Πτώση έχει παρουσιάσει η ζήτηση για προϊόντα ειδών τεχνολογίας την τελευταία διετία, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και του περιορισμένου εισοδήματος των καταναλωτών, όπως προκύπτει από μελέτη της Hellastat για τον εγχώριο κλάδο εμπορίας Η/Υ και ειδών τεχνολογίας.
Σύμφωνα με στοιχεία της IDC για την ελληνική αγορά, τα οποία επικαλείται η Hellastat, οι πωλήσεις Η/Υ το εννεάμηνο του 2011 μειώθηκαν κατά 27,4% στα 501.228 τεμάχια. Η πτώση συνεχίστηκε και το αντίστοιχο διάστημα του 2012, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται σε 394.260 Η/Υ, αριθμός μειωμένος κατά 21,3% σε σχέση με το 2011.
H συρρίκνωση της αγοράς επισημαίνεται σε όλες τις κατηγορίες ανάλογα με το είδος (φορητούς και σταθερούς Η/Υ) και τη χρήση (οικιακή ή επαγγελματική), με τις τάσεις υποχώρησης να είναι μεγαλύτερες στην κατηγορία των υπολογιστών για οικιακή χρήση.
Επιπλέον, οι επιχειρήσεις του κλάδου που προμηθεύουν τους δημόσιους φορείς με Η/Υ και λοιπά προϊόντα αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας λόγω των καθυστερημένων πληρωμών. Από τον τομέα του λιανικού εμπορίου έχουν ήδη αποχωρήσει αρκετά μεμονωμένα καταστήματα, υπό το βάρος του έντονου ανταγωνισμού των αλυσίδων σε επίπεδο τιμών και κυρίως ποικιλίας προϊόντων.
Περισσότερο ανθεκτικές στην ύφεση καθίστανται οι εταιρείες που διαθέτουν ενημερωμένη προϊοντική βάση, ενώ διευρύνουν τη διείσδυση τους στην αγορά τα εύχρηστα φορητά προϊόντα τα οποία προσφέρουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και ολοκληρωμένη εμπειρία ψυχαγωγίας (π.χ. smart phones, tablet PCs).
Από τη χρηματοοικονομική ανάλυση που έγινε σε 153 επιχειρήσεις του κλάδου προέκυψε πως ο συνολικός κύκλος εργασιών υποχώρησε περαιτέρω το 2011 κατά 6%, διαμορφούμενος στα 2,42 δισ. ευρώ. Υποχώρηση εσόδων εμφάνισε το 80% των εταιρειών.