Mέρισμα 0,50 ευρώ ανά μετοχή προτείνει η Μότορ Οϊλ (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)

Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2003 18:10

Στα 1.362 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε στη χρήση 2002 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Μότορ Οϊλ έναντι 1.509 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2001. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 83,8 εκατ. ευρώ έναντι 95 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2001. Τα μικτά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν το 2002 σε 195,9 εκατ. ευρώ, ελαφρώς αυξημένα από τα 194,2 εκατ. ευρώ του 2001. Σαν ποσοστό επί των πωλήσεων ήταν 14,4% για το 2002 σε σχέση με 12,9% για το 2001.

Η κερδοφορία της εταιρείας σε επίπεδο περιθωρίου διύλισης ήταν βελτιωμένη τo 2002 σε σχέση με το προηγούμενο έτος και ήταν υψηλότερη από τη κερδοφορία άλλων σύνθετων ευρωπαϊκών διυλιστηρίων. Τα κέρδη προ φόρων της Avinoil, η εξαγορά της οποίας ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2002, ανήλθε σε 8,4 εκατ. ευρώ για το 2002 από 5,7 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2001. Αθροιστικά, τα κέρδη και των δύο εταιρειών είναι 92,2 εκατ. ευρώ, οριακά μειωμένα από τα κέρδη της Μότορ Οϊλ του 2001 τα οποία ήταν 95 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη προ αποσβέσεων, χρηματοοικονομικών και φόρων (EBITDA) για το 2002 ήταν 108 εκατ. ευρώ έναντι 117,9 εκατ. ευρώ για το 2001.

Η μείωση αυτή οφείλεται, σύμφωνα με την εταιρεία, σχεδόν αποκλειστικά στην αύξηση των ασφαλίστρων του διυλιστηρίου το 2002 κατά 8 εκατ. ευρώ λόγω της διεθνούς συγκυρίας.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας συνεχίστηκε και κατά το 2002 στοχεύοντας στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας των παραγομένων προϊόντων, στην αύξηση της παραγωγής προϊόντων προστιθέμενης αξίας και στην τήρηση αυστηρών περιβαλλοντικών προδιαγραφών στη λειτουργία του διυλιστηρίου.

Η Μότορ Οϊλ, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, αξιοποιώντας την συνθετότητα του διυλιστηρίου και τη μονάδα παραγωγής λιπαντικών πέτυχε τη διατήρηση υψηλής κερδοφορίας και κατά το 2002 επιδεικνύοντας ιδιαίτερη σταθερότητα παρά τις αρνητικές διεθνείς συνθήκες που επικράτησαν.

Τα λεγόμενα «λευκά προϊόντα» αποτέλεσαν το 77% της παραγωγής της εταιρίας κατά την προηγούμενη χρήση και είναι προϊόντα υψηλών προδιαγραφών και προστιθέμενης αξίας.

Τα προϊόντα της εταιρείας διοχετεύονται σε τρεις κύριες αγορές: Εσωτερική, Εξαγωγές, Ναυτιλία μέσω ενός ισχυρού δικτύου πωλήσεων και μακροχρονίων σχέσεων με τους πελάτες της, οι δέκα μεγαλύτεροι των οποίων καλύπτουν περίπου το 75% του συνόλου των πωλήσεων.

Τέλος, η εταιρεία θα προτείνει στη γενική συνέλευση μέρισμα στα επίπεδα του 2001 και συγκεκριμένα 0,50 ευρώ ανά μετοχή.



Προτεινόμενα για εσάς


Σχετικά σύμβολα

  • ΜΟΗ



Σχολιασμένα