ΤΟ ΜΕΡΙΔΙΟ αγοράς που είχε χάσει, ανέκτησε στην αγορά κινητών τηλεφώνων το τρίτο τρίμηνο, σε σύγκριση με το δεύτερο, η Nokia Oyj, μετά τη μείωση των τιμών πώλησης, αλλά και των πιο φθηνών μοντέλων που παρουσίασε.
Το μερίδιο αγοράς της μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευής κινητών τηλεφώνων στον κόσμο, αυξήθηκε στο 31% το τρίτο τρίμηνο, από 29%, σύμφωνα με την Strategy Analytics, την εταιρεία ερευνών που εδρεύει στη Βοστώνη των ΗΠΑ. H Samsung Electronics Co., είναι η υπ' αριθμόν τρία εταιρεία του κλάδου, με μικρή διαφορά από τη Motorola Inc., τη στιγμή που η LG Electronics Inc., προσπέρασε την Sony Ericsson Mobile Communications Ltd., για να καταστεί η υπ' αριθμόν πέντε στον κόσμο.
Το μερίδιο της Nokia, που εδρεύει στην Φινλανδία, υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα πέντε ετών, νωρίτερα μέσα στο 2004, καθώς τα μοντέλα της Samsung και της LG με κάμερες και έγχρωμες οθόνες, είχαν μεγαλύτερη, από τα δικά της μοντέλα, δημοτικότητα.
Η Nokia, η οποία έχει στόχο μακροπρόθεσμα μερίδιο 40% της αγοράς, θυσίασε μέρος της κερδοφορίας της, προκειμένου να το επιτύχει.
«Η Nokia ανακάμπτει και ανακτά μερίδιο αγοράς πάνω από το ψυχολογικό όριο του 30%», ανέφερε ο Neil Mawston, οικονομικός αναλυτής της Strategy Analytics στην έκθεσή του, συμπληρώνοντας: «Η μείωση των τιμών, μπορεί να επέδρασε στα περιθώρια κέρδους, αλλά βοήθησε στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων».
Οι φορτώσεις όλων των εταιρειών κατασκευής κινητών τηλεφώνων, ενδέχεται να αυξηθεί στα 670 εκατ. τηλέφωνα το 2004, καθώς οι διαχειριστές αυξάνουν τον αριθμό των συνδρομητών τους, σε χώρες όπως η Ινδία και οι ΗΠΑ, ενώ οι καταναλωτές στην Ευρώπη αλλάζουν τα κινητά τους τηλέφωνα με καλύτερα μοντέλα, επισημαίνει η Strategy Analytics, η οποία επανέλαβε την προηγούμενή της πρόβλεψη. Η ανάπτυξη του κλάδου θα υποχωρήσει σε ποσοστό της τάξης του 8% το επόμενο έτος.
Οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων σε όλες τις αγορές, σημείωσαν αύξηση της τάξης του 25% το τρίτο τρίμηνο, φθάνοντας στα 168 εκατ. κινητά τηλέφωνα, έναντι του προηγούμενου έτους.