Pfizer: Σταματά την διαφήμιση του Celebrex

Μεγάλες δόσεις του παυσίπονου προκαλούν καρδιακές προσβολές
Δευτέρα, 20 Δεκεμβρίου 2004 07:47

ΣΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ των διαφημιστικών της σποτ για το παυσίπονο Celebrex, προχωρά η μεγαλύτερη φαρμακοβιομηχανία στον κόσμο, Pfizer Inc., καθώς κλινικές έρευνες έδειξαν, ότι το σκεύασμα ενδέχεται να διπλασιάσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, σε περίπτωση λήψης του σε μεγάλες δόσεις.

«Η απόφαση αυτή θα εφαρμοστεί αμέσως», ανέφερε ο εκπρόσωπος της Pfizer, Andy McCormick, σε τηλεφωνική του συνέντευξη. Η αρμόδια υπηρεσία έγκρισης κυκλοφορίας τροφίμων και φαρμάκων στις ΗΠΑ, Food and Drug Administration, (FDA), ζήτησε στις 17 Δεκεμβρίου από την Pfizer, να αποσύρει τις διαφημίσεις, μετά τις τελευταίες εξελίξεις από τα ευρήματα των κλινικών ερευνών, σύμφωνα με την εκπρόσωπο της αμερικανικής υπηρεσίας, Kathleen Quinn.

Το παυσίπονο Celebrex απέφερε πωλήσεις 2,3 δισ. δολ. για την Pfizer και κατείχε την τέταρτη θέση στη λίστα των υψηλότερων πωλήσεων της εταιρείας το εννεάμηνο του έτους, ενώ βρίσκεται στην ίδια κατηγορία σκευασμάτων με το αντίστοιχο της Merch & Co., Vioxx, το οποίο αποσύρθηκε από την κυκλοφορία στις 30 Σεπτεμβρίου του έτους, καθώς κρίθηκε υπεύθυνο για καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά, μετά από 18μηνη χρήση του.

«Πήραμε μια απόφαση το Σαββατοκύριακο», ανέφερε ο McCormick, συμπληρώνοντας: «Η εταιρεία ανταποκρίθηκε στις νέες πληροφορίες για το Celebrex και αντέδρασε άμεσα».

Η απόφαση για διακοπή των διαφημίσεων του σκευάσματος, ανακοινώθηκε νωρίτερα σήμερα από τις εφημερίδες «New York Times» και «Wall Stree Journal».

Στις 17 Δεκεμβρίου η Pfizer ανακοίνωσε, ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δεν ήταν αναμενόμενα και είναι αντιφατικά με άλλη έρευνα, ενώ η διοίκησή της δεν σχεδιάζει να αποσύρει το Celebrex από την κυκλοφορία. Σημειώνεται, ότι, από το 1999, το Celebrex συνταγογραφήθηκε σε περισσότερους από 27 εκατ. ανθρώπους στις ΗΠΑ.

Ο επικεφαλής της εταιρείας, Hank McKinnell, υποστήριζε, ότι το Celebrex είναι ασφαλές, σε συνέντευξη που παραχώρησε στις 6 Δεκεμβρίου.

Οι μετοχές της Ρfizer υποχωρούσαν κατά 3,23 δολ., ποσοστό 11%, φθάνοντας στα 25,75 δολ. στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης, στις 17 Δεκεμβρίου. Η πτώση της μετοχής περιόρισε τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας κατά περίπου 24 δισ. δολ., καθώς ανησυχία επικρατεί, ότι η Pfizer - όπως και η Merck - ενδέχεται να χάσει ένα από τα κυριότερα, σε πωλήσεις, φάρμακά της.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα