Adidas-Salomon : Αύξηση 15% των κερδών το γ' τρίμηνο

Τετάρτη, 05 Νοεμβρίου 2003 10:44

ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ κέρδη κατά 15% εμφάνισε το τρίτο τρίμηνο η δεύτερη σε μέγεθος εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο, Adidas-Salomon AG, μετά την αύξηση της ζήτησης των αθλητικών υποδημάτων της με το σήμα «ClimaCool» και «a3».

Τα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν σε 150 εκατ. ευρώ (172 εκατ. δολ.) από 131 εκατ. ευρώ που ήταν πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. Οικονομικοί αναλυτές του Bloomberg News εκτιμούσαν, ότι η εταιρεία θα εμφάνιζε κέρδη ύψους 140 εκατ. ευρώ.

Η Adidas ευνοείται από την προτίμηση των καταναλωτών για αθλητικά παπούτσια, αλλά και από τις χαμηλότερες τιμές στις οποίες προσφέρονται κλασσικά μοντέλα της. Tην εβδομάδα που πέρασε, η Puma AG, η εταιρεία που ιδρύθηκε από τον δημιουργό της Adidas, αναθεώρησε προς τα πάνω τα κέρδη της για τρίτη φορά μέσα στο έτος.

Ο επικεφαλής της της Adidas, Herbert Hainer, διατήρησε την πρόβλεψή του για ολόκληρο το έτος, επαναλαμβάνοντας ότι τα καθαρά κέρδη θα σημειώσουν αύξηση σε ποσοστό της τάξης του 15% και τα έσοδά της σε ποσοστό 5%, μετά την οικονομική ανάπτυξη στην Ευρώπη. Αντιθέτως, προέβλεψε πτώση των πωλήσεων για ολόκληρο το 2003 στη Β. Αμερική.

Το τρίτο τρίμηνο οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 2%, φθάνοντας στα 4,91 δισ. ευρώ. Το σύνολο των παραγγελιών που δεν έχουν εκτελεστεί μειώθηκε την εξεταζόμενη χρονική περίοδο κατά 8%, μετά τη μείωση σε ποσοστό 35% στη Β. Αμερική. Αυτή η περιφέρεια ήταν η δεύτερη σε μέγεθος αγορά της εταιρείας το 2002, από την οποία προερχόταν το 30% των εσόδων της.

Συρρίκνωση της αμερικανικής αγοράς

Οι Αμερικανοί καταναλωτές προτιμούν τα κλασσικά υποδήματα, τα οποία κοστίζουν λιγότερο από τα αθλητικά, σύμφωνα με τους αναλυτές. Η Adidas θα προσθέσει στην γκάμα των προϊόντων της τον επόμενο μήνα, μοντέλα, που κοστίζουν από 50 έως 80 δολ. το ζευγάρι, σε μια προσπάθεια να κατακτήσει και πάλι τους καταναλωτές.

Η μετοχή της εταιρείας, που είχε φέτος την πέμπτη χειρότερη επίδοση μεταξύ των μετοχών που απαρτίζουν τον δείκτη DAX στη Γερμανία, σημείωσε ελαφρά διαφοροποίηση.

Η αμερικανική αγορά αθλητικών υποδημάτων, κατά πάσα πιθανότητα, δεν πρόκειται να αναπτυχθεί με ρυθμό υψηλότερο του 2% την επόμενη πενταετία, ανέφερε ο Bernd Janssen, οικονομικός αναλυτής στην UBS AG στη Φραγκφούρτη, σε έκθεσή του τον Σεπτέμβριο. Σήμερα η εταιρεία ελέγχει περίπου το 10% της εν λόγω αγοράς.

Λιγότερες εταιρείες λιανικής πώλησης εκτιμάται ότι θα ακυρώσουν τις παραγγελίες τους φέτος, σε σύγκριση με πέρυσι, ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Robin Stalker, μιλώντας στους επενδυτές τον Σεπτέμβριο, τονίζοντας ότι οι πωλήσεις δεν θα υποχωρήσουν σημαντικά σε αυτήν την περιοχή.

Τη μείωση των εσόδων θα επηρεάσει φέτος και η υποχώρηση κατά 9,7% του δολαρίου έναντι του ευρώ. Ωστόσο, η προμήθεια των πρώτων υλών της Adidas από τις ΗΠΑ, σημαίνει χαμηλότερο κόστος παραγωγής και τόνωση της κερδοφορίας της.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα