Boeing Co. : Μακρύς δρόμος για να φτάσει την Airbus

Παρασκευή, 03 Οκτωβρίου 2003 10:27

Η Boeing Co., η οποία μέχρι το τέλος του 2003, θα έχει χάσει την πρώτη θέση ανάμεσα στις κατασκευάστριες αεροσκαφών από την Airbus SAS, ενδέχεται να χρειαστεί πολλά χρόνια για να την κερδίσει, καθώς η ευρωπαϊκή εταιρεία επιταχύνει τους ρυθμούς παραγγελιών και παραδόσεων αεροσκαφών.

Το πρώτο νέο αεροπλάνο της Boeing, θα παρουσιαστεί το νωρίτερο το 2008, ενώ φέτος, περί τα τέλη του έτους, η διοίκησή της θα αποφασίσει για την κατασκευή του αεροσκάφους με δύο τουρμπίνες και τουλάχιστον 200 θέσεις, Dreamliner. Η Airbus, την τελευταία διετία παρουσίασε σε δύο εκδοχές το νέο αεροσκάφος Α380, 555 θέσεων, που θα απογειωθεί το 2006. Ηδη 11 πελάτες έχουν παραγγείλει 129 αεροσκάφη, ανέφερε η Airbus.

Φέτος, η αεροπορική βιομηχανία, που εδρεύει στην Τουλούζη της Γαλλίας, ανακοίνωσε ότι θα παραδώσει 300 αεροσκάφη και ίσως φτάσει τα 315 έναντι 280 αεροσκαφών της Boeing, ενώ ήδη, υπέγραψε συμβόλαια για 238 αεροσκάφη, έναντι 157 της αμερικανικής εταιρείας. Η τελευταία, από τη δεκαετία του '90 λάνσαρε μισή ντουζίνα νέων αεροσκαφών, των οποίων την κατασκευή ματαίωσε, εξ αιτίας της μειωμένης ζήτησης.

«Ο στόλος των αεροσκαφών της Airbus είναι καινούργιος και περισσότερο εξελιγμένος», ανέφερε ο Alan Beaney, ο οποίος διαχειρίζεται 607 εκατ. δολ. σε μετοχές, συμπεριλαμβανομένων της BAE Systems Plc, η οποία κατέχει μερίδιο 20% της Airbus, με την Principal Investment Management Ltd.

To Dreamliner, γνωστό και ως 7Ε7, θα μπορεί συνολικά να διανύσει 7.600 μίλια. Σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει τα Boeing 757 και τα 767, και να ανταγωνιστεί τη σειρά αεροσκαφών Α330 της Airbus. Αυτό θα αποτελεί και τη νέα παρουσίαση jet από την Boeing μετά το 1990, χρονιά κατά την οποία παρουσίασε το 777.

«Υπάρχει θετική ανταπόκριση από τον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών», ανέφερε ο επικεφαλής οικονομικών υπηρεσιών της Boeing, Mike Sears την περασμένη εβδομάδα, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης στο Λονδίνο. «Εκτιμώ ότι μέχρι το τέλος του έτους, το διοικητικό συμβούλιο θα εγκρίνει την προσφορά για την κατασκευή του εν λόγω αεροσκάφους», συμπλήρωσε.

Οι δύο μεγαλύτερες κατασκευάστριες εταιρείες αεροσκαφών στον κόσμο, έχουν διαφορετική άποψη, αναφορικά με τη μελλοντική ζήτηση για τα ταξίδια. Η Boeing πιστεύει ότι στο μέλλον, ο κόσμος δεν θα προτιμά να ταξιδεύει μέσω μεγάλων αεροδρομίων και να αλλάζει αεροπλάνα, οπότε ένα αεροσκάφος σαν το Dreamliner θα είναι ό,τι πρέπει για τις ανάγκες της αγοράς.

Μέχρι τον Αύγουστο, η Airbus, παρέδωσε 175 αεροσκάφη, έναντι 185 της Boeing, ενώ αναμένεται να κατασκευάσει περισσότερα από την ανταγωνίστριά της μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2003.

Κερδοφόρες παραμένουν οι δύο εταιρείες. Η Airbus ανακοίνωσε κέρδη προ φόρων και τόκων το 2002 ύψους 1,36 δισ. ευρώ, τα οποία ήταν χαμηλότερα κατά 18% έναντι της αντίστοιχης περυσινής χρονικής περιόδου. Οι πωλήσεις της μειώθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 5%, φθάνοντας στα 19,5 δισ. ευρώ.

Τα λειτουργικά κέρδη της Boeing ανήλθαν πέρυσι σε 2,85 δισ. δολ. σημειώνοντας άυξηση 8,2% έναντι του 2001, ενώ οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 28,4 δισ. δολ. Τα κέρδη αυξήθηκαν μετά από τη μείωση 17.100 θέσεων εργασίας, καθώς οι προβλέψεις ήθελαν μείωση της ζήτησης, μετά τις τρομοκρατικές ενέργειες της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001 στις ΗΠΑ.

Οι μετοχές της μητρικής εταιρείας της Airbus, European Aeronautic, Defense and Space Co., κέρδισαν ποσοστό 37% φέτος, φθάνοντας μέχρι στιγμής στα 13,50 ευρώ. Οι μετοχές της Boeing, έχουν σημειώσει άνοδο 6% και έχουν φθάσει στα 35 δολ. η μία.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα