Ποιο είναι το μυστικό «πατρόν» της Zara

Το επιχειρηματικό μοντέλο, οι σχεδιαστές, το καινοτόμο logistic system, οι τάσεις της μόδας, ο δρόμος προς την επιτυχία
Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2014 07:30
UPD:09:09
EPA/PACO CAMPOS

Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική».

Η βιομηχανία της μόδας δημιούργησε τον όρο "fast fashion" (γρήγορη μόδα) για να την περιγράψει, η Zara όμως είναι κάτι παραπάνω, καθώς αποτέλεσε το επιχειρηματικό μοντέλο για την ανάπτυξη του Νο1 fashion retailer στον κόσμο, ο οποίος όπως διαπίστωσε η "N" που βρέθηκε στο στρατηγείο του στην Ισπανία, έχει καταφέρει να συνδέσει την παραγωγή με τη ζήτηση ελέγχοντας ταυτόχρονα κάθε στάδιο της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέχρι και τα αποθέματα ανά κατάστημα.

Ο όμιλος Inditex, στον οποίο εκτός από τη Zara ανήκουν τα εμπορικά σήματα Massimo Dutti, Pull and Bear, Uterque, Stradivarius, Oysho και Bershka, απασχολεί πάνω από 120.300 άτομα. Οι 40.000 εργάζονται στην Ισπανία και σχεδόν 4.000 στην Λα Κορούνια, μια χαρακτηριστική πόλη της Γαλικίας, στην βορειοδυτική άκρη της Ιβηρικής Χερσονήσου. Σε ένα περιβάλλον που συνθέτουν η παλιά πόλη, ο φάρος του Torre de Hercules (Μνημείο υπό την προστασία της UNESCO) και τα άγρια κύματα του Ατλαντικού Ωκεανού, ο Amancio Ortega Gaona εμπνεύστηκε το σχέδιο που οδήγησε στην ανάπτυξη του κολοσσού Inditex κι έκανε τον ίδιο τον τρίτο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, με περιουσία 46,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes.

Η αυτοκρατορία έχει τις βάσεις της στη δεκαετία του 1963-1974, όταν ο Amancio Ortega Gaona έχοντας εργαστεί στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας δημιούργησε την πρώτη δική του παραγωγική μονάδα λανσάροντας τη Zara το 1975. Το πρώτο κατάστημα άνοιξε στην οδό Galicia της Λα Κορούνι, με το όνομα Zorba, απόφαση του Ortega που είχε δει τότε την κλασσική ταινία Zorba the Greek. Όμως διαπίστωσε ότι δύο τετράγωνα πιο πέρα ένα μπαρ είχε το ίδιο όνομα κι έτσι έκανε μια αναδιάταξη στα γράμματα της επωνυμίας και αποφάσισε να του δώσει το όνομα Zara.

Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική».



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα