Ερευνα της ICAP για το franchising στην Ελλάδα

Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2002 18:28

Το franchising αποτελεί το δημοφιλέστερο τρόπο επέκτασης των εταιρειών εστίασης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της ICAP με αντικείμενο την εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2001 σε ενεργές επιχειρήσεις του franchise, το σύνολο των οποίων στα τέλη του 2001 εκτιμάται σε 240, σε σύγκριση με 187 που ήταν στην προηγούμενη έρευνα της ICAP (Μαϊος - Ιούλιος 1998).

Το σύνολο των καταστημάτων του δείγματος ανέρχεται σε 2.076 το 2001 και σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για το 2002 προβλέπεται αύξηση κατα 17%, ενώ για το 2003 πρoβλέπεται αύξηση 24,9% έναντι του 2002.

Το 12,9% των επιχειρήσεων του δείγματος που αναπτύσσεται με την μέθοδο του franchsing είναι εταιρείες απο τον χώρο της εστίασης. Ακολουθούν τα καταστήματα ένδυσης-υπόδησης (9,4%), τα ειδικά καταστήματα λιανικής (8,2%) και τα ζαχαροπλαστεία-ζαχαρώδη-καφετέριες (5,9%). Από χωροταξικής πλευράς το 43,5% των επιχειρήσεων του δείγματος είναι συγκεντρωμένο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής και το 56,5% στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Το 82,4% των επιχειρήσεων του δείγματος αναπτύσσουν αυτόχθονο σύστημα franchising, ενώ το 16,5% αναπτύσσουν διεθνές σύστημα με κυριότερη χώρα προέλευσης τις ΗΠΑ.



Προτεινόμενα για εσάς





Σχολιασμένα