Κάμψη της κατανάλωσης ψωμιού και ειδών ζαχαροπλαστικής

Μελέτη της Infobank Hellastat
Τετάρτη, 11 Ιουνίου 2014 10:09
UPD:10:25
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΨΩΜΑΣ

Οι περισσότερες αρτοποιίες επωμίζονται υψηλές ζημιές, καθώς λόγω της περιορισμένης αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών διατηρούν τις τιμές τους σταθερές, απορροφώντας τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών (ιδίως στο αλεύρι).

Η οικονομική ύφεση έχει αρχίσει να πλήττει και τον κλάδο της βιοτεχνικής αλλά και της βιομηχανικής αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, καθώς οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες ακόμα και είδη πρώτης ανάγκης όπως το ψωμί και τα αρτοσκευάσματα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat.

Όπως αναφέρει η εταιρεία επικαλούμενη έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος από την MARC A.E., το 2012 το 1/5 των καταναλωτών μείωσε την κατανάλωση ψωμιού, με αποτέλεσμα περίπου 9 στους 10 φούρνους να σημειώσουν κάμψη εσόδων, με τη μέση μείωση ανά φούρνο να διαμορφώνεται σε 36,7%. Η υποχώρηση προέρχεται κυρίως από τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής και τα αρτοσκευάσματα, ενώ η μείωση της κατανάλωσης ψωμιού είναι μικρότερη.

Οι περισσότερες αρτοποιίες επωμίζονται υψηλές ζημιές, καθώς λόγω της περιορισμένης αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών διατηρούν τις τιμές τους σταθερές, απορροφώντας τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών (ιδίως στο αλεύρι).

Η εφαρμογή του Ν. 4072/2012 επέτρεψε στα super market την παραγωγή και πώληση προϊόντων μέσω της μεθόδου bake off. Η μεταρρύθμιση αυτή επέτρεψε στις αρτοβιομηχανίες και τις αλυσίδες του λιανεμπορίου να υλοποιήσουν επενδύσεις ανάπτυξης ανάλογων προϊόντων και εγκαταστάσεων αντίστοιχα, καταρτίζοντας μεταξύ τους συνεργασίες. Ωστόσο, η μετάβαση της αγοράς στο νέο αυτό πρότυπο συνεπάγεται σημαντικές ανταγωνιστικές πιέσεις στους συνοικιακούς φούρνους.

Οι επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε περίπτωση που υιοθετηθεί η πρόταση του ΟΟΣΑ για πλήρη απελευθέρωση, η οποία θα δώσει τη δυνατότητα πώλησης ψωμιού και σε καταστήματα μη τροφίμων.

Σύμφωνα με τον Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνων σύμβουλο της Infobank Hellastat, «η υποχώρηση της κατανάλωσης έχει οδηγήσει τις μεγάλες βιομηχανίες του κλάδου σε ανταγωνισμό τιμών και προσφορών, καθώς και εισαγωγής νέων προϊόντων. Η τιμολόγηση αποτελεί πλέον σημαντική συνισταμένη ανταγωνισμού απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η διείσδυση των οποίων διαρκώς ενισχύεται λόγω των χαμηλότερων τιμών τους».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα