Σημαντική βελτίωση στο οικονομικό κλίμα, αλλά οριακή επιδείνωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης καταγράφηκε στη διάρκεια του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τη μηνιαία μελέτη του ΙΟΒΕ.
Συγκεκριμένα, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα βελτιώθηκε τον Φεβρουάριο και διαμορφώθηκε στις 94,8 μονάδες, από 92,6 μονάδες που ήταν τον προηγούμενο μήνα, επίδοση που είναι η υψηλότερη των τελευταίων 5½ ετών.
Από τους επιμέρους τομείς, καταγράφηκε βελτίωση στην πλευρά των επιχειρήσεων, με τις επιχειρηματικές προσδοκίες σε όλους τους εξεταζόμενους τομείς, Βιομηχανία, Λιανικό Εμπόριο, Υπηρεσίες και κυρίως στις Κατασκευές να ανακάμπτουν.
Αντίθετα, η καταναλωτική εμπιστοσύνη κινήθηκε πτωτικά για δεύτερο κατά σειρά μήνα. Συνολικά, η τάση βελτίωσης του δείκτη φαίνεται να ενισχύεται στις αρχές τους έτους, εξέλιξη που συγκλίνει με τα ευρύτερα μακροοικονομικά στοιχεία (εξασθένιση της ύφεσης), αλλά και με επιμέρους βραχυχρόνιους δείκτες σε επιμέρους τομείς της οικονομίας.
Όπως έχει ήδη επισημάνει το ΙΟΒΕ, διαμορφώνονται σταδιακά συνθήκες σταθεροποίησης της οικονομίας, με αποτέλεσμα να προσαρμόζονται αντίστοιχα και οι προσδοκίες πολιτών και επιχειρήσεων στα νέα εισοδηματικά δεδομένα και στα νέα δεδομένα της εγχώριας ζήτησης, σε χαμηλότερα βεβαίως της προ κρίσης επίπεδα.
Αναλυτικότερα:
-
στη Βιομηχανία, οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της παραγωγής και οι εκτιμήσεις για το τρέχον επίπεδο παραγγελιών και ζήτησης κερδίζουν έδαφος, με το δείκτη για τα αποθέματα να παραμένει αμετάβλητος.
-
στις Υπηρεσίες, οι εκτιμήσεις των επιχειρήσεων για την τρέχουσα δραστηριότητά τους βελτιώνονται, όπως και, οριακά, εκείνες για την τρέχουσα ζήτηση και οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους.
-
στο Λιανικό Εμπόριο, οι δυσμενείς εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις περιορίζονται, όπως συμβαίνει και με τις αρνητικές προβλέψεις για τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές τους, με το δείκτη όμως των εκτιμημένων αποθεμάτων να διευρύνεται.
-
στις Κατασκευές, οι αρνητικές προβλέψεις για το πρόγραμμα εργασιών των επιχειρήσεων παραμένουν στα ίδια επίπεδα, ενώ ο δείκτης για την απασχόληση ενισχύεται εκ νέου και ωθεί το δείκτη ανοδικά.
-
στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, οι προβλέψεις για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού και για την οικονομική κατάσταση της χώρας, καθώς και οι αντίστοιχες για την εξέλιξη της ανεργίας το επόμενο 12μηνο παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες, ενώ οι προθέσεις για αποταμίευση επιδεινώνονται.