Την επίλυση μιας σειράς 10 νομικών και διαδικαστικών προβλημάτων ώστε τα επιμελητήρια να λειτουργήσουν ως ουσιαστική υπηρεσία One Stop Shop, μετά και τη θεσμική τους καθιέρωση ως αποκλειστικών φορέων λειτουργίας του Γενικού Εμπορικού Μητρώου της χώρας, ζητά από τον υπουργό Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.
«Το ΓΕΜΗ, η Υπηρεσία μιας Στάσης, η διαμεσολάβηση, οι αδειοδοτήσεις, οι θεωρήσεις καθώς και άλλες δρομολογημένες λειτουργίες και υπηρεσίες του ΕΒΕΠ έρχονται να συμπληρώσουν τον καίριο ρόλο του που είναι η καθολική υποστήριξη της πειραϊκής επιχειρηματικότητας» σημειώνει ο κ. Κορκίδης και προσθέτει: «Η απρόσκοπτη λειτουργία του ΓΕΜΗ είναι ένα στοίχημα που πρέπει όλοι να κερδίσουμε. Μάλιστα, όλα τα προγράμματα που χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε., σε συνεργασία με το ΥΠΑΝΥΠ, και υλοποιούνται από τα επιμελητήρια είναι σε αυτή την κατεύθυνση.
Προβλήματα και δυσκολίες πάντα θα υπάρχουν, αλλά για όλα υπάρχουν λύσεις. Η από κοινού, λοιπόν, εξεύρεση άμεσων λύσεων στις όποιες υφιστάμενες δυσκολίες, αναμφισβήτητα αποτελεί το στόχο όλων μας».
Τα σημεία
Οπως επισημαίνει ο κ. Κορκίδης, τα 10 σημεία που αναζητούν επίλυση είναι:
«1) Συνεχής επιμόρφωση και εκπαίδευση του προσωπικού των επιμελητηρίων: παρά την τεχνογνωσία την οποία διαθέτει το υφιστάμενο επιμελητηριακό στελεχιακό δυναμικό, ο περιορισμένος αριθμός του καθιστά επιβεβλημένη την εξειδίκευσή του σε νέες βελτιούμενες διαδικασίες.
2) Καθιέρωση ενιαίων εντύπων για το σύνολο των λειτουργιών των επιμελητηρίων με βαρύτητα στην εισαγωγή κάθε απλοποίησης των διαδικασιών καταχωρήσεων για να περιοριστεί η φυσική παρουσία των συναλλασσόμενων στα επιμελητήρια.
3) Τροποποίηση υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου ΓΕΜΗ και ιδιαίτερα αυτών που αφορούν στις Α.Ε., προκειμένου να επιτευχθεί ο περιορισμός των υποβαλλόμενων εγγράφων, δηλώσεων, εξουσιοδοτήσεων και η απλοποίηση των κειμένων τους (πέραν των προτυποποιημένων καταστατικών) σε συνδυασμό με την καθιέρωση της πλήρους δυνατότητας ηλεκτρονικής υποβολής και διαβίβασηςστους αρμόδιους φορείς.
4) Εξορθολογισμός του τρόπου διαχείρισης της λειτουργίας του ΓΕΜΗ με μηχανογραφική διασύνδεση Μητρώων Επιμελητηρίων - ΓΕΜΗ.
5) Δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας των εμπλεκόμενων φορέων με τα μηχανογραφικά συστήματα των επιμελητηρίων.
6) Ασυμβατότητα ύπαρξης προστίμων σε σχέση με τις ασφυκτικές προθεσμίες των ΔΟΥ σε περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής των σχετικών στοιχείων.
7) Προετοιμασία ΓΕΜΗ να δεχθεί μεγαλύτερο όγκο δεδομένων ώστε οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν σταδιακά στην ανάρτηση των οικονομικών τους καταστάσεων (ισολογισμών) χωρίς προβλήματα.
8) Νομοθετικό κενό στη μετατροπή διαφόρων μορφών εταιρειών Ο.Ε., Ε.Ε., ΕΠΕ & Α.Ε. σε ΙΚΕ, καθώς και εγγραφής πολυεθνικών επιχειρήσεων χωρίς ελληνικό ΑΦΜ & φυσική έδρα στην Ελλάδα.
9) Επισημαίνεται ότι, παρά τις υφιστάμενες δυσχέρειες και τον τεράστιο όγκο δουλειάς που υποδέχονται, οι υπηρεσίες μητρώου του ΕΒΕΠ διαχειρίζονται, πέραν του ικανοποιητικού, τις εξαιρετικά αυξημένες απαιτήσεις εξυπηρέτησης.
10) Το ΓΕΜΗ στο ΕΒΕΠ σε καμία περίπτωση δεν υπολειτουργεί, αντίθετα είναι ικανό και αντιμετωπίζει μέχρι και σήμερα τα νέα δεδομένα, στο πλαίσιο μιας διαχειρίσιμης κατάστασης με στόχο την όσον το δυνατόν ταχύτερη διευκόλυνση των επιχειρήσεων».