι κι αλλιώς βλακείες γράφεις.

Υπερψηφίστηκε από 16 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 13 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
08/01/2015 14:18

(συνέχεια)
Αυτή η εξοικονόμηση για τον Γερμανικό προϋπολογισμό ανήλθε σε 9,6 δις ευρώ το 2012, ενώ για το 2013 θα είναι αξίας 2 δις ευρώ, αναφέρει η μελέτη του IFW. "Εάν προσθέσουμε τα πλεονεκτήματα των επιτοκίων που αποκτήθηκαν κατά την περίοδο 2010-2012 και εκείνα που η Γερμανία θα επωφεληθεί τα επόμενα χρόνια, φθάνουμε τη συνολική ελάφρυνση των τόκων για το γερμανικό προϋπολογισμό να υπολογίζεται σε 67 δις ευρώ", αναφέρει η μελέτη της Allianz που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2012. "(Που είναι) αρκετά για να περικοπούν περίπου 3 ποσοστιαίες μονάδες από την αναλογία του χρέους της Γερμανικής κυβέρνησης κυβέρνηση".

Τι είναι λοιπόν τα 15,2 δις ευρώ που έδοσε η Γερμανία για να ξελασπώσει τις δικές της τράπεζες διαμέσου της Ελλάδας; Τίποτε. Ούτε βέβαια θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι η Γερμανία προκειμένου να δεχθεί την "διάσωση" της Ελλάδας, η κυβέρνηση Παπανδρέου υπέργαψε μαζί της μια αποικιοκρατική συνθήκη που αποκαλείται "Ελληνογερμανική εταιρική σχέση". Η συνθήκη αυτή υπογράφηκε στις 5 Μαρτίου 2010 όταν ο Γ. Παπανδρέου επισκέφθηκε το Βερολίνο.

Με βάση αυτή τη συνθήκη η Ελλάδα μετατράπηκε σε οικόπεδο για την Γερμανία. Οι υποδομές, η υγεία, η παιδεία, η δημόσια περιουσία, οι ΟΤΑ, η ενέργεια, κοκ, τέθηκαν στη διάθεση της Γερμανίας. Με βάση αυτή τη συνθήκη κατέφθασε και στην Ελλάδα και ο Φούχτελ, ως ειδικός υφυπουργός επί ελληνικών θεμάτων. Κι ενώ η συνθήκη αυτή εφαρμόζεται πρωτίστως διαμέσου της εξαγοράς των ΟΤΑ και των περιφερειών, καμιά κυβέρνηση έως σήμερα δεν την έφερε για επικύρωση στη Βουλή. Φανταστείτε τι περιλαμβάνει για να μην τολμά κανείς από τους κυβερνώντες να την περάσει από το απόλυτα ελεγχόμενο κοινοβούλιο.

Όσο η Ελλάδα θα βρίσκεται εντός ευρώ και θα συνεχίζει να βρίσκεται "στο χείλος του γκρεμού", η Γερμανία έχει μόνο να κερδίσει. Να κερδίσει από τα χαμηλά επιτόκια, από τις εισροές κεφαλαίων στην οικονομία της, από την λεηλασία της Ελλάδας. Κι από πάνω ο ελληνικός λαός ως δουλοπάροικος θα της χρωστά μέχρις τετάρτης γενεάς τα 15,2 δις ευρώ που της κόστισε η όλη "διάσωση". Ένα κόστος που έχει ισοφαριστεί πολλές φορές μέχρι σήμερα.

Πόσο ανόητος πρέπει να είναι λοιπόν κάποιος αν στ' αλήθεια πιστεύει ότι η Μέρκελ και η συμμορία της θέλει την Ελλάδα εκτός ευρωζώνης. Γιατί; Για να χάσει την προσφορότερη αποικία που διέθετε ποτέ το Γερμανικό Ράιχ; Να γιατί θα κάνει ότι μπορεί για να κρατηθεί η Ελλάδα μέσα στο ευρώ και στο "χείλος του γκρεμού" για να μπορεί η Γερμανία να καρπώνεται τα οφέλη. Να το περιεχόμενο των δεσμεύσεων που μας έχουν επιβάλλει.

Αλήθεια, πώς θα χαρακτηρίζατε αυτόν που δηλώνει - όπως ο Σταθάκης στην DW (7/1/2015) - ότι οι δεσμεύσεις θα τηρηθούν; Εγώ τον αποκαλώ πουλημένο τομάρι και δοσίλογο. Το ίδιο ακριβώς με τους σημερινούς κυβερνώντες. Εσείς;

Υπερψηφίστηκε από 16 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 10 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
08/01/2015 14:16

Προς απάντηση των περί "GREXIT" - του Δημήτρη Καζάκη
Γιατί η Μέρκελ θέλει την Ελλάδα στο ευρώ;
«Εγώ, ως η Γερμανίδα καγκελάριος, καθώς και η γερμανική κυβέρνηση, πάντοτε εφαρμόσαμε μια πολιτική που προβλέπει την παραμονή της Ελλάδας στην ευρωζώνη», σημείωσε η Μέρκελ και πρόσθεσε ότι «οι δεσμεύσεις τις οποίες αναλάβαμε», οι δεσμεύσεις που συμφωνήθηκαν «ανάμεσα στην Ελλάδα και την τρόικα, την Ελλάδα και τα κράτη-μέλη της ΕE, τηρήθηκαν και έτυχαν σεβασμού.»

Προς το συμφέρον ποιού κ. Μέρκελ; Σύμφωνα με τα στοιχεία που διατίθενται από το Υπουργείο Οικονομικών, και δημοσίευσε το Der Spiegel (19/8/2013) η Γερμανία έρχεται να εξοικονομήσει συνολικά € 40,9 δισεκατομμύρια σε πληρωμές τόκων κατά τα έτη 2010 έως 2014. Ο αριθμός προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ των πραγματικών και των προβλεπόμενων τόκων. Μεταξύ 2010 και 2012, η γερμανική κυβέρνηση εξέδωσε € 73 δισεκατομμύρια λιγότερα σε νέο χρέος από ό, τι είχε προγραμματιστεί. Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, το κόστος της κρίσης του ευρώ για τη Γερμανία έχει μέχρι τώρα προσθέσει μέχρι € 599 εκατ..
Η Γερμανία έχει διαθέσει 15,2 δις ευρώ για τη "διάσωση" της Ελλάδας. Φυσικά, πρόκειται για δανεικά που θα πληρωθούν με επιτόκιο τριπλάσιο από εκείνο με το οποίο η ίδια η Γερμανία τα δανείστηκε. Βέβαια τα δάνεια αυτά - πάντα με το αζημίωτο - δεν δόθηκαν για την Ελλάδα, αλλά για τις Γερμανικές τράπεζες που κατείχαν πάνω από 60 δις ευρώ σε ελληνικά ομόλογα την εποχή που μας έβαλαν στο πρώτο μνημόνιο και κινδύνευαν με κατάρρευση σε περίπτωση αναδιάρθρωσης του χρέους με κούρεμα εκείνη την εποχή.
Στις κλειστές συνεδριάσεις του Γερμανικού κοινοβουλίου όπου ο Κλάους Ρέγκλινγκ, ο Γερμανός διοικητής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, κάνει παρουσιάσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα για τα οφέλη της Γερμανίας από τις επιχειρήσεις διάσωσης του Νότου και κυρίως της Ελλάδας, ένα συμπέρασμα πάντα πρυτανεύει. Οι επιχειρήσεις "διάσωσης" δεν έχουν κοστίσει ευρώ στη Γερμανία. Αντίθετα έχει επωφεληθεί η Γερμανία πολλαπλά.

Στις παρουσιάσεις αυτές, σύμφωνα με το Reuters (2/5/2013), αναφέρονται συνήθως δυο μελέτες που δείχνουν ότι το Βερολίνο έχει αποκομίσει σημαντικά κέρδη ως ακούσια συνέπεια της κρίσης. Η μια μελέτη είναι από τη γερμανική ασφαλιστική Allianz, όπου έχει υπολογιστεί ότι το Βερολίνο έσωσε € 10,2 δισεκατομμύρια κατά την περίοδο 2010-2012 λόγω του χαμηλότερου κόστους δανεισμού, καθώς οι αποδόσεις των 10ετών ομολόγων μειώθηκε από 3,39% σε 1,18% σήμερα. Αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει αν η Ελλάδα πρώτα και ύστερα οι άλλες χώρες δεν είχαν τεθεί υπό καθεστώς "διάσωσης".

Η άλλη μελέτη είναι του Jens Boysen-Hogrefe από οικονομικό ινστιτούτο IFW και δείχνει ότι ο Γερμανικός ομοσπονδιακός προϋπολογισμός διέσωσε € 8,6 δις μόνο το 2011 λόγω των χαμηλών επιτοκίων της ΕΚΤ και των ευνοϊκών επιπτώσεων λόγω του γεγονότος ότι οι επενδυτές εντός ευρωζώνης θεώρησαν ως ασφαλές καταφύγιο τη Γερμανία. Έτσι τεράστιες ροές κεφαλαίου κυρίως από το νότο βρήκαν τον δρόμο για τη Γερμανία.

Υπερψηφίστηκε από 9 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 9 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
Νέστωρ[85.73.4xx.xxx]
08/01/2015 13:58

Και δύο ειδήσεις για την ταμπακιέρα:
1) Ρητή και κατηγορηματική δήλωση Σταθάκη: Ο Σύριζα ΔΕΝ θα τηρήσει τις δεσμεύσεις Σαμαρά. (Δείτε την πχ στο http://www.skai.gr/news/finance/article/272674/stathakis-stin-dw-o-suriza-tha-tirisei-tis-desmeuseis-tis-elladas/)
2) Η πρόσβαση των ελληνικών τραπεζών στα κεφάλαια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας προϋποθέτει την επιτυχή ολοκλήρωση της αξιολόγησης του προγράμματος στήριξης και τη συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ε.Ε./ΔΝΤ για το επόμενο πρόγραμμα, ξεκαθάρισε σήμερα η ΕΚΤ. (Δείτε την στο www.naftemporiki.gr/finance/story/899553/ekt-xrimatodotisi-stis-trapezes-mono-oso-uparxei-programma).
Από τα (1) και (2) ΛΟΓΙΚΑ ΕΠΕΤΑΙ ότι ο κίνδυνος οικονομικής κατάρρευσης αν κερδίσει ο Σύριζα τις εκλογές είναι πραγματικός και όχι τάχατες.
Όσον αφορά το κατά πόσο πρόκειται να καταρρεύσει και όλη η λοιπή Ευρώπη μαζί με την Ελλάδα, δεν το προβλέπω, οι άνθρωποι έχουν πάρει τα μέτρα τους, αλλά κι αν γίνει έτσι, λίγο με παρηγορεί,
ο σκοπός μου δεν είναι να καταρρεύσουν και οι άλλοι μαζί με τη χώρα μου, ο σκοπός μου είναι να μην καταρρεύσει η χώρα μου!

Υπερψηφίστηκε από 17 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 8 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
ilias[83.235.1xx.xxx]
08/01/2015 13:32

Δεν υπάρχει θέμα Grexit.
Το είπε ο Παπαδημούλης (στο tweeter ?)

Υπερψηφίστηκε από 8 χρήστεςΚαταψηφίστηκε από 0 χρήστες Υπερψηφίστε αυτό το σχόλιο (+) Καταψηφίστε αυτό το σχόλιο (-)
1 2 3 

Γράψτε το δικό σας σχόλιο

Όλα τα πεδία είναι υποχρεωτικά.
Απομένουν 3000 χαρακτήρες.

Διατηρήστε τα σχόλια σας ευγενικά, πολιτισμένα και ουσιώδη. Τα σχόλια σας θα δημοσιευτούν εφόσον το περιεχόμενο τους συμμορφώνεται με τους όρους χρήσης.

Μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία και greeklish.

Στατιστικά

  • Συνολικός αριθμός σχολίων: 45
  • Δημοσιευμένα σχόλια: 45
  • Απορριφθέντα σχόλια: 0