Tesco: Επέκταση σε νέες αγορές, 12% η αύξηση των κερδών

Πέμπτη, 25 Νοεμβρίου 2004 09:52

ΑΥΞΗΣΗ, σε ποσοστό της τάξης του 12%, καθώς επεκτάθηκε σε αγορές εκτός χώρας, σε συνδυασμό με την προσθήκη νέων υπηρεσιών, όπως την αντιγραφή μουσικής σε ψηφιακή μορφή, σημείωσαν το τρίτο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη, της μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης της Βρετανίας, Tesco Plc.

Οι πωλήσεις, στα καταστήματα που άνοιξε η εταιρεία το τελευταίο έτος, αυξήθηκαν κατά 9,8%, τις 14 εβδομάδες, που έληξαν στις 20 Νοεμβρίου, έναντι αύξησης σε ποσοστό 6,9%, το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με σημερινή της ανακοίνωση. Πέντε οικονομικοί αναλυτές του Bloomberg News, εκτιμούσαν ότι τα κέρδη της - κατά μέσον όρο - θα σημειώσουν άνοδο κατά 7%.

Ο επικεφαλής της, Terry Leahy, 48 ετών, προσθέτει νέα καταστήματα σε χώρες, όπως η Ν. Κορέα και εμπλουτίζει την γκάμα των προϊόντων που εμπορεύεται, με ρούχα, είδη σπιτιού και DVD, στα ράφια των σούπερ μάρκετ της στη Βρετανία, προκειμένου να ανταγωνιστεί την αλυσίδα των καταστημάτων Asda, της Wal-Mart Stores Inc.

Σημειώνεται, ότι, η Tesco, έχει περικόψει συνολικά τις τιμές πώλησης των προϊόντων της κατά πέντε εκατομμύρια λίρες (9,3 εκατ. δολ.) κάθε εβδομάδα μέσα στο 2004 και σε όλα τα είδη της, προκειμένου να κερδίσει μερίδιο αγοράς.

«Η Tesco, έχει πολλές νέες και μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης στην Ιαπωνία, την Τουρκία και την Κίνα και εκτιμώ, ότι, θα διπλασιάσει το μέγεθός της στην Ταϊλάνδη και τη Ν. Κορέα, μέσα στην επόμενη τετραετία», ανέφερε ο Tim Attenborough, οικονομικός αναλυτής της Exane BNP Paribas, στο Λονδίνο, ο οποίος εισηγήθηκε, πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, για τη μετοχή της εταιρείας, «buy».

Η επέκτασή της διεθνώς, βοήθησε στην αύξηση των μετοχών της κατά 16% το 2004 και στη διόγκωση των κερδών της. Τα καταστήματά της εκτός Βρετανίας, αποτελούν περίπου το 1/5 των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, η οποία τον Σεπτέμβριο εμφάνισε τα υψηλότερα κέρδη πρώτου εξαμήνου, σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον 3,5 ετών.

Σημειώνεται, ότι, η εταιρεία ανοίγει καταστήματα σε ξένες χώρες από το 1993 και σήμερα είναι ηγέτιδα των υπεραγορών στην Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Σλοβακία και την Ταϊλάνδη. Τον περασμένο μήνα, βρέθηκε στη δεύτερη θέση, μετά τη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης στον κόσμο, την Wal-Mart και την υπ' αριθμόν ένα της Ευρώπης, Carrefour SA, με την επέκτασή της στη Ν. Κορέα, την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα