ΜΕΙΩΣΗ της τάξης του 27%, σημείωσαν το πρώτο εξάμηνο τα καθαρά κέρδη της τρίτης σε μέγεθος ζυθοποιΐας στον κόσμο, Heineken NV, μετά την ισχυροποίηση του ευρώ έναντι του δολαρίου και τη μείωση της κατανάλωσης μπύρας στη Δυτική Ευρώπη.
Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα 293 εκατ. ευρώ (354 εκατ. δολ.) έναντι 400 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2003, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, που εδρεύει στο Αμστερνταμ.
Η παραγωγός της μπύρας Amstel, αντιμετωπίζει προβλήματα στην αγορά της Ευρώπης, όπου πραγματοποιεί περίπου τα 2/3 των συνολικών της πωλήσεων, καθώς το σχετικά υγρό καλοκαίρι, σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη, οδήγησε τους καταναλωτές σε λιγότερα έξοδα, αλλά και λιγότερο χρόνο παραμονής τους στα μπαρ.
Η βελγική ανταγωνίστρια της Heineken, Interbrew SA, τον περασμένο μήνα, απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της μεγαλύτερης ζυθοποιΐας της Λατινικής Αμερικής, Cia. de Bebidas das Americas, με συνολικές πωλήσεις 11,2 δισ. δολ., περιορίζοντας έτσι τις απώλειές της στην Ευρώπη.
«Ο ψυχρός καιρός δεν βοήθησε, αλλά νομίζουμε ότι υπήρχαν και άλλοι παράγοντες που δεν ευνόησαν την κατανάλωση στην Ευρώπη, όπως δημογραφικοί», ανέφερε την περασμένη Δευτέρα στην έκθεσή της, η Alexandra Oldroyd, αναλύτρια της Morgan Stanley στο Λονδίνο, η οποία κατατάσσει τη μετοχή της Heineken στο «equal-weight».
Επτά οικονομικοί αναλυτές του Bloomberg News, εκτιμούσαν κατά μέσον όρο, ό,τι τα κέρδη της εταιρείας θα υποχωρούσαν σε ποσοστό της τάξης του 26%, φθάνοντας στα 294 εκατ. ευρώ.
Οι μετοχές της Heineken, έχουν κερδίσει φέτος μόλις 2,1% στο Αμστερνταμ, περίοδος, κατά την οποία ο δείκτης Bloomberg Europe Beverage Index έχει σημειώσει αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 9,3%.
Οι μετοχές της Interbrew, που τώρα ονομάζεται InBev, είχαν την καλύτερη επίδοση μεταξύ των μετοχών των εταιρειών που απαρτίζουν τον εν λόγω δείκτη, σημειώνοντας αύξηση σε ποσοστό 26%.
Οι πωλήσεις της Heineken το εξάμηνο αναρριχήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 11%, μετά την αύξηση που σημείωσαν στην Ασία και την Ανατολική Ευρώπη, σε συνδυασμό με τις εξαγορές του περασμένου έτους, όπως της αυστριακής BBAG.
Η Heineken εισπράττει περίπου το 1/3 των κερδών της από τις λεγόμενες αναδυόμενες αγορές, τη στιγμή που InBev εισπράττει από αυτές τις χώρες το 49%, σύμφωνα με την Kempen & Co. NV στο Αμστερνταμ.
Με τη μείωση της κατανάλωσης για κλασσικές μπύρες στη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική, οι τέσσερις μεγαλύτερες ζυθοποιΐες στον κόσμο, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στις αγορές της Ασίας, της Νοτίου Αμερικής και της Ανατολικής Ευρώπης.