Η επιβίωση της ακτοπλοΐας περνά μέσα από την αναδιάρθρωση του κλάδου και όχι από την αύξηση των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, μιλώντας χθες στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά με αντικείμενο τις προτεραιότητες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ξεκαθάρισε ότι δεν είναι περίοδος για αύξηση των κονδυλίων στις άγονες γραμμές. Εκτίμησε ότι αυτό που χρειάζεται η ακτοπλοΐα είναι αναδιάρθρωση των εταιρειών πρωτίστως, καθώς, όπως είπε χαρακτηριστικά, δεν μπορεί να υπάρχουν εταιρείες που να ζουν σε βάρος άλλων.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης απέφυγε να κατονομάσει τις εν λόγω εταιρείες, οι οποίες ανταγωνίζονται άλλες ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις που, όπως τόνισε, είναι συνεπείς σε όλα και αυτό συνιστά μία αδικία.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, απαντώντας σε παρέμβαση του διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Seaways και αντιπροέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Αντώνη Αγαπητού, για τη χρηματοδότηση άγονων γραμμών, επεσήμανε ότι το υπουργείο θα πορευθεί με τα κονδύλια που έχουν εγγραφεί ήδη στον προϋπολογισμό.
Ο κ. Αγαπητός στην παρέμβασή του αντιπαρέβαλε τις επιδοτήσεις για ΟΣΕ και ΚΤΕΛ με αυτές της ακτοπλοΐας. Για τα ΚΤΕΛ ο κ. Αγαπητός υποστήριξε οι επιδοτήσεις φθάνουν τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ για τις άγονες γραμμές του ΟΣΕ τα 250 εκατ. ευρώ. Αντιθέτως, για την ακτοπλοΐα οι επιδοτήσεις κινούνται στα επίπεδα των 80 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Βαρβιτσιώτης παραδέχθηκε ότι χωρίς να μπει βαθιά το χέρι στην τσέπη δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση στις παρεχόμενες υπηρεσίες σε ό,τι αφορά τις άγονες γραμμές, πρόσθεσε όμως ότι δεν είναι αυτή η καλύτερη περίοδος για να ζητεί κάποιος υπουργός χρήματα από το υπουργείο Οικονομικών. Παράλληλα σημείωσε ότι θα γίνει προσπάθεια εξορθολογισμού των γραμμών και επαναχάραξής τους, προκειμένου να εξοικονομηθούν χρήματα από γραμμές που δεν καλύπτουν αυξημένες ανάγκες και να δοθούν σε άλλες.
Μιλώντας στην ίδια εκδήλωση για τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, αν και δήλωσε ότι αρμόδια είναι τα υπουργεία Ανάπτυξης και Εργασίας, σημείωσε ωστόσο ότι προτίθεται να βοηθήσει στο να ξεκινήσει και πάλι το φόρουμ διαλόγου για το μέλλον της ναυπηγοεπισκευής.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε επιγραμματικά στους βασικούς άξονες πολιτικής του υπουργείου, εστιάζοντας μεταξύ άλλων:
-
Στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και των υποδομών όπου χάρη στη συνεισφορά της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών αναβαθμίζονται οι υποδομές των ακαδημιών. Ηδη δύο ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού εκσυγχρονίζονται, ενώ κάτι ανάλογο θα γίνει σε άλλες πέντε στο άμεσο μέλλον με αποκλειστικά έξοδα της εφοπλιστικής οικογένειας.
-
Στην ενίσχυση της ελληνικής σημαίας, όπου το υπουργείο στοχεύει στην προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία. «Και θέλω να τονίσω», είπε ο υπουργός, «ότι το ελληνικό κράτος δεν υψώνει απλά μια σημαία σε ένα καράβι, όπως τα περισσότερα. Επιβλέπει το καράβι αυτό με εξειδικευμένους επιθεωρητές, παρέχοντάς του επίσης ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών».
-
Στη στήριξη του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
-
Στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών με στόχο τα ελληνικά λιμάνια να γίνουν πραγματικοί «πόλοι ανάπτυξης» για τις περιοχές τους. «Εμείς προσπαθούμε μέσα από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια», υπογράμμισε.
-
Στην ανάπτυξη του θαλάσσιίου τουρισμού.
-
Στην ανάδειξη της κρουαζιέρας, «όπου προσπαθούμε», όπως είπε, «να αναδείξουμε homeporting facilities, κάτι που δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει επιτευχθεί για το λιμάνι του Πειραιά, σε αντίθεση με Ρόδο και Ηράκλειο».
Δύναμη εξόδου από την κρίση
Ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης μιλώντας στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά και αναφερόμενος στην ποντοπόρο ναυτιλία, καταφέρθηκε για μία ακόμη φορά κατά της «λαϊκίστικης κριτικής» η οποία θεωρεί ότι ναυτιλία και εφοπλισμός δεν προσφέρουν όσο θα έπρεπε.
«Εμείς αυτή τη λαϊκίστικη κριτική δεν την αποδεχόμαστε! Αντιθέτως, προσπαθούμε να δώσουμε περισσότερες ευκαιρίες απασχόλησης στα ίδια τα πλοία» τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι «κάθε φορά που η χώρα βρισκόταν σε περίοδο οικονομικής πίεσης, η ελληνική ναυτιλία αποτελούσε το σημείο αναφοράς και τη δύναμη διεξόδου από αυτήν. Σήμερα, η ελληνική Ναυτιλία συνεχίζει να ανταποκρίνεται με συνέπεια σε αυτές τις διαχρονικές επιταγές».
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]