ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ για ελληνικές επενδύσεις στο Λίβανο και μάλιστα σε τομείς που ιδιωτικοποιούνται, όπως τηλεπικοινωνίες, παραγωγή και διανομή ηλεκτρικού, δίκτυα ύδρευσης, λιμάνια και έργα υποδομών, διαπιστώθηκε ότι υφίστανται κατά τη χθεσινή συνάντηση επιχειρηματικής αντιπροσωπείας από το Λίβανο με τη διοίκηση του ΣΕΒ.
Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο της δημιουργίας του Ελληνο-Λιβανικού Επιμελητηρίου και σε αυτή μετείχαν σημαντικοί Λιβανέζοι επιχειρηματίες από τους κλάδους των φαρμακευτικών και καλλυντικών, ιατρικού εξοπλισμού, χημικών, χαλυβουργίας, χρηματοοικονομικών και τουρισμού.
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Οδυσσέας Κυριακόπουλος, αναφερόμενος στις διμερείς εμπορικές και οικονομικές σχέσεις σημείωσε ότι είναι περιορισμένες, γεγονός που οφείλεται και στις συνέπειες του εμφυλίου πολέμου που επέδρασε αρνητικά στην εξέλιξη της οικονομίας του Λιβάνου, καθώς επίσης και στην ανασφάλεια της ευρύτερης περιοχής από την εκκρεμότητα στο Παλαιστινιακό.
Παρ' όλο που το εμπορικό ισοζύγιο είναι πλεονασματικό για την Ελλάδα, το μερίδιό στο σύνολο των εισαγωγών του Λιβάνου κυμαίνεται μόλις στο 1-2%, ενώ, όπως προέκυψε από τις συζητήσεις υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης δράσεων των ελληνικών εταιρειών στο Λίβανο, κυρίως στο κατασκευαστικό τομέα και στο εμπόριο.
Σημειώνεται ότι η νέα κατάσταση που θα δημιουργηθεί στην περιοχή, για την ανοικοδόμηση του Ιράκ, ενδεχομένως θα προσφέρει ευκαιρίες συνεργασιών μεταξύ ελληνικών και λιβανέζικων εταιρειών.
Συγκεκριμένα, ο Λίβανος μπορεί να αποτελέσει βάση για την πρόσβαση σε γειτονικές αγορές, καθώς διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως η συμφωνία σύνδεσης με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ο νόμος για την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων, το σύγχρονο τραπεζικό σύστημα, η έλλειψη συναλλαγματικών περιορισμών, καθώς και το αξιόλογο στελεχικό δυναμικό.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι πλεονέκτημα για την Ελλάδα αποτελεί η γεωγραφική της θέση για την προσέγγιση των αγορών της Μέσης Ανατολής, η ευρωπαϊκή της ταυτότητα, οι παραδοσιακά καλές διπλωματικές σχέσεις με τον αραβικό κόσμο, ορισμένες πολιτισμικές ομοιότητες, καθώς και η εκτίμηση των Λιβανέζων καταναλωτών για τους Ελληνες και τα ελληνικά προϊόντα.