ΤΟ ΠΟΣΟΝ των 450 δισ. γιέν (4 δισ. δολ.) για την αναδιάρθρωσή της θα αναζητήσει από τους μετόχους της και από το fund της Phoenix Capital Co., η Mitsubishi Motors Corp., η οποία έχασε την οικονομική στήριξη της DaimlerChrysler το μήνα που πέρασε, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, τα οποία προτίμησαν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.
Ο όμιλος των εταιρειών Mitsubishi, συμπεριλαμβανομένης της Mitsubishi Heavy Indutries Ltd., της Mitsubishi Corp. και της Bank of Tokyo – Mitsubishi Ltd., θα της χορηγήσουν το ήμισυ του παραπάνω ποσού. Οι εργαζόμενοι της Phoenix, η οποία είναι δημιούργημα της πρώην Bank of Tokyo-Mitsubishi Ltd., ενδέχεται να επενδύσουν το υπόλοιπο ποσό, σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας.
«Οι επενδυτές ενδέχεται να διοχετεύσουν κεφάλαια στην εταιρεία, προκειμένου να τη σώσουν, καθώς η ιαπωνική οικονομία βελτιώνεται και η αυτοκινητοβιομηχανία ευνοείται από αυτήν την κατάσταση», ανέφερε ο Atsushi Osa, ο οποίος διαχειρίζεται 47 δισ. δολ. με τη Sumitomo Mitsui Asset Management Co., στο Τόκυο.
Η Mitsubishi Motors, στράφηκε προς τους Ιάπωνες επενδυτές προκειμένου να αντλήσει τα κεφάλαια που χρειάζονται για τη διάσωσή της, καθώς ο μεγαλύτερος μέτοχός της, η DaimlerChrysler, με μερίδιο 37%, απέρριψε το αίτημα να τη χρηματοδοτήσει με περίπου τρία δισ. δολ. Η Mitsubishi Motors, η πέμπτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, από πλευράς πώλησης αριθμού οχημάτων, έχει χρέος 1,14 τρισ. γιέν και αντιμετωπίζει πρόβλημα μετά τη μείωση της ζήτησης των αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά του εξωτερικού.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Φεβρουαρίου, η εταιρεία εκτιμάται ότι θα εμφανίσει ζημίες 72 δισ. γιέν για την οικονομική χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου. Το πραγματικό της χρέος, ενδέχεται να φθάσει τα 100 δισ. γιέν, σύμφωνα με δημοσίευμα στη Jiji Press το μήνα που πέρασε, χωρίς να αναφέρεται σε αυτό από πού αντλήθηκε η πληροφορία.
Οι μετοχές της Mitsubishi Motors, οι οποίες έχουν κερδίσει ποσοστό 8,7% φέτος, σημείωναν σήμερα άνοδο της τάξης του 8%, φθάνοντας στα 257 γιέν η μία και διαπραγματεύθηκαν στα 250 γιέν η μία στις 11 π.μ. στο Τόκυο, τοπική ώρα. Η μετοχή έχασε το 1/4 της αξίας της τον μήνα που πέρασε και είχε την τρίτη κατά σειρά χειρότερη επίδοση μεταξύ των μετοχών των εταιρειών που απαρτίζουν το δείκτη Nikkei.
Απώλειες 1% σημείωναν οι μετοχές της DaimlerChrysler, φθάνοντας στα 35,5 ευρώ η μία στη Φραγκφούρτη.