Την πραγματοποιήση 48ωρης απεργίας τη Μεγάλη Τρίτη και τη Μεγάλη Τετάρτη αποφάσισε κατά πλειοψηφία η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ που συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα.
Οι ναυτεργάτες ζητούν την απόσυρση δύο διατάξεων νομοσχεδίων. Η πρώτη αφορά την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα και η δεύτερη την ένταξη του Οίκου Ναύτου στον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ).
Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή της η ΠΝΟ τονίζει ότι από τις 30 Μαρτίου 2012 έχει στείλει έγγραφο στην υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Αννα Διαμαντοπούλου, με το οποίο της ζητεί να αποσυρθεί η διάταξη του σχεδίου νόμου «Βελτίωση Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος- Νέα Εταιρική Μορφή- Σήματα- Μεσίτες Ακινήτων-Ρύθμιση Θεμάτων Ναυτιλίας, Λιμένων και Αλιείας και άλλες διατάξεις», με την οποία θα επιτρέπεται και σε πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας να εκτελούν περιηγητικούς πλόες με αφετηρία και καταληκτικό σταθμό ελληνικό λιμένα.
Επίσης, αναφέρει ότι στο νομοσχέδιο «Κανονισμός Ασφάλισης ΙΚΑ- ΤΕΑΜ και λοιπές διατάξεις» ο Οίκος Ναύτου παύει να λειτουργεί με τη γνωστή του μορφή και υποβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες του προς τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους.
Το συνδικαλιστικό όργανο των Ελλήνων ναυτικών τονίζει ότι οι ναυτεργάτες δέχονται ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά τους δικαιώματα και ζητούν άμεση αντιμετώπιση της μάστιγας της ανεργίας, την ίδρυση ειδικού ταμείου αλλά και άμεση υπογραφή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2012.
Η κινητοποίηση αναμένεται να αποτελέσει πλήγμα για τους πολίτες που έχουν προγραμματίσει πασχαλινές διακοπές στα νησιά, αλλά και για τον τουρισμό, καθώς πλήθος επιχειρηματιών αναμένει κίνηση της αγοράς με την άφιξη των εκδρομέων του Πάσχα.
Εξάλλου, από την 1η Απριλίου οι επιβάτες ορισμένων ακτοπλοϊκών γραμμών καλούνται να πληρώσουν εισιτήριο με τιμή αυξημένη κατά 5% - 5,8%, ανάλογα τον προορισμό.
Καμία αύξηση δεν υπάρχει στις τιμές των εισιτηρίων για τις καμπίνες και τα αυτοκίνητα, ενώ, σύμφωνα με τα πρακτορεία ταξιδίων, η κίνηση των επιβατών φέτος είναι μειωμένη κατά 33% σε σχέση με πέρυσι.
Οι αυξήσεις στα εισιτήρια είναι, σύμφωνα με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αναπόφευκτες, λόγω της αύξησης της τιμής των ακτοπλοϊκών καυσίμων. Οι περισσότερες, για να περιορίσουν το κόστος των καυσίμων, έχουν μειώσει τις ταχύτητες στα πλοία, ενώ κάποιες άλλες έχουν προχωρήσει και σε μείωση των ελεύθερων δρομολογίων.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ