Financial Times: H Oλυμπιακή ο επόμενος «πονοκέφαλος» της Κομισιόν

Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2002 19:35
UPD:19:40

Η Ολυμπιακή Αεροπορία είναι το επόμενο μεγάλο δράμα στην κρίση που μαστίζει τις αερομεταφορές. Αυτό «ψιθυρίζεται» στις Βρυξέλλες, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Financial Times.

Ηδη η Swissair και η βελγική Sabena έχουν καταρρεύσει και τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν στην Ολυμπιακή Αεροπορία, η οποία σύμφωνα με τους αναλυτές, ξεμένει από χρήμα τον Φεβρουάριο.

Το θέμα είναι τεράστιας σημασίας για την κυβέρνηση που επιθυμεί διακαώς να έχει έναν εθνικό αερομεταφορέα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Αν και η παρούσα προσέγγιση της ελληνικής κυβέρνησης είναι μάλλον αποδεκτή από τις Βρυξέλλες, θα πάρει αρκετό καιρό για την ανακεφαλαιοποίηση ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ που έχει ανάγκη η εταιρεία. Κάθε απόπειρα της κυβέρνησης για συγκαλυμμένη υποστήριξη μέσω επιδοτήσεων θα ήταν πάρανομη, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και θα προσέθετε νέα προβλήματα.

Η IAS (Integrated Airline Solusions) προτίθεται να αποκτήσει το 51% της νέας Ολυμπιακής και το ελληνικό κράτος να κρατήσει το 49%. Η IAS θα δώσει 102 εκατομμύρια ευρώ, ως μετοχική συμβολή και η κυβέρνηση 98 εκατομμύρια.

Η υπάρχουσα Ολυμπιακή θα ρευστοποιηθεί και τα περιουσιακά της στοιχεία θα προσφερθούν προς πώληση. Αλλά ο διαχωρισμός μεταξύ της «καλής» εταιρείας για τους επενδυτές και της «κακής» που θα μείνει στο κράτος, προκαλεί ανησυχία στις Βρυξέλλες.

Το 1994, ως προϋπόθεση για την έγκριση βοήθειας ύψους 1,9 δισ. ευρώ από την Επιτροπή, η Αθήνα συμφώνησε «να μην χορηγήσει στο μέλλον βοήθεια στην Ολυμπιακή» και να μην επέμβει ξανά στη διοίκηση της εταιρείας. Ωστόσο, οι Βρυξέλλες και η ευρωπαϊκή νομοθεσία μπορεί να δείξουν μεγαλύτερη ευελιξία στο θέμα των αποκαλούμενων «κοινωνικών» πτήσεων στα απομακρυσμένα ελληνικά νησιά.

Σε ακόμη πιό δύσκολες συνθήκες, η βελγική κυβέρνηση έδωσε στη Sabena δάνειο 125 εκατομμύρια ευρώ, για να αντιμετωπίσει τα λειτουργικά της έξοδα, ώσπου να βρεθεί μόνιμη λύση. Στην περίπτωση αυτή, τα χρήματα μεταφέρθηκαν στη θυγατρική της Sabena, DAT, για την οποία οι επενδυτές έχουν τώρα συγκεντρώσει 180-200 εκατομμύρια ευρώ.

Οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι ένα παρόμοιο σχέδιο μπορεί να εφαρμοστεί και στην περίπτωση της Ολυμπιακής, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Αλλά και αυτό χρειάζεται τις «ευλογίες» των Βρυξελλών. Η Επιτροπή γνωρίζει ότι σύντομα πρέπει να ασχοληθεί με την υπόθεση. Είναι ενήμερη για την έλλειψη ρευστότητας της αεροπορικής εταιρείας, όπως ξέρει και τη σημασία της ελληνικής προεδρίας στις αρχές του 2003, καθώς και τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004. Αλλά και το Βέλγιο είχε την προεδρία το τελευταίο εξάμηνο και αυτό δεν σταμάτησε τη Sabena από τη χρεοκοπία, καταλήγει το δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα