Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2002 18:28

Ερευνα της ICAP για το franchising στην Ελλάδα

Το franchising αποτελεί το δημοφιλέστερο τρόπο επέκτασης των εταιρειών εστίασης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της ICAP με αντικείμενο την εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου 2001 σε ενεργές επιχειρήσεις του franchise, το σύνολο των οποίων στα τέλη του 2001 εκτιμάται σε 240, σε σύγκριση με 187 που ήταν στην προηγούμενη έρευνα της ICAP (Μαϊος - Ιούλιος 1998).

Το σύνολο των καταστημάτων του δείγματος ανέρχεται σε 2.076 το 2001 και σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία για το 2002 προβλέπεται αύξηση κατα 17%, ενώ για το 2003 πρoβλέπεται αύξηση 24,9% έναντι του 2002.

Το 12,9% των επιχειρήσεων του δείγματος που αναπτύσσεται με την μέθοδο του franchsing είναι εταιρείες απο τον χώρο της εστίασης. Ακολουθούν τα καταστήματα ένδυσης-υπόδησης (9,4%), τα ειδικά καταστήματα λιανικής (8,2%) και τα ζαχαροπλαστεία-ζαχαρώδη-καφετέριες (5,9%). Από χωροταξικής πλευράς το 43,5% των επιχειρήσεων του δείγματος είναι συγκεντρωμένο στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής και το 56,5% στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Το 82,4% των επιχειρήσεων του δείγματος αναπτύσσουν αυτόχθονο σύστημα franchising, ενώ το 16,5% αναπτύσσουν διεθνές σύστημα με κυριότερη χώρα προέλευσης τις ΗΠΑ.