ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΘΕΙ από τις πιστώτριες τράπεζες, μετά την απώλεια περίπου 550 εκατ. δολ. από κακές εκτιμήσεις για τις τιμές του πετρελαίου, θα ζητήσει από το Ανώτατο Δικαστήριο της Σιγκαπούρης, η China Aviation Oil (Singapore) Corp., η οποία εισάγει περίπου το σύνολο των καυσίμων των αεροσκαφών, στην Κίνα.
Η εταιρεία, έπαυσε τον επικεφαλής της, Chen Jiulin και επιδιώκει τη βοήθεια της κινεζικής μητρικής της, καθώς και της εταιρείας επενδύσεων Temasek Holdings Pte της Σιγκαπούρης, σύμφωνα με χθεσινή της ανακοίνωση. Η μητρική της εταιρεία, China Aviation Oil Holding Co. και η Temasek, ενδέχεται να επενδύσουν σε αυτήν, από 50 εκατ. δολ. η κάθε μία, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Η China Aviation αύξησε τις ζημίες της, καθώς οι τιμές του πετρελαίου στη Ν. Υόρκη, έφθασαν στα επίπεδα ρεκόρ των 55,67 δολ. το βαρέλι στις 25 Οκτωβρίου, μετά την αύξηση της ζήτησης, αλλά και των ανησυχιών στη Μέση Ανατολή, ότι οι τρομοκρατικές επιθέσεις ενδέχεται να επηρεάσουν τις προμήθειες πετρελαίου. Ο Chen, ο οποίος ήταν 40 ετών, όταν η εταιρεία πούλησε για πρώτη φορά τις μετοχές της στη Σιγκαπούρη, στα τέλη του 2001, οδήγησε την εταιρεία σε κερδοσκοπικές συναλλαγές, καθώς προέβλεψε ότι οι τιμές του πετρελαίου θα κινηθούν πτωτικά.
«Αυτό είναι το παράδειγμα μιας εταιρείας η οποία αρχίζει να διαπραγματεύεται χωρίς τον απαραίτητο έλεγχο και την εμπειρία», ανέφερε ο Michael Coleman, διαχειριστής κεφαλαίων της Aisling Analytics Pte και κάτοχος μετοχών της China Aviation, σε τηλεφωνική του συνέντευξη στο Τόκυο.
Οι ζημίες, από τις συναλλαγές της China Aviation, είχαν σαν αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να διαμορφωθεί στα 570 εκατ. δολ. μετά την πτώση της μετοχής της, σε ποσοστό της τάξης του 49%, μετά τα υψηλότερα παρά ποτέ επίπεδα που αυτές είχαν ανέλθει στις 23 Μαρτίου.
Η μητρική εταιρεία, πούλησε μερίδιο 15% της China Aviation αντί 196 εκατ. δολ. Σιγκαπούρης (120 εκατ. δολ. ΗΠΑ), σύμφωνα με σχετική για την πώληση ανακοίνωση της Deutsche Bank AG, που την είχε αναλάβει, στις 21 Οκτωβρίου, την προηγούμενη ημέρα από το κλείσιμο των τιμών του πετρελαίου σε επίπεδα ρεκόρ στη Ν. Υόρκη και στα 55,17 δολ. το βαρέλι.
Το 75% των μετοχών της αγοράστηκε από θεσμικούς επενδυτές στην Ασία και το υπόλοιπο ποσοστό από επενδυτές στην Ευρώπη και άλλες περιφέρειες του κόσμου, σύμφωνα με ανακοίνωση της China Aviation προς το Χρηματιστήριο. Η ζήτηση για την αγορά μετοχών υπερέβη το ύψος της προσφοράς.
Οι μετοχές της έκλεισαν στα 96,5 σεντ του δολαρίου της Σιγκαπούρης στις 26 Νοεμβρίου, πριν την παύση της διαπραγμάτευσής τους για δύο ημέρες στο Χρηματιστήριο της Σιγκαπούρης εν αναμονή της ανακοίνωσης. Η αναστολή της διαπραγμάτευσης της μετοχής θα συνεχιστεί μέχρι νεωτέρας, σύμφωνα με την εταιρεία. Η Temasek, ελέγχει λιγότερο από το 2% των μετοχών της China Aviation, σύμφωνα με τον εκπρόσωπό της Serene Lee.