ΙCAP: Ανυπαρξία νομοθετικού πλαισίου για τις διαμεταφορές

Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου 2003 20:02

Τη σημαντική κάμψη του ρυθμού ανάπτυξης της αξίας των υπηρεσιών διεθνών οδικών διαμεταφορών, είχαν ως αποτέλεσμα οι εξελίξεις στον τομέα του εξωτερικού εμπορίου της χώρας μας, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της Icap για τις οδικές διαμεταφορές.

Σύμφωνα με τη μελέτη, κατά το 2002 η αύξηση της αξίας των υπηρεσιών διεθνούς οδικής διαμεταφοράς ήταν οριακή (1,6%) έναντι του 2001, τη στιγμή που ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης στη διάρκεια της περιόδου 1998-2002 διαμορφώθηκε σε 9,7%.

Οσον αφορά την αγορά των εθνικών διαμεταφορών, ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής κατά τη διάρκεια της περιόδου 1998-2002 διαμορφώθηκε σε 4,6%, ενώ η ετήσια αύξηση περιορίστηκε σε 1,1% το διάστημα 2001/2002.

Πέρα από τις γενικότερες εξελίξεις στην εγχώρια βιομηχανική και εμπορική δραστηριότητα, ο τομέας των εθνικών διαμεταφορών επηρεάζεται και από τον ανταγωνισμό που προέρχεται από διαφορετικούς κλάδους, όπως από επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών logistics (3PL) και εταιρείες ταχυμεταφορών (couriers).

Στην ίδια μελέτη επισημαίνεται ότι οι συνθήκες λειτουργίας των επιχειρήσεων του κλάδου και επομένως και οι προοπτικές του για το μέλλον επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από την ανυπαρξία νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τις διαμεταφορές, ο οποίος να ορίζει με σαφήνεια τις προϋποθέσεις για την ίδρυση και τη λειτουργία των επιχειρήσεων.

Στον κλάδο των διεθνών διαμεταφορών, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις διαθέτουν τμήματα οδικών, αεροπορικών, θαλάσσιων ή και σιδηροδρομικών διαμεταφορών, εκμεταλλευόμενες τις δυνατότητες που προσφέρει η συνδυασμένη μεταφορά. Στις μικρότερου μεγέθους (βάσει πωλήσεων) επιχειρήσεις παρουσιάζεται πιο συχνά το φαινόμενο της αποκλειστικής δραστηριοποίησης σε έναν μόνο τομέα με κυρίαρχη μορφή τις οδικές διαμεταφορές.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου, στον τομέα εθνικών διαμεταφορών δραστηριοποιούνται περί τις 300 επιχειρήσεις οι οποίες έχουν αναπτύξει ένα δίκτυο συνεργασίας με πανελλαδική κάλυψη.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα