ΤΟ ΠΟΣΟΝ του 1,1 τρισ. γιέν (10,1 δισ. δολ.) θα δαπανήσει την επόμενη διετία η μοναδική ζημιογόνος αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, Mitsubishi Motors Corp., προκειμένου να ξεπεράσει την κρίση την οποία διέρχεται και να επιστρέψει στην κερδοφορία.
Η αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει περισσότερα κατά 17% κεφάλαια από ό,τι αναμενόταν, προκειμένου να βελτιώσει τη θέση της, σύμφωνα με τον επικεφαλής της, Yoichiro Okazaki, ο οποίος μίλησε προς τους μετόχους της στο Τόκυο. Η πέμπτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας θα έχει ακόμη 480 δισ. γιέν από τις εργασίες της και 70 δισ. γιέν από την εξοικονόμηση κεφαλαίων.
«Η Mitsubishi Motors χρειάζεται περισσότερα μετρητά από ό,τι αναμενόταν εξ αιτίας της ανάκλησης κυκλοφορίας οχημάτων που έγινε προσφάτως», ανέφερε ο Yasuhiro Matsumoto, οικονομικός αναλυτής της BNP Paribas Securities στο Τόκυο, συμπληρώνοντας : «Περιμένουμε η αυτοκινητοβιομηχανία να εμφανίσει χαμηλότερα κέρδη κατά την τρέχουσα οικονομική χρήση από ό,τι προβλεπόταν».
Η κατασκευάστρια των αυτοκινήτων Pajero, αγωνίζεται να ανακτήσει τις πωλήσεις και τη φήμη της μετά την ανάκληση 800.000 και πλέον οχημάτων με το σήμα Mitsubishi φέτος, αλλά και τη σύλληψη του πρώην προέδρου της. Η εταιρεία περιήλθε στους Ιάπωνες μετόχους της μετά την άρνηση του μεγαλύτερου μετόχου της, DaimlerChrysler AG, τον Απρίλιο, να επενδύσει περισσότερα κεφάλαια σε αυτήν.
Χθες, η Mitsubishi Motors εισέπραξε 130 δισ. γιέν από την Bank of Tokyo-Mitsubishi Ltd. και από την Mitsubishi Trust & Bank Corp. με αντάλλαγμα προνομιούχες μετοχές της. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια για την εξόφληση των χρεών της στις δύο τράπεζες.
Στο Χρηματιστήριο του Τόκυο, οι μετοχές της εταιρείας κέρδιζαν ποσοστό 4,1%, φθάνοντας στα 178 γιέν η μία, στις 11 π.μ. τοπική ώρα.