Απρόσμενη πτώση της κερδοφορίας στο δεύτερο οικονομικό τρίμηνο γνωστοποίησε η Nissan, η οποία διατήρησε ωστόσο αμετάβλητες τις προβλέψεις της για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης.
Το κόστος εισαγωγής στην ιαπωνική αγορά του σεντάν Fuga και πέντε άλλων νέων μοντέλων, σε συνδυασμό με το κόστος παροχής κινήτρων στους αγοραστές στις ΗΠΑ και την εξασθένηση του δολαρίου περιόρισαν κατά 3,5% την κερδοφορία της δεύτερης μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου του 2004.
Τα λειτουργικά κέρδη της Nissan διαμορφώθηκαν σε 217,12 δισ. γεν (2 δισ. δολάρια), έναντι εκτιμήσεων αναλυτών για 231,09 δισ. γεν.
Οι πωλήσεις οχημάτων της Nissan παγκοσμίως αυξήθηκαν στο πρώτο οικονομικό εξάμηνό της κατά 9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους χρήσης, ανερχόμενες σε 1,6 εκατομμύρια οχήματα. Αύξηση 17% σημείωσαν οι πωλήσεις στην αμερικανική αγορά, και σε ποσοστό 7% στην Ευρώπη (ανήλθαν σε 285.000 οχήματα) αλλά σημείωσαν πτώση κατά 4,9% στην ιαπωνική αγορά. Στις υπόλοιπες αγορές, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,2%.
Αναλυτές τονίζουν ότι η μεγαλύτερη πρόκληση με την οποία θα βρεθεί αντιμέτωπη η Nissan, θα είναι η ανάληψη από τον Απρίλιο του 2005 και των ηνίων της Renault. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της Nissan.
Σημειώνεται ότι η κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota αναμένεται να ανακοινώσει, τη Δευτέρα, αύξηση 4% των λειτουργικών κερδών της στο τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου του 2004.
Πηγή: ΑΠΕ, Reuters