Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική».
Οι αυξημένες ανάγκες για κεφάλαιο κίνησης, η δραματική μείωση των EBITDA, η αδυναμία των τραπεζών να αυξήσουν τις χορηγήσεις τους αλλά και το αυξημένο χρηματοοικονομικό κόστος, στεγνώνει τα ταμεία των εισηγμένων εταιρειών.
Όπως αποκαλύπτει η «Ναυτεμπορική» η συνολική ρευστότητα 190 εισηγμένων βρίσκεται λίγο πάνω από τα 8,3 δισ. ευρώ σε πρώτο επίπεδο αρκετά αυξημένη σε σχέση με τη ρευστότητα ένα χρόνο πριν, λόγω όμως του ΟΤΕ. Η ρευστότητα αυτή αντιστοιχεί στο περίπου 23% του συνολικού δανεισμού, όταν την ίδια στιγμή ο δανεισμός αν και δείχνει να αποκλιμακώνεται στο τέλος Σεπτεμβρίου σε σχέση με το τέλος του 2012, διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με την ανάλυση των οικονομικών καταστάσεων από τη Merit ΑΧΕΠΕΥ, όπως και κατά τα προηγούμενα τρίμηνα, αποδεικνύεται ότι μία στις 4 εταιρείες εμφανίζει σημαντικά μικρό ταμείο. Ειδικότερα το ταμείο των εταιρειών αυτών διαθέτει λιγότερα από 1 εκατ. ευρώ, το οποίο σε συνδυασμό με τον υψηλό δανεισμό δείχνει το πόσο κρίσιμη είναι κατάσταση των επιχειρήσεων.
Με τις τράπεζες να μην έχουν ανοίξει τη στρόφιγγα των χρηματοδοτήσεων, το αντίθετο μάλιστα, πιέζουν για εξοφλήσεις, οι επιχειρήσεις ίσα που μπορούν να καλύψουν τα έξοδά τους προχωρώντας και σε μερική αποπληρωμή χρεών.
Συγκεκριμένα, με βάση τα συγκεντρωτικά στοιχεία για 190 επιχειρήσεις (έχει εξαιρεθεί ο ευρύτερος χρηματοπιστωτικός τομέας) η ρευστότητα στο τέλος Σεπτεμβρίου 2013 των εταιρειών διαμορφώνεται στα 8,31 δισ. ευρώ έναντι 7,26 δισ. ευρώ στο τέλος του προηγούμενου Σεπτεμβρίου. Η τόνωση στο σύνολο, βέβαια, αποδίδεται στον όμιλο του ΟΤΕ που αύξησε τα διαθέσιμά του κατά 700 και πλέον εκατ. ευρώ λόγω εκτάκτων μεγεθών από ρευστοποίηση συμμετοχής.
Σύμφωνα με τη Merit ΑΧΕΠΕΥ, τα αποτελέσματα 9μήνου δείχνουν ότι πολλές εταιρείες βρίσκονται ενώπιον σημαντικών προβλημάτων ρευστότητας. Ενδεικτικό της πολύ άσχημης κατάστασης από πλευράς ρευστότητας που βρίσκονται οι ελληνικές εταιρείες είναι ότι 47 εισηγμένες έχουν ταμείο κάτω από 1 εκατ. ευρώ. Στον αντίποδα, 30 εταιρείες έχουν καθαρό ταμείο, δηλαδή τα διαθέσιμά τους υπερκαλύπτουν το δανεισμό τους.
Περισσότερα στη «Ναυτεμπορική».