Λουξεμβούργο, 17 Φεβρουαρίου 2014 – Κοινοπραξία, με επικεφαλής την INTRASOFT International, επιλέχθηκε από τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και Τελωνειακής Ένωσης της ΕΕ να υλοποιήσει σύμβαση-πλαίσιο αξίας 83 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση αυτή (CUSTDEV3) είναι μία από τις σημαντικότερες συμβάσεις με την ΕΕ, γιατί αφορά στην εφαρμογή της νέας τελωνειακής πολιτικής της ΕΕ και στην ανάπτυξη των αντίστοιχων εξειδικευμένων τελωνειακών εφαρμογών για τα επόμενα 8 χρόνια, ενισχύοντας την ήδη ισχυρή πανευρωπαϊκή φήμη της εταιρίας ως αξιόπιστου συνεργάτη του Ευρωπαϊκού δημόσιου τομέα στο χώρο της πληροφορικής, ενώ παράλληλα ενδυναμώνει περαιτέρω τη θέση της εταιρίας στον καθετοποιημένο χώρο των Τελωνείων και της Φορολογίας.
Η Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και Τελωνειακής Ένωσης προσφέρει ένα ευρύ φάσμα διευρωπαϊκών υπηρεσιών πληροφορικής στα κράτη μέλη, τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, αλλά και εσωτερικά στο προσωπικό της Επιτροπής. Οι υπηρεσίες αυτές είναι ζωτικής σημασίας για τη βιωσιμότητα των πολιτικών και την επίτευξη των στόχων της ΕΕ στον τομέα των τελωνείων και της φορολογίας, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της λειτουργίας των τελωνειακών και φορολογικών διαδικασιών εντός της ΕΕ.
Στα τέλη του 2013, η Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς, υιοθέτησε τον Νέο Κοινοτικό Τελωνειακού Κώδικα (Union Customs Code), για να αντικαταστήσει τον ισχύοντα κοινοτικό τελωνειακό κώδικα, τον οποίο θα πρέπει να εφαρμόσουν και τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ. Ο νέος κώδικας έχει ως στόχο τη βελτίωση, αλλά και απλούστευση της τελωνειακής νομοθεσίας και των αντίστοιχων διαδικασιών, την περαιτέρω εναρμόνιση των διαδικασιών λήψης αποφάσεων και τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων, καθώς και των τελωνειακών υπαλλήλων σε όλη την ΕΕ, με τη σταδιακή μετάβαση σε ένα πλήρως ηλεκτρονικό τελωνειακό περιβάλλον (e-customs), μειώνοντας έτσι το κόστος και ταυτόχρονα βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα των τελωνειακών ελέγχων.
Η INTRASOFT International, με πολυετή εμπειρία στον συγκεκριμένο τομέα διεθνώς, θα αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του λογισμικού, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της Γενικής Διεύθυνσης για ένα πλήρως ηλεκτρονικό τελωνειακό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, η INTRASOFT International θα παρέχει ένα σύνολο από υπηρεσίες πληροφορικής που περιλαμβάνουν τον σχεδιασμό προδιαγραφών, την ανάπτυξη, συντήρηση και υποστήριξη εξειδικευμένων τελωνειακών εφαρμογών. Η συμμετοχή της INTRASOFT International εκτιμάται στα 31,5 εκατ. ευρώ. Στην κοινοπραξία μετέχουν επίσης οι εταιρίες ARHS Developments S.A. και Sword Group. Το έργο, αρχικής διάρκειας πέντε ετών, μπορεί να ανανεωθεί μέχρι τρεις φορές, κάθε φορά για μία περίοδο ενός έτους, με μέγιστη διάρκεια έργου τα οκτώ έτη.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της INTRASOFT International, κ. Αθανάσιος Κωτσής δήλωσε: «Είμαστε υπερήφανοι που αποτελούμε βασικό συντελεστή του έργου -ορόσημο για τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και Τελωνειακής Ένωσης- εκσυγχρονισμού της ευρωπαϊκής τελωνειακής νομοθεσίας και μετάβασης σε ένα πλήρως ηλεκτρονικό τελωνειακό περιβάλλον μέχρι το τέλος του 2020. Η σύμβαση αυτή αποτελεί άλλη μία επιτυχία στον μακρύ κατάλογο των έργων μας που αποδεικνύουν την ικανότητά μας να εκτελούμε με επιτυχία πολύπλοκα έργα μεγάλης κλίμακας στον τομέα της φορολογίας και των τελωνείων και την εμπιστοσύνη των εθνικών κυβερνήσεων παγκοσμίως στους ανθρώπους μας και στις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες που παρέχουμε. Μέχρι σήμερα, στον τομέα των Δημοσίων Οικονομικών έχουμε υλοποιήσει ή υλοποιούμε εξειδικευμένα πληροφοριακά συστήματαγια 5 διαφορετικές κυβερνήσεις, αλλά και για τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και Τελωνειακής Ένωσης της Ε.Ε., ενώ αντίστοιχα στον τομέα των Τελωνείων έχουμε υλοποιήσει 42 έργα σε περισσότερες από 20 χώρες παγκοσμίως.»
###
Σχετικά με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας και Τελωνειακής Ένωσης (DG TAXUD)
Η αποστολή της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογίας και Τελωνειακής Ένωσης είναι η ανάπτυξη και διαχείριση της τελωνειακής ένωσης, ενός από τα θεμέλια της ΕΕ, καθώς και η ανάπτυξη και εφαρμογή της φορολογικής πολιτικής σε όλη την ΕΕ, προς όφελος των πολιτών, των επιχειρήσεων και των κρατών μελών. Η Γενική Διεύθυνση εργάζεται για να παρέχει λύσεις στους τομείς της φορολογίας και των τελωνείων των κρατών μελών και των οικονομικών φορέων, έτσι ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις τρέχουσες οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Για την επίτευξη της αποστολής της, η Γενική Διεύθυνση προετοιμάζει νομοθετικές και μη νομοθετικές στρατηγικές πρωτοβουλίες προς έγκριση από την ΕΕ, ενώ συνεργάζεται με τα κράτη μέλη για τη βελτίωση της μεταξύ τους συνεργασίας και ανταλλαγής πληροφοριών. Στο πλαίσιο αυτό, η Γενική Διεύθυνση και οι διοικήσεις των κρατών μελών και των συνδεδεμένων χωρών έχουν αναπτύξει και λειτουργούν ένα σύνολο συστημάτων πληροφορικής για την υποστήριξη των φορολογικών και τελωνειακών πολιτικών της ΕΕ. Υπάρχουν συνολικά πάνω από 60 κεντρικά συστήματα πληροφορικής και 20 διευρωπαϊκά συστήματα (TES). Η διαχείριση των συστημάτων αυτών είναι είτε κεντρική από τη Γενική Διεύθυνση, είτε από τα κράτη μέλη και τις συνδεδεμένες χώρες.
Σχετικά με τον Νέο Κοινοτικό Τελωνειακό Κώδικα (Union Customs Code)
Στις 9 Οκτωβρίου 2013 η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε τον Νέο Κοινοτικό Τελωνειακό Κώδικα, που τέθηκε σε ισχύ την 1η Νοεμβρίου 2013 μετά την έγκρισή του από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 20 Σεπτεμβρίου 2013. Την 1η Ιουνίου 2016 θα αντικαταστήσει τον ισχύοντα κοινοτικό τελωνειακό κώδικα 2, ως το νέο νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ στον τομέα των τελωνείων που θα πρέπει να εφαρμόζουν τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ. Αναμένεται ότι οι αλλαγές του νέου κώδικα θα υλοποιηθούν σε φάσεις από την 1η Μαΐου 2016 μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2020.
Σχετικά με την INTRASOFT International
Η INTRASOFT International ιδρύθηκε το 1996 και είναι μια κορυφαία ευρωπαϊκή εταιρεία στον τομέα των υπηρεσιών Τεχνολογίας των Πληροφοριών και Επικοινωνιών, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις, προϊόντα και υπηρεσίες πληροφορικής υψηλής ποιότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, Υπουργεία και Δημόσιους Οργανισμούς σε εθνικό επίπεδο, Χρηματοοικονομικά Ιδρύματα, Τηλεπικοινωνιακούς Οργανισμούς, μεγάλες επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα. Απασχολεί 1.600 στελέχη υψηλής εξειδίκευσης με άριστες τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες, τα οποία εκπροσωπούν 20 διαφορετικές εθνικότητες και κατέχουν 18 γλώσσες. Με έδρα το Λουξεμβούργο, έχει φυσική παρουσία μέσω γραφείων, υποκαταστημάτων και θυγατρικών σε 17 χώρες (Βέλγιο, Βουλγαρία, Δανία, Ελλάδα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ΗΠΑ, Ιορδανία, Κύπρο, Μαρόκο, Μεγάλη Βρετανία, Μολδαβία, Παλαιστίνη, Ρουμανία, Σαουδική Αραβία, Φιλιππίνες, Υεμένη), ενώ οι διεθνείς της δραστηριότητες εκτείνονται σε πάνω από 70 χώρες παγκοσμίως. Είναι θυγατρική της εισηγμένης στο ΧΑΑ, INTRACOM Holdings, από τους μεγαλύτερους πολυεθνικούς τεχνολογικούς ομίλους στη νοτιοανατολική Ευρώπη με πάνω από 35 χρόνια δραστηριοποίηση. Για περισσότερες πληροφορίες: http://www.intrasoft-intl.com
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Για θέματα Τύπου
Καλλιόπη Χιώτη, Communications & Corporate Responsibility Manager, INTRASOFT International
Τηλ. +30 210 6679076, E-mail: [email protected]
http://www.intrasoft-intl.com