ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ, σε ποσοστό της τάξης 14%, μετά την αύξηση του αριθμού των καταστημάτων της κατά 11%, σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, σημείωσαν τον Ιούλιο οι πωλήσεις της μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης ενδυμάτων της Ευρώπης, Hennes & Mauritz AB.
Τα έσοδά της, αφαιρουμένων των συναλλαγματικών ισοτιμιών, επιβραδύνθηκαν από την αύξηση της τάξης του 15% που είχαν σημειώσει τον Ιούνιο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, που εδρεύει στη Στοκχόλμη. Δέκα οικονομικοί αναλυτές της SME Direkt, εκτιμούσαν, ότι η αύξηση θα ήταν της τάξης του 15%.
Η Hennes και η Inditex SA, η ισπανική ανταγωνίστριά της, επεκτείνονται σε νέες αγορές, προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους. Η σουηδική εταιρεία, επικεντρώνει το ενδιαφέρον της σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Πολωνία και η Δημοκρατία της Τσεχίας, πουλώντας ενδύματα, όπως αμάνικες γυναικείες μπλούζες, αντί 2,90 ευρώ (3,59 δολ.) η μία και μαγιώ μπικίνι αντί 4,99 ευρώ.
Χρησιμοποιεί μοντέλα όπως η Naomi Campbell στις διαφημίσεις της και προσέλαβε τον Karl Lagerfeld, γνωστό από τη δουλειά του στη γαλλική Chanel, προκειμένου να σχεδιάσει τα ενδύματα της φθινοπωρινής της κολεξιόν.
Στα σχέδια του επικεφαλής της Hennes, Rolf Eriksen, 59 ετών, εντάσσεται η αύξηση του συνολικού αριθμού των καταστημάτων της σε ποσοστό της τάξης του 14% την τρέχουσα χρήση. Η εταιρεία λιανικής πώλησης, άνοιξε τα πρώτα καταστήματά της στον Καναδά τον Μάρτιο, στη Νορβηγία τον Ιούνιο και αγοράζει 10 καταστήματα από την Gap Inc., προκειμένου να επεκταθεί στη Γερμανία.
Πέρυσι, η Hennes εισήλθε στην αγορά της Πολωνίας, της Πορτογαλίας, της Δημοκρατίας της Τσεχίας και της Ιταλίας, ενώ σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί το 2005 στην αγορά της Ιρλανδίας.
Οι μετοχές της κέρδιζαν 1,5 κορώνα, φθάνοντας στις 192,5 κορώνες η μία χθες στη Στοκχόλμη. Συνολικά φέτος έχουν σημειώσει άνοδο της τάξηςτ ου 13%. Οι μετοχές της ανταγωνίστριάς της Inditex, έχουν κερδίσει ποσοστό 12%.
Μέχρι τα τέλη Ιουλίου, η Hennes, είχε στην κυριότητά της 996 καταστήματα.