Για τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων στη βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Τουρκία θα χρησιμοποιείται ο εμπορευματικός κόμβος (hub) τις βάσεις του οποίου θέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντός του επόμενου εξαμήνου.
Σε πρώτη φάση, το hub θα αξιοποιεί ήδη υφιστάμενες υποδομές, και η λειτουργία του φαίνεται να συνδέεται με τις συμφωνίες συντονισμένης μεταφοράς «ομαδοποιημένων» φορτίων βιομηχανιών με τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες και με τη διοίκηση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), ώστε και δικά του μέλη να προσχωρήσουν στη συμφωνία συνεργασίας για τη δρομολόγηση καθημερινής εμπορευματικής αμαξοστοιχίας από Ικόνιο (Πειραιά)- Θριάσιο -Σίνδο- Παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και λιμάνι.
Στην εν λόγω συνεργασία, η οποία προβλέπει «ομαδοποιημένες» μεταφορές προϊόντων των συμμετεχουσών εταιρειών, συμμετέχουν ήδη περίπου 25 μεγάλες επιχειρήσεις-μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών και Επιχειρήσεων (ΣΕΒ).
«Εμείς δημιουργούμε το hub για εμπορεύματα στη Θεσσαλονίκη και ο επενδυτής, αφού ο διαγωνισμός πώλησης [της ΤΡΑΙΝΟΣΕ] βρίσκεται σε εξέλιξη, θεωρώ ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεγάλες ευκαιρίες, που υπάρχουν για να δημιουργήσει ένα ακόμη hub στην Κεντρική Ευρώπη, ενώ ακόμη ένα κέντρο θα μπορούσε να δημιουργηθεί στα Βαλκάνια», σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, κατά την ομιλία του στο 39ο IATTO FORUM - EXPORT SUMMIT II.
Σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ανταγωνιστική, καθώς αρχικά προσφέρει κόστη χαμηλότερα κατά 20%, σε σχέση με τις εταιρείες οδικών μεταφορών, ενώ στόχος είναι οι τιμές να φτάσουν να είναι χαμηλότερες κατά 50%. Επίσης, έχει τις δυνατότητες να στέλνει καθημερινά 20-30 τρένα στην Ευρώπη, υπό την προϋπόθεση ότι θα πάψει να είναι ΔΕΚΟ και θα περάσει στον ιδιωτικό τομέα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, ως ΔΕΚΟ, η εταιρεία είναι μπλεγμένη στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, στο πάγωμα των προσλήψεων, και τις άδειες που πρέπει να εξασφαλίσει για να βγει στο εξωτερικό.
Εντός του επόμενου εξαμήνου σχεδιάζεται να δρομολογηθεί τακτική εμπορική αμαξοστοιχία (cargo train) από Θεσσαλονίκη σε Αλεξανδρούπολη, σε εβδομαδιαία βάση. To εν λόγω δρομολόγιο, που θα γίνεται σε συνεννόηση με τους τουρκικούς σιδηρόδρομους θα φτάνει στο Πύθιο και από εκεί μέχρι την Κωνσταντινούπολη. Επιπρόσθετα, θα δρομολογηθούν block train από Θεσσαλονίκη προς Σόφια, δύο φορές εβδομαδιαίως, αλλά και καθημερινή αμαξοστοιχία από Θεσσαλονίκη, προς Σκόπια και Βελιγράδι.
Πηγή: ΑΜΠΕ